Skip to main content

Ja ik heb lang getwijfeld om mijn ervaringen met TV+  na 10-11 maanden gebruik te delen.

Regelmatige herstarts , terug naar KPN  logo of via het Android logo

Bij het afspelen van een opname en dan de reclame doorspoelen loopt het vast , de ontvanger start opnieuw en de opname start bij het begin , ipv waar die gebleven was.

Zappen tussen de zenders is langzamer geworden ,ondanks ontkennen van KPN.

Opnemen via de programmagids met de opnameknop lukt soms niet , scherm wordt grijs.

Lipsync

Menuscherm ( tijd ) aanpassen

De bediening is nog steeds een drama.

Ondanks 11 maanden “updates” is het nog steeds een vreselijk apparaat en zeker een achteruitgang vergeleken met de “oude”ontvangers.

Terug naar fabrieksinstellingen  geeft geen enkele verbetering, na dit uitvoeren is het een grote zoektocht om alles weer in te stellen.

Glas modem/ router ed. opnieuw opstarten heeft ook geen resultaat.

Dit (wan) product is echt in een test fase.

De laatste update met oa de  ECO stand geeft aan dat KPN niet  de echte problemen aanpakt.

En sinds begin december maar 2 “updates”

Na 10 maanden kwam dan de update voor een eigen zenderlijst , maar ook weer halfbakken , je kan er maar 1 aanmaken , bij de “oude” ontvangers kon je er meerdere aanmaken.

Nou KPN pak nu naar bijna 1 jaar de zaken nu eens echt aan , ik heb er  geen vertrouwen meer in dat dit ooit nog goed komt.

 

Offtopic:  hoe kan ik mijn “footer” aanpassen ?

Bij ons is hij al enkele maanden aardig stabiel moet ik zeggen.

 

En sinds 1 december zijn er 5 updates geweest.

 

Bediening voor een Android is prima, vinden wij (en enkele andere mensen die ik ken).

Het is wel wennen.

Maar je kan het opstarten zelf aanpassen.

 

Zie ook hier voor diverse tips en mogelijkheden.

 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12/14? (dus wat zit daar precies allemaal tussenin)

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Een moderator kijkt ook mee en helpt ook.😉


Bij de een zal het beter werken dan bij de ander -hoewel dat niet zou mogen- maar feit is dat het een drama is, en dat KPN geen alternatief meer biedt. Ook hier knalt de TV+ app er vaak uit, in elk geval telkens nadat ik een van de apps hebt gebruikt. En hoe vaak moeten we het nog hebben over bijv. lip sync en geluid, problemen van het eerste uur? Wat je zegt, een wanproduct.


En sinds 1 december zijn er 5 updates geweest.

Vijf? 🤔


En sinds 1 december zijn er 5 updates geweest.

Vijf? 🤔

Drie


Off topic: dit doet me me denken aan de “good” old days, toen ik mijn eerste smartphone kocht: Samsung Galaxy S. Wát een drama was dat! Dit toestel heeft mijn aversie tegen Android opgewekt en ook die TV+ box is zo instabiel als een voetballer met één been. Destijds rap overgestapt op Apple en NOOIT meer terug!


Off topic: dit doet me me denken aan de “good” old days, toen ik mijn eerste smartphone kocht: Samsung Galaxy S. Wát een drama was dat! Dit toestel heeft mijn aversie tegen Android opgewekt

Hahaha @PolarMonk ,

Ik heb exact hetzelfde ervaren. Mijn eerste telefoon was ook een Android. Dat nooit meer! 
 

(Ik heb dat ding trouwens een maand geleden cadeau gegeven aan iemand wiens telefoon kapot was gegaan.) 


Off topic: dit doet me me denken aan de “good” old days, toen ik mijn eerste smartphone kocht: Samsung Galaxy S. Wát een drama was dat! Dit toestel heeft mijn aversie tegen Android opgewekt en ook die TV+ box is zo instabiel als een voetballer met één been. Destijds rap overgestapt op Apple en NOOIT meer terug!

 

“off topic”

Dat had ik met de Humax 5300

Wat een drama decoder (via Ziggo, de Humax moest je destijds zelf kopen).

En in de jaren ‘80 een Erres tv, wat een drama tv.

Dus daar mee vergeleken valt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) nog mee.

“off topic”