Skip to main content

Wie heeft goede ervaringen met een niet-KPN bluetooth afstandsbediening voor de TV+ Box? En welke is dat dan?

 

Achtergrond

Lang geleden lukte het me niet om een Google Chromecast (met Google TV) bluetooth afstandsbediening te koppelen aan de TV+ Box. En er is in dit forum vaak geschreven dat een extra afstandsbediening gewoon niet kan, omdat de TV+ Box geen infraroodontvanger heeft.

Sinds deze week is één nieuwe M3 Comfort+ gewoon tegelijk met één L8 standaardafstandsbediening aan de TV+ Box te koppelen. En eerder schreef @TDN al:

Ik kan alle mijn BT Input Devices (dat zijn heleboel) als AB voor TV+Box koppelen, alleen kloppen de Functie en Beschrijving op de knoppen niet altijd, soms wordt Netflix gestart als je op Prime Video druk, als ik b.v. op de AB van mijn TV de telelext drukt, gaat TV+Box Menu open😂

 

En jawel, vandaag lukte het me wél om dezelfde Google Chromecast bluetooth afstandsbediening te koppelen, en gewoon tegelijk met de standaard L8 afstandsbediening te gebruiken, inclusief de Google Assistant. Ook na opnieuw opstarten (en keihard de spanning van de TV+ Box) geen enkel probleem. Dus er lijkt inmiddels (misschien al lang geleden) iets veranderd in de TV+ Box firmware.

Kortom: het kan (op dit moment...) prima. Maar nu is de keuze ineens oneindig groot, dus benieuwd welke er bij anderen goed bevalt, in combinatie met de TV+ Box.

 

 

Wat details uit de instellingen van de TV+ Box:

 

KPN TV+ Box: bluetooth Chromecast Remote wordt getoond als een toetsenbord.

 

KPN TV+ Box: details van gekoppelde bluetooth Chromecast Remote.

 

 

Ik heb de tv+ box, toen ik hem in de pilot had, ooit gekoppeld aan mijn bluetooth-muis. De bediening van het menu vond ik toen een verademing.

Het gaat om: Logitech MX Anywhere 2S


Ik heb verschillende AB van mijn TVs, Android Box, Sat receiver en ook Amazon TV Stick gekoppeld, ze werken allemaal, maar ik heb ze toch nodig voor hun eigen apparaat dus na paar test weer ontkoppeld. Bij Amazon TV Stick was het terug koppelen beetje moeilijk omdat de TV Stick niet automatisch naar zijn eigen AB zoekt, ook al de AB in koppeling stand staat. Hier moet ik de TV Stick Remote App gebruiken om te navigeren naar de AB koppeling functie in TV Stick.

Verder vele BT toetsenborden (met en zonder muis) gekoppeld en ontkoppeld, ik gebruik de RII Mini i8+ nog steeds als AB, is fijn al man veel moet typen (zoeken & browsen)


Verder vele BT toetsenborden (met en zonder muis) gekoppeld en ontkoppeld, ik gebruik de RII Mini i8+ nog steeds als AB, is fijn al man veel moet typen (zoeken & browsen)

Een toetsenbord is interdaad fijn als je vaak wat moet typen op de TV+ Box. Wat dan ook heel goed werkt is de afstandsbediening binnen Google Home of een andere app om via het netwerk een Android TV te bedienen.

 

Veel Bluetooth afstandsbedieningen kunnen inderdaad gebruikt worden maar vaak zie je dat sommige toetsen niet werken of ontbreken.

Weet je dat ik mijn TV+ Box zelfs kan bedienen met de Infrarood afstandsbediening van mij Sony televisie? Dit loopt via HDMI CEC. Maar als ik dan op de Guide knop druk dan gaat hij niet naar de gids maar naar het hoofdmenu.


Veel Bluetooth afstandsbedieningen kunnen inderdaad gebruikt worden maar vaak zie je dat sommige toetsen niet werken of ontbreken.

 

Ik gebruik Button mapper voor de ontbrekende toetsen, maar bij mijn Rii I8+ werken idd de volume knoppen niet, gelukkig zijn de volumen te regelen met AB van Hifi receiver of TV. Wat ik goed vind van de Rii I8+dat hij 2 modes ondersteunt, 2Ghz wifi en BT, je kan met hem 2 apparaten bedienen, moet tussen 2 modes springen, een BT en de 2Ghz wifi dongle is op USB poort van een ander apparaat gestekt.

Weet je dat ik mijn TV+ Box zelfs kan bedienen met de Infrarood afstandsbediening van mij Sony televisie? Dit loopt via HDMI CEC. Maar als ik dan op de Guide knop druk dan gaat hij niet naar de gids maar naar het hoofdmenu.

Bij mijn Google TV bij HDMI CEC krijg ik een virtueel AB te zien, ik weet niet op dit een functie van GoogleTV of van mijn TV.

 


Ik gebruik ook de Button Mapper app maar die werkt dus niet binnen de TV+ launcher op de TV+ Box.


Ik gebruik ook de Button Mapper app maar die werkt dus niet binnen de TV+ launcher op de TV+ Box.

De Button Mapper werkt bij mijn TV+box ook binnen de TV+Launcher. Onder toegankelijkheid staat KPN TV+ uit en Button Mapper Aan. Bovendien heb ik Button Mapper via ADB meer rechtens gegeven met

adb shell pm grant flar2.homebutton android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS

Geen idee, welke van de 2 instellingen hebben geholpen, was lange tijd geleden toen ik gedaan heb.


Een knop een via Button Mapper een app laten opstarten werkt ook wel maar een knop de record functie of de pauze/play functie toewijzen lukt niet.


Reageer