Skip to main content

Ik ben zo super ontevreden over de nieuwe KPN TV+ dat ik na tig-jaren trouw klant weg wil want er wordt me geen goed alternatief geboden en dan krijg je gewoon te horen dat je nog minimaal 1 jaar vast zit aan dit contract.

Iedereen mag het weten, wat een slecht product en wat een slechte service

Ratonesque schreef:

Nee hoor @wjb, die mogelijkheid is er pas sinds kort.

Sinds september en niet pas sinds de laatste update.

Bron


Ratonesque schreef:

Nee hoor @wjb, die mogelijkheid is er pas sinds kort.

Sinds september en niet pas sinds de laatste update.

Bron

Ik zeg toch ook niet dat het sinds de laatste update is?


Zoveel mensen zoveel wensen, dat blijkt. Ik schat in dat een product voor zoveel mogelijk mensen bruikbaar of aantrekkelijk gemaakt moet worden. Dit betekent denk ik ook dat niet alle keuzes voor iedereen als positief worden ervaren.

En dat is de crux. Hoe uitgebreider een apparaat, des te meer instellingen en opties. En juist dat vergroot de kans op bedieningsfouten en verdwalen in menuopties, waarvan soms onduidelijk wat nu precies het doel is.

Er zijn meer dan genoeg mensen, die helemaal geen behoefte hebben aan een uitgebreide mediaspeler met tal van beeld- en geluidsinstellingen, die geen idee hebben van multicast en unicast, playstores, teletekst via een app en wat al niet meer. Deze mensen hebben meer dan voldoende aan een simpele, een échte ‘plug and-play’ ontvanger. 

Let wel: ik zeg niet dat de TV+ Box een slecht product is maar ik denk dat het een illusie is, dat die voor iedereen even bruikbaar of aantrekkelijk gemaakt kan worden. Daarom zou de klant een keuze moeten hebben, naast de TV+ Box een eenvoudige ‘zapper’, vergelijkbaar met de ‘oude’ ontvangers.

 

 


Om te beginnen wil ik zeggen dat de bijdragen van een aantal mensen zeer nuttig zijn @Berteman. Ik zie soms argumenten langskomen op inhoud die mij een verklaring geven waarom mensen bezwaren hebben of tv+ niet goed vinden.

Bij de laatste update vorige week kwamen er weer opties bij die mijn inziens zeer nuttig zijn, zoals de HDR auto optie. Maar inderdaad dacht ik terwijl ik het menu in dook om deze setting te wijzigen: hoeveel bestaande tv+ klanten kunnen dit bevatten of nemen de moeite om zich te informeren wat de wijzigen zijn? Niet iedere klant is  zo pro-actief om het forum te vinden en te zoeken naar antwoorden. Het resultaat kan zijn dat mensen met de HDR continu setting blijven kijken om zich vervolgens te ergeren aan de kleuren en contrast voor niet HDR zenders.

Om deze reden heb ik als suggestie al eens de wens uitgesproken om bij iedere update klanten actief te informeren via de UI.

Mijn ouders zijn al op leeftijd en gebruiken tv+ ook naar tevredenheid. Maar mijn vader gaf vorige week aan dat hij zich realiseerde dat ik alles netjes configureer zodat ze zorgeloos tv kunnen kijken. Van de andere kant willen ze ook wel eens kijken naar streamingdiensten en juist dat is op tv+ beter dan op de oude ontvangers. De HBO app ontbrak zelfs geheel. Voor mij was dit laatste een van de argumenten om de stap te wagen.

Ik ben zelf een IT techneut en ben daarom van nature nieuwsgierig naar de juiste instellingen en zoek net zo lang tot ik een antwoord heb. Desnoods vraag ik het hier op het forum en ook met succes.

Het is aan KPN om de grootste groep klanten op een prettige manier van het nieuwe tv kijken te laten genieten met een out-of-the-box ervaring. Dat dit ten koste gaat van features die een selecte groep (terecht want goede argumenten) mist is denk ik niet te voorkomen.

