Skip to main content

ESPN Compleet nu ook in UHD bij KPN

• August 3, 2026
  • 218 reacties
  • 7042 keer bekeken
Toon eerste bericht

218 reacties

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 7, 2026

Kan ESPN niet beter overstappen op Dolby Vision? Volgens mij zorgt dat HLG voor een hoop problemen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 8, 2026

DV voor TV zenders betekent meer kosten (Licentie en 2 streams SDR+HDR). HLG en HDR10+ is licentievrij, als men mensen met oude TV wil uitsluiten is veel beter voor HDR10+ te kiezen.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 8, 2026

@TDN, bedoel je

als men mensen met oude TV niet wil uitsluiten is veel beter voor HDR10+ te kiezen.

?

Tv-fans
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 8, 2026

HDR10 zullen ook de oudere TV`s niet goed verwerken. Als alternatief is hier juist de HLG bedoeld. 

Kan je TV er mee omgaan, dat wordt de HLG ingezet als beeld verbeteraar. Kan je tv er niks mee, val je gewoon terug op de normale HD in SDR uitzending. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 8, 2026

HDR10 zullen ook de oudere TV`s niet goed verwerken. Als alternatief is hier juist de HLG bedoeld. 

Hij bedoelt ipv HLG beter DV te gebruiken. Dat sluit gebruikers met oude TV uit plus meerkosten. Dus als men bepaalde groepen niet als klanten wil, beter voor de licentievrie HDR10 te kiezen 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 8, 2026

Afgezien van de techniek. 

ESPN = Disney =

Conflict met InterDigital over gebruik Dolby Vision. Met name de kosten. Ook gebruik HEVC. 

Op de live zenders gaat dat mijns inziens nooit komen. Nergens. Dolby Vision = €. HDR10 / HLG niet. 

Samsung tv's ondersteunen ook Dolby Vision niet. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 8, 2026

Knipperend (flikkerend) beeld wordt bij de volgende update opgelost zag ik bij de update 1.239.1

Zie hier.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 8, 2026

Afgezien van de techniek. 

ESPN = Disney =

Conflict met InterDigital over gebruik Dolby Vision. Met name de kosten. Ook gebruik HEVC. 

Op de live zenders gaat dat mijns inziens nooit komen. Nergens. Dolby Vision = €. HDR10 / HLG niet. 

Samsung tv's ondersteunen ook Dolby Vision niet. 

Als je een goed werkende HDR 10 is voor ESPN zo als bij Netflix en Apple TV  dan heb je gewoon goed en mooi beeld ! Ik heb dat namelijk zelf wel bij die beide 

Dolby vision is leuk maar word door vele tv niet ondersteund zeker niet  bij de oude modellen dan lijk mijn HDR 10 voor nu aan houden het slimste  en dan daar naast dolby vision langs uit rollen  

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 9, 2026

Alles beter dan het brakke HLG.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 9, 2026

Maar goed ben ik hier de enige waarbij uhd aan het beeld om de tijd een hikje heeft?

Ik kan hier geen bewegend beeld plaatsen 

• Deelnemer
  • September 9, 2026

Maar goed ben ik hier de enige waarbij uhd aan het beeld om de tijd een hikje heeft?

Ik kan hier geen bewegend beeld plaatsen 

Daar heb ik tot nu toe geen last van gehad. Wel 1 keer meegemaakt dat bij het terugspoelen met de pijltjes toets plotseling de TV Box opnieuw opstartte (reboot). Dit is gelukkig slechts 1 keer gebeurd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 9, 2026

Hoi, ​@ivo46 . Het hikte zaterdag 6 september héél veel. Sinds zondag geen last meer van.

Nu tijdens eerste 10 minuten Twente-Telstar geen last van. Vanaf minuut 35 weer aan. (Tussendoor Barcelona-Feyenoord via ZS, geen uhd)

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 9, 2026

Heb nu tv ontvanger standaard op HDR10 staan even gestest bij de wedstrijd Twente  / Telstar. Geen flikkering gezien ! Maar blijf nog net aan de donkere kant vind ik persoonlijk ! 

Dus voor mijn is uit het gewoon het fijnste 

terwijl ik bij Netflix op Apple TV  heel graag films of series in HDR 10 / HDR 10 + kijk maar die HDR is niet vergelijkbaar met die kpn via esp aan hou en dat heeft natuurlijk ook met en door Disney te maken 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 9, 2026

Hoi, ​@ivo46 . Het hikte zaterdag 6 september héél veel. Sinds zondag geen last meer van.

Nu tijdens eerste 10 minuten Twente-Telstar geen last van. Vanaf minuut 35 weer aan. (Tussendoor Barcelona-Feyenoord via ZS, geen uhd)

Vanmiddag heb ik gekeken naar 10 jaar terug toen ging het goed, ik was ff vergeten dat er twente telstar er is dus daar ben ik nu naar overgeschakeld, eerste 5 min gaat het goed.

Hopelijk is het niet zo dat als bij wedstrijden die meer kijkers hebben dat het daarbij verkeerd gaat

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 9, 2026

Heb nu tv ontvanger standaard op HDR10 staan even gestest bij de wedstrijd Twente  / Telstar. Geen flikkering gezien ! Maar blijf nog net aan de donkere kant vind ik persoonlijk ! 

Dus voor mijn is uit het gewoon het fijnste 

terwijl ik bij Netflix op Apple TV  heel graag films of series in HDR 10 / HDR 10 + kijk maar die HDR is niet vergelijkbaar met die kpn via esp aan hou en dat heeft natuurlijk ook met en door Disney te maken 

Hier gaat het nu met UHD aan wel prima, maar het kan zijn dat als er meer kijkers zijn dat dan er een hik is?  maar goed daar kom ik tzt dan nog wel achter

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 9, 2026

veel kijk plezier 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 9, 2026

Hier gaat het nu met UHD aan wel prima, maar het kan zijn dat als er meer kijkers zijn dat dan er een hik is?

Binnenkort is bij iedereen de multicast uhd beschikbaar. 

Mocht "veel kijkers" nu via unicast uhd een probleem geven dan is dat vanaf dat moment zéker ten einde. ​@ivo46 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 9, 2026

Nou ook ik meld ook als het goed nieuws is het volgende: tijdens de wedstrijd Twente - Telstar geen hikjes gehad