Skip to main content

Goedendag allen, 

Ik denk er mogelijk over na om over te stappen van ziggo naar KPN TV + 

Echter zijn er aantal zaken hierbij welke mij aan het twijfelen maken hierover .

1: Namelijk er  is in mijn huis geen mogelijkheid meer om  in totaal  3,tv's  bekabeld aan te kunnen sluiten.

Doordat  net alles is verbouwd en opnieuw gestuckt in huis .

 

2 : Maar vroeg mijzelf toch af of het draadloos tv kijken kwalitatief en stabiel genoeg is om leuke tv avond te kunnen hebben zonder verstoringen ?

Of zijn hiervoor dan weer de super wifiadapters voor benodigd om dit te kunnen garanderen ?

Heb weliswaar hele goede wifi router ASUS RT-AX86U Pro welke nu volle bak signaal geeft in alle ruimtes van het huis .

 

Aantal belangrijke details hierin zijn :

Modem en wifi router staat in meterkast afgesloten en moet door kastdeur en stenen muur heen verstuurd worden .

Afstand naar  dichtstbijzijnde  tv in woonkamer is 7 meter ongeveer .

Televisies staan veelal niet tegelijk aan .

Ik hoor het graag van jullie .

MV Jukkie 

 

 

@jukkie het is natuurlijk vreselijk jammer dat je met de verbouwing geen utp kabels naar iedere verdieping hebt gelegd. Wifi heeft altijd te maken met omgevingsfactoren.  De nieuwe tv boxen kunnen onder bepaalde voorwaarden op wifi draaien maar met alleen een modem in de meterkast wordt het niks. De tv box werkt namelijk alleen via wifi met de box 12 en eventueel aangevuld met de SuperWiFi's maar die zouden voor het beste resultaat met een kabel aangesloten moeten worden op het modem. Mijn advies is blijf bij Ziggo.


Goedenavond @jukkie en welkom hier op ons forum :)

Leuk dat je interesse hebt in tv+! Helaas, met pijn in het (groene) hart, moet ik me wel aansluiten bij @Joep1965. Zelf zou ik voor tv kijken niet afhankelijk willen zijn van de wifi en indien mogelijk de boel dus altijd bekabeld aansluiten. In een ideale omgeving zou dit prima kunnen werken maar vandaag de dag heb je te maken met zoveel wifi netwerken in je omgeving, apparatuur die ermee verbonden is etc. etc. ; teveel bottlenecks. In jouw situatie kunnen we simpelweg niet garanderen dat alles altijd vlot en vlekkeloos gaat werken en dan moeten we ook gewoon eerlijk kunnen zijn. Wie weet dat je situatie in de toekomst ooit weer eens gaat veranderen en dan hopen we je natuurlijk alsnog te verwelkomen! 


Hier tv+ in de slaapkamer. Via wifi, wel op een extra-wifi 2.4ghz. Dat gaat prima.


Hier tv+ in de slaapkamer. Via wifi, wel op een extra-wifi 2.4ghz. Dat gaat prima.

Het kan ook zeker wel hoor maar garanderen kunnen we het niet, dat maakt het wat lastig. Iedere omgeving is natuurlijk weer anders en daar is wifi grotendeels van afhankelijk. Al waardeer ik het feit dat je je positieve bevindingen hier met ons deelt @DLD :) 


Hier tv+ in de slaapkamer. Via wifi, wel op een extra-wifi 2.4ghz. Dat gaat prima.

Het kan ook zeker wel hoor maar garanderen kunnen we het niet, dat maakt het wat lastig. Iedere omgeving is natuurlijk weer anders en daar is wifi grotendeels van afhankelijk. Al waardeer ik het feit dat je je positieve bevindingen hier met ons deelt @DLD :) 

 

Hallo Jan. 
fijn zo’n eerlijk antwoord! ik overweeg de volgende situatie. bekabeld is bij mij helaas ook niet mogelijk. Ik heb een kpn 12b modem in de meterkast en twee kpn wifi versterkers in de woning waarvan 1 naast de tv. Ik wil de tv kast verbinden met de wifi versterker naar mijn tv. De versterkers zijn via wifi verbonden met de modem. 
 

hoe schat je deze kansen in? Nog ter info: tv kijken via internet, zoals npo app verloopt prima via wifi. 


en is het mogelijk dit uit te proberen en als het niet werkt dat ook de tv module dan weer inlever?

 

 Dank en groet

 olav


Reageer