Skip to main content

Ik ben zo super ontevreden over de nieuwe KPN TV+ dat ik na tig-jaren trouw klant weg wil want er wordt me geen goed alternatief geboden en dan krijg je gewoon te horen dat je nog minimaal 1 jaar vast zit aan dit contract.

Iedereen mag het weten, wat een slecht product en wat een slechte service

Maar wat is er aan de hand? Bij mij doet de box het prima.  Verklaar je nader😉.


Werkt hier ook goed, op wat kleinigheden na. @Herbert1341 


“ Je moet het tv abo binnen tv plus minimaal 1 maand gebruikt hebben, daarna kun je het opzeggen.“
“ Je kunt het TV-gedeelte via de MijnKPN-app per direct opzeggen. “
https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/hoe-kan-ik-het-tv-deel-van-mijn-abonnement-opzeggen-600053?postid=1827093#post1827093

Het onderdeel internet word hiermee niet opgezegd. Neem vervolgens TV af via een andere partij (bijvoorbeeld NLZiet, via kabel (Ziggo), Canal Digitaal).



Het onderdeel internet word hiermee niet opgezegd. Neem vervolgens TV af via een andere partij (bijvoorbeeld NLZiet, via kabel (Ziggo), Canal Digitaal).

Of je neemt via MijnKPN er Digitenne bij. Dat kost maar vijf euro per maand.  

Daarnaast kun je natuurlijk ook gebruik maken van de verschillende KPN-TV-apps. 

 

Zo doe ik het zelf ook : Ik kijk TV via Digitenne en gebruik de KPN-TV-app als back-up of als we hier in het gezin tegelijk willen kijken naar verschillende programma's. De TV+-ontvanger ligt in de doos op zolder.   


dank voor de reactie en suggestie.

Ik was altijd super tevreden met mijn oude tv ontvanger maar kreeg er laatst bij vervanging/verlening van mijn contract nieuwe TV+ ontvangers bij en die heb ik net als de vorige ontvangers bekabeld aangelegd.

Afgezien dat de dialoog op die van de app lijkt is ie, althans dat vind ik enorm wennen en erg gebruikersonvriendelijk. Je moet in mijn beleving veel meer handelingen doen en veel (heel veel) langer wachten voordat je het resultaat van een keuze ziet.

Om TV te kijken wil ik gewoon zappen, mijn opnames terugkijken of vanaf het begin kijken en oh ja lekker door spoelen als die vervelende reclames het programma onderbreken.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat de bekabeling “een zooitje” is; De kabel komt vanaf de router en gaat dan naar een Switch (Netgear GS605) en van daaruit naar:

  • de TV ontvanger,
  • het Mesh station (Deco M5)
  • De TV (Samsung Q90)
  • De soundbar

Maar bij de vorige tv ontvanger was dat geen enkel probleem.
Nu staat het beeld soms stil, of is onscherp

 

Kortom, binnenkort maar het abonnement voor de TV beeindigen en een alternatief proberen. Ik ga eerst maar eens met NL-ziet aan de slag (eerste 2 weken gratis).

 


De kabel komt vanaf de router en gaat dan naar een Switch (Netgear GS605) en van daaruit naar:

 

De Netgear GS605 is een unmanaged switch zonder IGMP Snooping is de oorzaak van meesten problemen van jou


En @Herbert1341 

Ook de concurrentie starten allemaal met een Android box.

Ook Ziggo heeft al een tijdje een Android box.

Het is wel even wennen.

En de Switch moet inderdaad IGMP Snooping ondersteunen.

En als je een Switch hebt die IGMP Snooping ondersteund, kan je hem het beste op Multicast zetten en vinkje “beste beeldkwaliteit” aan.


Ook Ziggo heeft al een tijdje een Android box.

O ja, welke dan?


Afgezien dat de dialoog op die van de app lijkt is ie, althans dat vind ik enorm wennen en erg gebruikersonvriendelijk. Je moet in mijn beleving veel meer handelingen doen en veel (heel veel) langer wachten voordat je het resultaat van een keuze ziet.

Ik geef je groot gelijk dat de gebruiksvriendelijkheid van de TV+ Box ver achterblijft op die van de "oude" TV ontvangers, ook ik ben die mening toebedeeld. Er ontbreekt mijns inziens nogal wat functionaliteit om die TV+ Box echt gebruiksvriendelijkheid te maken.

Ook ik vind het van de zotte dat KPN geen mogelijkheid biedt om spijtoptanten de mogelijkheid te bieden om terug te keren naar het oude contract.


@wjb en @Herbert1341 

 

Zie ook hier, ik lees dat er een nieuwe simpele zwarte ab in 2024 komt.

Misschien is dat voor enkele de oplossing.

Wij (mijn vrouw en ik) hebben geen problemen met de ab. (en ik ben al een paar jaar met pensioen😊)


Ook Ziggo heeft al een tijdje een Android box.

O ja, welke dan?

 

Mijn excuus, ik dacht dat de Next Mini op Android werkte.

Even opgezocht, kan het niet echt vinden waarop hij werkt.

Het is in ieder geval een mediabox (bij mijn zus gezien en ik vind hem niet handig). 


Ik begrijp niet zo goed waarom men vergelijkt met de "oude" ontvangers. Het is gewoon een nieuw product en daar moet je aan wennen. Een nieuwe wasmachine werkt ook anders dan de oude. Daar wen je vanzelf aan. 


Ik begrijp niet zo goed waarom men vergelijkt met de "oude" ontvangers. Het is gewoon een nieuw product en daar moet je aan wennen. Een nieuwe wasmachine werkt ook anders dan de oude. Daar wen je vanzelf aan. 

