Skip to main content

Ik ben zo super ontevreden over de nieuwe KPN TV+ dat ik na tig-jaren trouw klant weg wil want er wordt me geen goed alternatief geboden en dan krijg je gewoon te horen dat je nog minimaal 1 jaar vast zit aan dit contract.

Iedereen mag het weten, wat een slecht product en wat een slechte service

En @Herbert1341 

Ook de concurrentie starten allemaal met een Android box.

Ook Ziggo heeft al een tijdje een Android box.

Het is wel even wennen.

En de Switch moet inderdaad IGMP Snooping ondersteunen.

En als je een Switch hebt die IGMP Snooping ondersteund, kan je hem het beste op Multicast zetten en vinkje “beste beeldkwaliteit” aan.

@joop2011 
Moet dit dan een managed of kan het ook een unmanged switch (met IGMP Snooping) zijn?

 


De kabel komt vanaf de router en gaat dan naar een Switch (Netgear GS605) en van daaruit naar:

 

De Netgear GS605 is een unmanaged switch zonder IGMP Snooping is de oorzaak van meesten problemen van jou

Moet dit dan een managed of unmanaged (Smart managed) switch zijn?

 


Zolang hij maar IGMP snooping heeft is het goed.

Zelf gebruik ik de Netgear GS108Ev3 en GS105Ev2.


Neem vervolgens TV af via een andere partij (bijvoorbeeld NLZiet, via kabel (Ziggo), Canal Digitaal).

Om TV te kijken wil ik gewoon zappen, mijn opnames terugkijken of vanaf het begin kijken en oh ja lekker door spoelen als die vervelende reclames het programma onderbreken

Voor een Ziggo box (als je toch dingen als begin gemist en opnemen wilt) zul je ook een Ziggo internetabonnement moeten nemen. Maar de meesten zitten een jaar aan KPN internet vast, ook als je TV+ opzegt. Schofterige marketing vind ik dat. En nog erger als je dat dan op kunt lossen door mensen de keuze voor de oude ontvanger te geven (zowel oude als nieuwe gebruikers), maar dat gewoon niet wilt als bedrijf.

 

Maar wanneer je in bezit bent van een Android telefoon dan zou je ook nog gebruik kunnen maken van Google Home

Daarmee kun je met de standaardinstellingen van de TV+ Box niet het volume regelen.

 


Zolang hij maar IGMP snooping heeft is het goed.

Zelf gebruik ik de Netgear GS108Ev3 en GS105Ev2.

thx, ik heb 2x GS105Ev2 besteld.
 


Ik ben zo super ontevreden over de nieuwe KPN TV+ dat ik na tig-jaren trouw klant weg wil want er wordt me geen goed alternatief geboden en dan krijg je gewoon te horen dat je nog minimaal 1 jaar vast zit aan dit contract.

Iedereen mag het weten, wat een slecht product en wat een slechte service

Het is  echt een schandalig slecht produkt, welke nog steeds amper verbeteringen heeft.

 Voor mij houdt het direct op na afloop contract.


Ik ben zo super ontevreden over de nieuwe KPN TV+ dat ik na tig-jaren trouw klant weg wil want er wordt me geen goed alternatief geboden en dan krijg je gewoon te horen dat je nog minimaal 1 jaar vast zit aan dit contract.

Iedereen mag het weten, wat een slecht product en wat een slechte service

Het is  echt een schandalig slecht produkt, welke nog steeds amper verbeteringen heeft.

 Voor mij houdt het direct op na afloop contract.

Het helpt wel om een onderbouwing te schrijven waarom het een slecht product is. Sommigen hebben inhoudelijk goede bezwaren. Ik ervaar het als een forse stap vooruit ten opzichte van de oude ontvangers die ik voor tv+ had. De ab ervaar ik als goed. Ik heb eens zitten speuren naar wat de concurrentie doet maar als ik bij Odido kijk lijkt het wel 10 jaar terug in de tijd. Gelukkig verschillen de meningen want de kritische consument zorgt voor vooruitgang.


@Roy74 De Odido Mediabox ziet er goed uit, heeft android 12

 


@TDN of ze hebben deze recent of ik heb bij een van de andere aanbieders een verouderde box en ab gezien. Dat was echt uit de oertijd.

Mijn boodschap was dat smaken verschillen en mensen een product op een andere manier bekijken. Ik mis vaak onderbouwing waarom iets niet goed is. De uitzondering daargelaten natuurlijk.


Ik ben zo super ontevreden over de nieuwe KPN TV+ dat ik na tig-jaren trouw klant weg wil want er wordt me geen goed alternatief geboden en dan krijg je gewoon te horen dat je nog minimaal 1 jaar vast zit aan dit contract.

Iedereen mag het weten, wat een slecht product en wat een slechte service

Het is  echt een schandalig slecht produkt, welke nog steeds amper verbeteringen heeft.

 Voor mij houdt het direct op na afloop contract.

