Skip to main content

Wij hebben jarenlang Ziggo internet en tv gehad en zijn sinds 2 weken bij KPN. Wat mij erg tegenvalt is de gids en het terugkijken via de app op bijvoorbeeld een  Samsung tablet. Bij Ziggo kon je een serie bij de favorieten zetten. Als je een programma koos in de gids kreeg je daaronder direct "meer afleveringen" daar kan je kiezen uit alle afleveringen, bij series bijvoorbeeld ook uit meerdere seizoenen. Bij KPN kan ik alleen via de gids bij meerdere afleveringen van hetzelfde programma komen. Veel minder afleveringen/beperkt en omslachtiger. En bij Ziggo kon je via het menu direct naar een serie gaan die opgeslagen was en kiezen uit de afleveringen. Hij stond dan ook al op de laatst bekeken aflevering, kon je zo weer door, dat mis ik bij KPN.

2e wat me opvalt is dat als je een programma gaat terugkijken je niet vooruit kan spoelen. Bij Ziggo kan dat onbeperkt heen en weer. Daardoor moet je bij KPN alle reclame meekijken war bij Ziggo niet hoefde. Is hier een oplossing of bepaalde instelling voor? 

Ook bij Ziggo kan je de reclameblokken niet doorspoelen. Het programma tussen de blokken dan wel. Bij kpn kan doorspoelen bij terugkijken via de gids helemaal niet. Heb je niet het opnemen pakket voor een paar eurotjes?


Bij kpn kan doorspoelen bij terugkijken via de gids helemaal niet.

Bij veel zenders kan dit gewoon, alleen de Nederlandse commerciële zenders niet. 


Of zoals @PeterG ook aangeeft opname pakket nemen en de programma's opnemen.

Dan kan je altijd spoelen.

 

  1. Opname pakket is € 4,99 per maand.
  2. Opname pakket krijg je gratis als je een 2de KPN tv decoder neemt voor € 5,-- per maand. 

Ook bij Ziggo kan je de reclameblokken niet doorspoelen. Het programma tussen de blokken dan wel. Bij kpn kan doorspoelen bij terugkijken via de gids helemaal niet. Heb je niet het opnemen pakket voor een paar eurotjes?

Ik kon eenvoudig een programma opzoeken en vervolgens een aflevering uitkiezen, 1e reclameblok (of stukje van het programma ervoor) doorspoelen en zo zelf kiezen waar ik in het te kijken programma wou beginnen. Reclames daarna kon ik ook zo overslaan. Kan bij KPN niet.


Bij kpn kan doorspoelen bij terugkijken via de gids helemaal niet.

Bij veel zenders kan dit gewoon, alleen de Nederlandse commerciële zenders niet. 

Zal best kunnen maar ik kijk eigenlijk alleen naar de Nederlandse commerciële zenders...


Of zoals @PeterG ook aangeeft opname pakket nemen en de programma's opnemen.

Dan kan je altijd spoelen.

 

  1. Opname pakket is € 4,99 per maand.
  2. Opname pakket krijg je gratis als je een 2de KPN tv decoder neemt voor € 5,-- per maand. 

Bij Ziggo kon ik zo nagenoeg alles terugkijken, bij KPN kan je dat ook mooi via de gids doen. Opnamepakket lijkt me overbodig, als de functies van het terugkijken net zoals bij Ziggo waren, was het gewoon gebruiksvriendelijker geweest. Komt bij dat je voor opnemen misschien wel zelf een actie per programma/aflevering moet doen? Geen idee hoe het werkt.