Skip to main content
Vraag

Ervaringen met Synology Photos op de KPN TV+ Box

• 28 maart 2025
  • 4 reacties
  • 39 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Zijn er mensen die de KPN TV+ Box hebben en daarop de Synology Photos app gebruiken?

Zijn de user interface en de functionaliteiten te vergelijken met de app op bijvoorbeeld een Android telefoon of in Synology Photos via een webinterface?

Kun je binnen die app bijvoorbeeld ook foto's verwijderen, verplaatsen en hernoemen en mappen maken en dergelijke?

Hoewel er verder weinig tot geen voordelen aan zitten, zou een goed werkende Synology Photos app een reden voor me kunnen zijn om toch over te gaan naar een TV+ abonnement.

Zijn er via de TV+ Box nog andere manieren om je Synology te gebruken (andere Synoligy apps, directe koppelingen, ….)

4 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 28 maart 2025

Ik heb nu niet het gevoel dat een televisie echt het medium is om foto's te beheren, wel om het resultaat te bekijken. Dat is dan ook waar ik die app voor gebruik.

De gebruiksvriendelijkheid voor het beheren is mijns inziens op een PC toch een stuk hoger.

Je kunt ook video's vanaf jouw Synology NAS afspelen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 63 reacties
  • 28 maart 2025
wjb schreef:

Ik heb nu niet het gevoel dat een televisie echt het medium is om foto's te beheren, wel om het resultaat te bekijken. Dat is dan ook waar ik die app voor gebruik.

De gebruiksvriendelijkheid voor het beheren is mijns inziens op een PC toch een stuk hoger.

Je kunt ook video's vanaf jouw Synology NAS afspelen.

Maar is die functionaliteit wel aanwezig binnen de TV app? Ik heb namelijk wel een muis en toetsenbord op mijn TV aangesloten.

Punt is dat ik erg makkelijk achter mijn TV ga zitten, en ik niet echt een computer werkplek heb of een laptop voor hetbeheren van de foto's. Dus als het in de TV app ongeveer hetzelfde werkt als achter de PC via de webbrowser, dan zou ik er in mijn geval best nu en dan wel eens gebruik van maken. 
Misschien niet voor uitgebreid beheer, dan kruip ik toch weer achter mijn PC, maar voor tussentijdse bewerkingen zou ik dat wel fijn vinden.

Forum|alt.badge.img+2

Ik zou het tv+ kastje gebruiken voor waar het bedoeld is: tv kijken. En aangezien dat soms al lastig genoeg is lijkt mij een dergelijk gebruik buiten de mogelijkheden van de tv+ module.

Wellicht kan het wel direct op de (smart) tv.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 28 maart 2025
Martijn en Lies schreef:

Wellicht kan het wel direct op de (smart) tv.

Het kan ook prima op de TV+ Box. Hij is speciaal bedoeld om ook andere apps op te gebruiken. 

Reageer