 

Helemaal met je eens.

Wij waren er best wel snel aan gewend.

Maar helaas willen veel mensen bij het oude blijven.


In vond de tv+ box die ik tijdens de pilot had, op zich een mooi apparaat. Echter, de bediening met de bijgeleverde AB vond ik onhandig en niet gebruiksvriendelijk. Het was voor mij overduidelijk dat de interface oorspronkelijk gemaakt was voor bediening met muis of touch.

Hopelijk geeft de AB die in 2024 komt een verbetering daarin. Dat zou voor mij reden zijn om misschien toch over te stappen naar de tv+ box.


Ik begrijp niet zo goed waarom men vergelijkt met de "oude" ontvangers. Het is gewoon een nieuw product en daar moet je aan wennen. Een nieuwe wasmachine werkt ook anders dan de oude. Daar wen je vanzelf aan. 

Het is toch volstrekt logisch om de TV+ Box te vergelijken met de "oude" TV omtvangers.

Ook ik vergelijk de TV+ Box uiteraard met de "oude" TV ontvangers en er moet mijns inziens nog heel veel gebeuren alvorens er ook Maar één haar op mijn hoofd zal overwegen de overstap naar TV+ te maken.

Zolang het niet mogelijk is om eigen zenderlijsten aan te maken is de TV+ Box voor ons een absolute NoGo. Daarnaast zal KPN de TV+ Box geschikt moeten maken voor bediening via de Harmony Hub van Logitech want het aan kunnen zetten en kunnen bedienen van de TV+ Box en Sony home cinema set voor radio luisteren met onze Android telefoons is voor ons ook een absolute must.

Daarnaast ga ik natuurlijk niet inboeten op de beeldkwaliteit bij uitgesteld kijken en dat is bij de TV+ Box wel het geval.

Zie punt 2, 3 en 32 van de lijst in het onderstaande topic.

 


@Katana321 wat is er nou in vredesnaam niet goed aan die afstandsbediening? 


@Katana321 wat is er nou in vredesnaam niet goed aan die afstandsbediening? 

Ik denk dat het probleem niet zozeer in deze AB zit, maar meer in de layout/interface van de tv+ box. Die interface is prima te bedienen met touch of met muis, maar niet zo geschikt voor een AB. Ik moest met de AB heel veel klikken voordat ik ergens in het menu zat. Met mijn BT-muis ging dat veel beter.


@wjb die Logitech Harmony Hub is toch end of life??


Hij is end-of-sale maar nog lang niet end-of-life / end-of-service.

Bron


De Next-Mini is gefabriceerd door Arris en werkt - net als de Arrissen van kpn - op  Linux. Of het een ‘media box’, is:  er zijn diverse apps zijn geïnstalleerd, maar die kunnen niet worden verwijderd. Er is ook geen mogelijkheid om zelf apps toe te voegen.

In wezen verschillen ze dus niet zoveel van de ‘oude’ kpn ontvangers, behalve dan dat de afstandsbedieningen imho beter ‘in de hand liggen’ en moderner, fraaier en minder goedkoop ogen.

Wat vond jij qua bediening van de oude ontvanger niet handig, @joop2011? Want ook de bediening van Next-Mini lijkt heel erg op die van de kpn ontvangers.


@Berteman en anderen.

Meningen verschillen.

Ik heb geen problemen met de ab van KPN voor de Sagemcom DIW7022.

Daarentegen vond ik de ab van Ziggo bij de Next erg simpel. 

Maar wat ik al zei, meningen verschillen (gelukkig).

Dus dit is puur mijn eigen mening en uiteraard heb ik veel begrip voor de mening van anderen.

Wat de een handig vind, kan de ander onhandig vinden.😉😊

 

Nou vooruit, 1 dingetje wat voor mij anders had gemogen.

Mijn voorkeur is altijd cijfers op een ab bovenaan. 

Dat vind ik handiger werken.


@Katana321 wat is er nou in vredesnaam niet goed aan die afstandsbediening? 

Ik denk dat het probleem niet zozeer in deze AB zit, maar meer in de layout/interface van de tv+ box. Die interface is prima te bedienen met touch of met muis, maar niet zo geschikt voor een AB. Ik moest met de AB heel veel klikken voordat ik ergens in het menu zat. Met mijn BT-muis ging dat veel beter.

Helemaal mee eens! Dat ervaarde ik ook. Ik begrijp niet dat zo vast gehouden wordt aan de gedateerde afstandsbedieningen. Een afstandsbediening met bijvoorbeeld een touchpad en geoptimaliseerd voor Android TV zou al  een grote stap zijn.

 


@Berteman 

Ik heb een LG Oled tv.

De ok toets van deze ab kan je net als een muis bewegen en dat is inderdaad best handig. 


Nou zo gedateerd zijn de afstandsbedieningen zeker niet,... Kijk eens bij Odido daar leveren ze nu een vergelijkbare Android tv ontvanger, maar weer met een vergelijkbare Ziggo afstandsbediening (die rommel is toch zo universeel als maar kan) en die afstandsbediening is helemaal verschrikkelijk, zowel qua lay-out, gebruiksgemak of wanneer de afstands in je hand zit. Nee dan heeft kpn dat wel beter voor elkaar.


Ik vind de afstandsbediening eigenlijk wel prima. Maar wanneer je in bezit bent van een Android telefoon dan zou je ook nog gebruik kunnen maken van Google Home, zie onderstaand screenshot.