Het helpt wel om een onderbouwing te schrijven waarom het een slecht product is. Sommigen hebben inhoudelijk goede bezwaren. Ik ervaar het als een forse stap vooruit ten opzichte van de oude ontvangers die ik voor tv+ had. De ab ervaar ik als goed. Ik heb eens zitten speuren naar wat de concurrentie doet maar als ik bij Odido kijk lijkt het wel 10 jaar terug in de tijd. Gelukkig verschillen de meningen want de kritische consument zorgt voor vooruitgang.

Niks ten nadele van je terechte opmerking over onderbouwing hoor, maar ik heb totaal geen behoefte meer om alle punten weer te benoemen, deze zijn in tal andere topics beschreven en in enkele heb ik ook gereageerd.

Het enige positieve wat ik kan melden is dat het sinds een tijd mogelijk is om je favoriete apps in je eigen volgorde te kunnen plaatsen. (Dit had wel vanaf het begin al gemoeten maar goed, dit is meer een nice to have)

Vergelijken met andere aanbieders kan, maar dat werkt 2 kanten op, er zijn er genoeg die het veel beter doen. Verder slecht of heel slecht, blijft gewoon slecht, het een wat meer dan de andere.

 


@Katana321 wat is er nou in vredesnaam niet goed aan die afstandsbediening? 

Ik denk dat het probleem niet zozeer in deze AB zit, maar meer in de layout/interface van de tv+ box. Die interface is prima te bedienen met touch of met muis, maar niet zo geschikt voor een AB. Ik moest met de AB heel veel klikken voordat ik ergens in het menu zat. Met mijn BT-muis ging dat veel beter.

Helemaal mee eens! Dat ervaarde ik ook. Ik begrijp niet dat zo vast gehouden wordt aan de gedateerde afstandsbedieningen. Een afstandsbediening met bijvoorbeeld een touchpad en geoptimaliseerd voor Android TV zou al  een grote stap zijn.

 

Een touchpad op een afstandsbediening? Dan gaat het hier pas echt klachten regenen!


Het enige positieve wat ik kan melden is dat het sinds een tijd mogelijk is om je favoriete apps in je eigen volgorde te kunnen plaatsen.

...maar ook daar vind ik de UX niet goed. Want waarom is het sorteren van de apps een actie die ook zo pontificaal in your face op het startscherm moet staan? Dat is toch niet iets dat je elke dag wilt veranderen? En dan ook nog twee keer op dat scherm (een keer als enorme knop naast de apps, en nog een keer onderin het scherm, beide altijd in beeld). En het startscherm zelf kun je dan ook nog met een long press van de OK knop aanpassen. Wat zit daar voor logica achter?


Hi @Herbert1341, ik hoop dat je verder komt met alle tips en adviezen die gedeeld zijn hier in jouw topic! Verder vind je in onze Kennisbank ook tips voor je beeldinstellingen en je geluidsinstellingen op de TV+ Box, dat helpt in veel gevallen ook een hoop.


Het enige positieve wat ik kan melden is dat het sinds een tijd mogelijk is om je favoriete apps in je eigen volgorde te kunnen plaatsen.

...maar ook daar vind ik de UX niet goed. Want waarom is het sorteren van de apps een actie die ook zo pontificaal in your face op het startscherm moet staan? Dat is toch niet iets dat je elke dag wilt veranderen? En dan ook nog twee keer op dat scherm (een keer als enorme knop naast de apps, en nog een keer onderin het scherm, beide altijd in beeld). En het startscherm zelf kun je dan ook nog met een long press van de OK knop aanpassen. Wat zit daar voor logica achter?

Oh is nog steeds niet ideaal hoor, ook mijn fav apps en daaronder dezelfde door kpn aanbevolen apps (welke meerendeels hetzelfde zijn) is overbodig. (In het app scherm).

 

In het start scherm zie ik de sorteert functie enkel als ik helemaal naar rechts swipe, of bedoel je wat anders?


Een touchpad op een afstandsbediening? Dan gaat het hier pas echt klachten regenen

Want?


Een Apple TV heeft ook een touchpad op de afstandsbediening maar kan ook op de ouderwetse manier gebruikt worden. Niets mis mee hoor.


In het start scherm zie ik de sorteert functie enkel als ik helemaal naar rechts swipe, of bedoel je wat anders?

De sorteerknop staat bij de TV+ Box ook al in beeld op het startscherm als je maar één favoriete app hebt. En de apps mag je om onduidelijke redenen (Google zal wel de schuld krijgen) niet verbergen op het startscherm, dus dat verdwijnt alleen als je geen enkele favoriete app hebt.

En behalve die knop naast de app(s) staat er onderin beeld ook nog “TV+ aanpassen” met daarbij ook weer een knop “Jouw favoriete apps aanpassen”. (Met als subtitel “Jouw favoriete apps aanpassen”. Tja, oog voor detail, nee.)


Een touchpad op een afstandsbediening? Dan gaat het hier pas echt klachten regenen

Want?

Hele volksstammen sluiten een muis aan op de laptop om het touchpad maar niet te hoeven gebruiken...ik snap dat niet, maar mensen hebben met de kleinste verandering al de grootste moeite, zoals op dit forum voortdurend blijkt.

