Skip to main content

Sinds vorige week hebben wij KPN. Installatie ging allemaal prima, wifi werkt en ook TV lijkt in eerste instantie prima. Maar nadat we een tijdje aan het kijken zijn, valt de ethernet verbinding naar de TV ineens weg. In de melding staat dat we het modem opnieuw moeten opstarten, dus doen we dat. Vervolgens werkt het weer heel even en dan valt het signaal weer weg. Er loopt een ethernet kabel rechtstreeks van het modem naar de TV box, dus ik begrijp niet wat er mis is. Ook met een andere kabel is het probleem niet verholpen.

Heb je jou lankabel nagekeken op verborgen breuken of scheuren? 

En heb je ook jou KPN TV + box een fabrieksreset uitgevoerd? 

Want dat gaat jou probleem juist verhelpen. 

Probeer eerst een fabrieksreset uitvoeren en kijken of jou KPN TV + box de hele avond kan gaan spelen. 

Geeft jou KPN TV + box nog storingen. Dan is jou KPN TV + box defect. 

Hoi ​@van Overbeek .  Ik zie allemaal hele nuttige tips van ​@Frans123 . 

Heb je daar wat aan gehad?

Inmiddels zowel modem als tv box gereset, andere kabel geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Beste ​@van Overbeek als je de betreffende kabel eens op je tv-toestel aansluit i.p.v. op de tv-decoder, heb je dan wel een internetverbinding op je tv-toestel, dit om weigerende poorten op de modem en weigerende bekabeling uit te sluiten???

Beste ​@van Overbeek als je de betreffende kabel eens op je tv-toestel aansluit i.p.v. op de tv-decoder, heb je dan wel een internetverbinding op je tv-toestel, dit om weigerende poorten op de modem en weigerende bekabeling uit te sluiten???

weer een hele goeie suggestie. ​@van Overbeek .  Ik ben nu wel benieuwd.  

​@Erwin van KPN ​@JanD met de LAN kabel rechtstreeks in de tv heb ik geen problemen. Direct verbinding. Heb nog gekeken of de TV box updates klaar had staan, maar dat is ook niet het geval.

De lan kabel is dan wel uitgesloten ​@van Overbeek. Probleem lijkt dan in de TV+ box te zitten. Het makkelijkste is het dan om contact op te nemen met de klantenservice in verband met een mogelijk probleem in dze box. Indien nodig, kan dan deze box worden omgeruild. 

Reageer