Vanuit KPN perspectief is het natuurlijk erg aantrekkelijk om maar een product te hoeven ondersteunen. Helaas is er niet een standaard type klant. Een compromis is het resultaat. Kosten, baten, ..

 

 


En @Herbert1341 

Ook de concurrentie starten allemaal met een Android box.

Ook Ziggo heeft al een tijdje een Android box.

Het is wel even wennen.

En de Switch moet inderdaad IGMP Snooping ondersteunen.

En als je een Switch hebt die IGMP Snooping ondersteund, kan je hem het beste op Multicast zetten en vinkje “beste beeldkwaliteit” aan.

@joop2011 de nieuwe switch boxjes (Netgear GS105E-200PES) doen het goed, je merkt echt wel het verschil.
Het enige euvel dat ik nog ondervind is dat regelmatig (een paar keer per uur) het scherm even (~1 sec.) helemaal zwart wordt en dan weer goed terugkeert.
Heb jij die ervaring ook en/of moet ik nog iets doen?


@Herbert1341 

Bij ons loopt, gelukkig, alles soepel.

Wacht even de update van morgen af.

Dan wordt HDR automatisch toegevoegd, als je die hebt, zet hem dan daar op.

Update 0.25.0 donderdag 7 december.


@Herbert1341

Bij ons loopt, gelukkig, alles soepel.

Wacht even de update van morgen af.

Dan wordt HDR automatisch toegevoegd, als je die hebt, zet hem dan daar op.

Update 0.25.0 donderdag 7 december.

Nou @joop2011 het is weer terug bij af, een zwaluw maakt nog geen zomer.
Terugkijken is weer ouderwets slecht, opnames staan nog wl in de lijst maar hebben allemaal een default lengte van 24 minuten. Eén tv ontvanger doet helemaal niets meer, die staat continue aan en reageert op geen enkel signaal van de AB.
Hopeloos!
Contact met de helpdesk en het enige advies dat ze kunnen geven is om alles voor minimaal 1/2 uur uit te zetten en dat er mogelijk iets in het netwerk (kabelbreuk oid) is. Nou de afgelopen decennia kan ik me niet herinneren dat er ooit een kabelbreuk oid is geweest waar ik last van heb, maar nu, nu ik een TV+ heb zou er opeens een kabelbreuk zijn waar ik last van heb. Dat kan natuurlijk maar is allemaal wel heel toevallig.

Zo weer even mijn frustatie van mij af geschreven ;-)

 


Herbert1341 schreef:

Contact met de helpdesk en het enige advies dat ze kunnen geven is om alles voor minimaal 1/2 uur uit te zetten en dat er mogelijk iets in het netwerk (kabelbreuk oid) is. Nou de afgelopen decennia kan ik me niet herinneren dat er ooit een kabelbreuk oid is geweest waar ik last van heb, maar nu, nu ik een TV+ heb zou er opeens een kabelbreuk zijn waar ik last van heb. Dat kan natuurlijk maar is allemaal wel heel toevallig.

Dit vind ik zo slecht van een organisatie als KPN. Iedere kansberekening geeft waarschijnlijk aan dat de oorzaak niet in de kabel gezocht moet worden en wat zou het niet reageren op de afstandsbediening te maken moeten hebben met een kabelbreuk. Soms denk ik wel eens ... hebben die medewerkers dan echt geen enkele kennis meer van het product ... of mogen ze geen tijd aan je besteden en krijg je daarom zo'n antwoord.

 

Heb je de TV ontvanger die niet reageert al eens een factory reset gegeven via de "pinnetjes methode"?