Dus een touchpad op een afstandsbediening...dat is vragen om moeilijkheden ben ik bang, @Berteman.


Maar dit is toch precies hetzelfde? Een afstandsbediening met touchpad heeft rondom het touchpad ook nog de ouderwetse knopbediening voor links, rechts boven onder zie de Apple afstandsbediening voor Apple TV.. een ronde touchpad met daarom nog een rondje waar je mee kan klikken . 
Dus de mensen hebben een keuze, of ouderwets klikken of touchpad.


Ratonesque schreef:

Hele volksstammen sluiten een muis aan op de laptop om het touchpad maar niet te hoeven gebruiken...ik snap dat niet, ...

Het gebruik van een touchpad leidt in vergelijking tot een muis tot 45% meer spieractiviteit in de nek en bovenarmen en 25% meer in de onderarmen. Dit leidt tot meer nekklachten en vermoeidheidsklachten. Ergonomisch gezien doe je er dus veel verstandiger aan om een muis te gebruiken.


Een touchpad op een afstandsbediening? Dan gaat het hier pas echt klachten regenen

Want?

Hele volksstammen sluiten een muis aan op de laptop om het touchpad maar niet te hoeven gebruiken...ik snap dat niet, maar mensen hebben met de kleinste verandering al de grootste moeite, zoals op dit forum voortdurend blijkt.

Dus een touchpad op een afstandsbediening...dat is vragen om moeilijkheden ben ik bang, @Berteman.

Dit gaat dus niet over een laptop maar over de TV+ Box.

De interface die op de TV+ Box wordt gebruikt is ontworpen voor bediening met een muis en touch(screen) en daarom is deze dus veel makkelijker en sneller te bedienen met een touchpad.

In feite zeg je dat iedereen kan en zal moeten wennen aan de sterk afwijkende bediening van de TV+ Box en daar ook geen moeite mee mag hebben maar tegelijkertijd niet kan wennen aan een afstandsbediening die veel beter geschikt is om de TV+ Box te bedienen, met als argument dat dat om moeilijkheden zou vragen. Die redenatie begrijp ik niet.

 


Het enige positieve wat ik kan melden is dat het sinds een tijd mogelijk is om je favoriete apps in je eigen volgorde te kunnen plaatsen.

...maar ook daar vind ik de UX niet goed. Want waarom is het sorteren van de apps een actie die ook zo pontificaal in your face op het startscherm moet staan? Dat is toch niet iets dat je elke dag wilt veranderen? En dan ook nog twee keer op dat scherm (een keer als enorme knop naast de apps, en nog een keer onderin het scherm, beide altijd in beeld). En het startscherm zelf kun je dan ook nog met een long press van de OK knop aanpassen. Wat zit daar voor logica achter?

Nou is hier wekenlang gevraagd om een mogelijkheid om de apps te kunnen sorteren, dan is die mogelijkheid er, en dan is het weer niet goed...


Ratonesque schreef:

Nou is hier wekenlang gevraagd om een mogelijkheid om de apps te kunnen sorteren, dan is die mogelijkheid er, en dan is het weer niet goed…

Je gaat toch niet een optie die je wellicht één of twee keer per jaar gebruikt telkens pontificaal in beeld plaatsen. Ik ben het 100% met @twister1977 eens. En dat sorteren dat kon eerder ook al.


Zoveel mensen zoveel wensen, dat blijkt. Ik schat in dat een product voor zoveel mogelijk mensen bruikbaar of aantrekkelijk gemaakt moet worden. Dit betekent denk ik ook dat niet alle keuzes voor iedereen als positief worden ervaren. Ik herinner me de kritiek bijvoorbeeld nog dat er ook een classic optie moest komen om te starten met live tv. Die is er gekomen. Ik vind zelf de afstandsbediening erg prettig werken en realiseerde me niet dat de UI meer voor touchpad gebruik is ontworpen. Ik kan mijn weg vinden.

Wel eens dat bepaalde zaken nog niet perfect zijn zoals de sorteer app mogelijkheid. Ik stoor me er niet aan en ben blij met deze optie maar kan me ook verplaatsen in mensen die het niet handig of prettig vinden in de UI. Al met al toch waardevolle input om het voor nog meer mensen zo aantrekkelijk mogelijk te maken.

Ik zie zelfs een mooie upsell mogelijkheid voor KPN om een ab met touchpad aan te bieden voor de gebruikers die daar mee geholpen zijn😅


Ratonesque schreef:

Nou is hier wekenlang gevraagd om een mogelijkheid om de apps te kunnen sorteren, dan is die mogelijkheid er, en dan is het weer niet goed…

Je gaat toch niet een optie die je wellicht één of twee keer per jaar gebruikt telkens pontificaal in beeld plaatsen. Ik ben het 100% met @twister1977 eens. En dat sorteren dat kon eerder ook al.

Nee hoor @wjb, die mogelijkheid is er pas sinds kort. Verder is dit natuurlijk spijkers op laag water zoeken. Er is sprake van een "enorme knop" in beeld tbv het sorteren. Ik snap werkelijk waar niet wat hier nou het probleem is. Wat heb je daar nou voor last van?