Skip to main content

Sinds 1 week hebben we dus ook TV+ met daaraan gekoppeld de 7022 ontvanger.

Inmiddels alle updates mogen ontvangen.

Maar we hadden een VIP2952 V2 ontvanger met een 3,5mm jackaansluiting voor het (stereo) geluid .

Die ontbreekt dus bij de 7022 ontvanger , die heeft een optische uitgangĀ  ( S/PDIF ).

Via dit forum werden we attent gemaakt op een omvormer van S//PDIF naar analoog 3,5 mm en 2 rca aansluitingen , ( artikelnummer 849043 in de KPN shop) . dus aangeschaft. Deze omvormer wordt compleet geleverd met een usb voedingskabel -aansluiten op de 7022 en een fiberoptickabeltje.

De gebruiksaanwijzing is zeer summier voor niet techneuten , haal even de plastic dopjes van de uiteinden van fiberoptickabeltje en denk aan het profiel van de stekkers , die passen maar op 1 manier in het kastje.

Na alle inspanningen hadden geen geluid uit de speakers! dus alles controleren.

Toen gekeken in de software van de 7022Ā  , via instellingen , geavanceerde geluidsinstellingen

stond de functieĀ  S/PDIF uit, na het omzetten/aanzetten nu geluid , prima

Het uitgangsniveau van de 7022 lijkt wat lager te zijn dan bij de 2952.

waarom wordt er geen fiberoptickabeltje meegeleverd met de 7022 , een netwerkkabel en een HDMI kabel worden wel meegeleverd waarvan ik denk dat de meeste mensen die al hebben.

Ā 

Ā 

Ā 

Hallo @Oberon 5Ā een netwerkkabel, netvoeding en HDMI-kaberl is een minimale voorwaarde om tv te kunnen kijken. een SP/DIF-kabel is een optie voor accessoires die niet iedereen gaat gebruiken en je ook niet nodig hebt om tv te kunnen kijken, dat scheelt dus in de kosten voor KPN.

Ā 

Ā 


"waarom wordt er geen fiberoptickabeltje meegeleverd met de 7022"

Als iemand een soundbar of versterker heeft met optische ingang heeft en gebruikt ie zo'n kabeltje al.Ā 

En als je de convertor koopt zit ie erbij.

In beide situaties is zo'n optische meeleveren dus best overbodig en dus zonde

De insteek met elke ontvanger is tv kijken. BijĀ de oudere ontvangers werd de eerste jaren nog het analoge audio kabeltje meegeleverd. Ook niet het duurdere optische. Zonde ook die kabeltjes die in een la verdwijnen, toch.

Het laatste jaar dat erĀ nog ontvangers met analoge audio uitgang geleverd werden zat ook het analoge kabeltje er niet meer bij. Tussen juni 2018 en 8 oktober 2019. Toen kwam de VIP5202 ook al met alleen optisch. Zonder kabeltje daarvoor.Ā 

En ik zie dat je ook al PCM STEREO hebt ingesteld voor de convertorĀ šŸ™‚šŸ‘.Ā 


Ik had exactĀ  het zelfde probleem optical naar tulip, via omvormer,Ā  etc werkt prima


ik heb ook een optical connectionā€¦
Maar die paste niet tegelijk met de voedingsstekker van de DIWā€¦.
opvallend dat dit niet is ontdekt als je zoiets ontwerptā€¦Ā Nu moet het omhulsel/stekkertje van de OPtical kabel gesloopt worden om ze tegelijk in te kunnen stekenā€¦šŸ¤”

voor de rest tot nu toe geen probleemā€¦
ben nog op zoek hoe ik de termijn van de infobalk kan instellen voordat die automatisch verdwijnt..
Installatie van de afstandsbediening ging perfect, ook meteen de aansluiting met de DENON. TOP

Verder wel lichtelijk geirriteerd over de hoeveelheid reclame voor Goochel-stuff en alle appsā€¦ die je allemaal moet uitzettenā€¦Ā nou kijken of ik dat rode berichtenvelopje elke dag blijf krijgen, om Goochel aan te zettenā€¦Ā 
gewoon TV kijken meer niet
Ā 


Onderstaand de achterkant van een DIW7022 en een afbeelding van een toslinkkabel, ik begrijp niet waarom dat bij jou niet past @prk-forumklantĀ terwijl het bij alle andere klanten met een DIW7022 wĆØl past:

Achterzijde DIW-7022
Ā 
Standaard SP/DIF c.q. Toslink-kabel

Ā 


@Nomen NominandumĀ 
De rechtse 2ā€¦ā€¦Ā er zal best een kleiner stekkertje zijn, ook deze kabel is "standaard"...


Ik zou dan gewoon een andere standaard Toslink kabel proberen, ik vind deze wel erg breed @prk-forumklantĀ 


terwijl het bij alle andere klanten met een DIW7022 wĆØl past

Nou nee, niet bij iedereen. Ook bij kleinere pluggen moeten mensen wel eens met een mes/vijl of schuurmachine aan de gang. Dat vind ik toch wel een ontwerpfoutje.


Reageer