Herbert1341 schreef:

Contact met de helpdesk en het enige advies dat ze kunnen geven is om alles voor minimaal 1/2 uur uit te zetten en dat er mogelijk iets in het netwerk (kabelbreuk oid) is. Nou de afgelopen decennia kan ik me niet herinneren dat er ooit een kabelbreuk oid is geweest waar ik last van heb, maar nu, nu ik een TV+ heb zou er opeens een kabelbreuk zijn waar ik last van heb. Dat kan natuurlijk maar is allemaal wel heel toevallig.

Dit vind ik zo slecht van een organisatie als KPN. Iedere kansberekening geeft waarschijnlijk aan dat de oorzaak niet in de kabel gezocht moet worden en wat zou het niet reageren op de afstandsbediening te maken moeten hebben met een kabelbreuk. Soms denk ik wel eens ... hebben die medewerkers dan echt geen enkele kennis meer van het product ... of mogen ze geen tijd aan je besteden en krijg je daarom zo'n antwoord.

 

Heb je de TV ontvanger die niet reageert al eens een factory reset gegeven via de "pinnetjes methode"?

thx, heb ik geprobeerd maar klaarblijkelijk nog niet lang genoeg, de helpdesk mdwr zegt minimaal 30 SECONDEN. Nou dat gaan we dan maar even doen

 


7 seconden zou genoeg moeten zijn. Bron.


7 seconden zou genoeg moeten zijn. Bron.

 

In theorie is dat natuurlijk zo.

Maar ik hou voor de zekerheid altijd 2 minuten aan.😉

En wat is 2 minuten op een mensenleven?😉😊


7 seconden zou genoeg moeten zijn. Bron.

 

In theorie is dat natuurlijk zo.

Maar ik hou voor de zekerheid altijd 2 minuten aan.😉

En wat is 2 minuten op een mensenleven?😉😊

Je gaat toch, mag ik hopen, niet twee minuten een pinnetje in een gaatje houden om een apparaat een factory reset te geven.


7 seconden zou genoeg moeten zijn. Bron.

 

In theorie is dat natuurlijk zo.

Maar ik hou voor de zekerheid altijd 2 minuten aan.😉

En wat is 2 minuten op een mensenleven?😉😊

Je gaat toch, mag ik hopen, niet twee minuten een pinnetje in een gaatje houden om een apparaat een factory reset te geven.

 

Mijn excuus @wjb 

Ik heb hem verkeert opgevat.

Ik ging ervan uit de spanning eraf halen.


@Herbert1341

Bij ons loopt, gelukkig, alles soepel.

Wacht even de update van morgen af.

Dan wordt HDR automatisch toegevoegd, als je die hebt, zet hem dan daar op.

Update 0.25.0 donderdag 7 december.

Nou @joop2011 het is weer terug bij af, een zwaluw maakt nog geen zomer.
Terugkijken is weer ouderwets slecht, opnames staan nog wl in de lijst maar hebben allemaal een default lengte van 24 minuten. Eén tv ontvanger doet helemaal niets meer, die staat continue aan en reageert op geen enkel signaal van de AB.
Hopeloos!
Contact met de helpdesk en het enige advies dat ze kunnen geven is om alles voor minimaal 1/2 uur uit te zetten en dat er mogelijk iets in het netwerk (kabelbreuk oid) is. Nou de afgelopen decennia kan ik me niet herinneren dat er ooit een kabelbreuk oid is geweest waar ik last van heb, maar nu, nu ik een TV+ heb zou er opeens een kabelbreuk zijn waar ik last van heb. Dat kan natuurlijk maar is allemaal wel heel toevallig.

Zo weer even mijn frustatie van mij af geschreven ;-)

 

@joop2011 
Na mijn laatste belletje met de helpdesk is er een storingsmelding aangemaakt en een monteur gestuurd en alles werkt perfect!

  • glasvezelaansluitpunt vervangen
  • Modem vervangen voor een box12

Meteen maar 2 SuperWiFi 2.0 geinstaleerd ipv mijn deco M5 Mesh stations

Ik kan niet anders zeggen dan super goed geregeld, het heeft wat moeite en irritatie gekost maar het resultaat is er ook naar.