Skip to main content

Het Europese voetbalseizoen is gestart en ik wil graag bepaalde Nederlandse clubs volgen, dit kan helaas alleen via Ziggo.
Mijn LG OLED55C9PLA televisie kan de Ziggo Go app niet installeren, voldoet niet aan de eisen die Ziggo stelt en dat ondanks dat het een vrij moderne tv is.
Heb een interactief TV abonnement bij KPN maar ook via KPN is de Ziggo Go app niet beschikbaar voor mijn type abonnement.
Aangezien KPN wel het betaalde Ziggo abonnement beschikbaar stelt is mijn vraag vrij eenvoudig: Waarom stelt KPN het vrije kanaal van Ziggo waarop de Europese wedstrijden worden uitgezonden niet beschikbaar voor KPN abonnees?
KPN stelt namelijk dat Europees voetbal beschikbaar is voor alle KPN abonnees.

Hallo @Wouter Vermeulen ,

Dat had ik eerder ook gevraagd. Het antwoord was dat Ziggo daar geen toestemming voor gaf.  

Wat jij kunt doen. is gebruik maken van een ChromeCast. Dat heb ik gisteravond ook gedaan en dat werkte probleemloos. Dus casten vanuit de Ziggo Go app van jouw telefoon naar jouw LG-TV toe. 

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-hd-met-google-tv/9300000119991877/?Referrer=ADVNLGOO002013-S--9300000119991877&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmPt4Kww4uN7G57O2_rl7gVb3&gclid=EAIaIQobChMIov7q8uvVhwMVJaiDBx1GiDS0EAQYASABEgJXWfD_BwE


Mijn LG OLED55C9PLA televisie kan de Ziggo Go app niet installeren, voldoet niet aan de eisen die Ziggo stelt en dat ondanks dat het een vrij moderne tv is.

Kan je jouw TV naar WebOS 5.0 updaten? Dan is ZiggoGO App als beta te gebruiken.


Dag Noordzee, hartelijk dank voor je reactie.
Deze optie had ik eigenlijk zelf ook al bedacht maar heeft niet mijn voorkeur maar gaat hem waarschijnlijk wel worden…
Het is meer dat ik persoonlijk vind dat ik genoeg betaal voor alle diensten die ik afneem, inclusief allerlei aanvullende pakketten en mobiele abonnementen. Ik heb ook bewust de overstap van Ziggo naar KPN gemaakt toen er eindelijk glasvezel beschikbaar was in onze gemeente.
En dan nog moeten er noodoplossingen aan te pas komen om gewoon een potje voetbal te kunnen kijken terwijl men predikt dat dit voor alle normale tv abonnees beschikbaar moet zijn.
Ziggo verliest al veel klanten en dit zal er niet aan gaan bijdragen.
Daarnaast vind ik dat KPN hier wel meer initiatief in kan en moet nemen om dit wel goed beschikbaar te krijgen voor alle klanten.
Als Ziggo geen toestemming geeft om het gratis kanaal open te zetten dan vind ik persoonlijk dat KPN haar abonnees de optie moet geven om de Ziggo Go app via KPN te kunnen installeren.
Nogmaals dank voor je reactie, wordt zeer gewaardeerd.


Dag Wijsgeer, mijn tv heeft al versie 5.0 dus blijkbaar is de tv niet geschikt. De meeste LG tv's vanaf 2020 zijn geschikt, de mijne stamt uit 2019...


Als Ziggo geen toestemming geeft om het gratis kanaal open te zetten dan vind ik persoonlijk dat KPN haar abonnees de optie moet geven om de Ziggo Go app via KPN te kunnen installeren.

Bij de TV+ ontvanger kan dat ook. Dat is een Google/Android TV kastje waarop u de Ziggo app vanuit de Google Play Store kunt installeren. 

Als u de TV+ ontvanger nog niet heeft: uw abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dat kan alleen als u contract vrij bent. Dus ik hoop voor u dat u niet uw oude contract net verlengd heeft...


Dag Wijsgeer, mijn tv heeft al versie 5.0 dus blijkbaar is de tv niet geschikt. De meeste LG tv's vanaf 2020 zijn geschikt, de mijne stamt uit 2019...

Als je al WebOS 5.0 heb, heb ze al volgende stap geprobeerd?

Probeer nu de bètaversie van Ziggo GO op je LG TV

Zo installeer je in 6 stappen simpel en eenvoudig Ziggo GO op je LG TV
Druk op de Home-knop op de afstandsbediening van de LG om het startscherm te openen

  1. Selecteer Apps uit de opties van het startscherm
  2. Vanuit het startscherm van Apps druk je op het zoekpictogram
  3. Typ in het tekstveld 'Ziggo GO' om de Ziggo GO TV app te vinden in de Appstore
  4. Selecteer de app en druk op 'Installeren'
  5. Na de installatie open je de app en log je in

Indien het niet werkt, kan je ook ZiggoGo op een Smartphone installeren en casten naar LG TV. Dan hoef je tenminste niet op het kleine scherm te kijken.


Ja heb ik al geprobeerd heb wel wat voor- en uitzoekwerk gedaan voor ik dit topic plaatste.
Dus nee tv is niet geschikt, KPN abonnement loopt nog wel even door en is inclusief mobiele abonnementen dus ik wil niets wijzigen, Chromecast gaat het worden, zojuist besteld.
Maar hoop dat KPN hier een goede oplossing voor gaat vinden, zie in mijn eerdere reacties de motivatie hiervoor.


Wat ook een oplossing zou kunnen  zijn, is je abonnement bij KPN aanpassen (als je contractvrij bent).

Als je overstapt op KPN tv+ (ben je vaak ook goedkoper uit), dan krijg je de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Daar heb ik hem op staan.

(je moet uiteraard wel een Google account invullen op deze box.😉

(daar heb ik persoonlijk geen problemen mee, ik heb voor ieder apparaat een aparte Gmail account aangemaakt, maar velen hebben hier wel problemen mee)


Ziggo verliest al veel klanten en dit zal er niet aan gaan bijdragen

Juist bij provider Ziggo hebben de klanten geen last van niet UEFA kunnen kijken. Daar wordt het doorgegeven op Ziggo Sport 14. En indien nodig wordt ook kanaal 13 ingezet.

Ziggo klanten hebben geen Ziggo Sport Free nodig. Dat zou ook lastig zijn als ze uit moeten loggen met hun normale account op ziggogo.tv en inloggen met hun Free account en vice versa .

Er zullen juist enkele zijn die hiervoor weer naar Ziggo (zullen) gaan.

Klanten van andere providers “moeten” of het abonnement op de Ziggo Sport zenders nemen (hier dus bij kpn) of met het gratis Ziggo Sport Free account waarmee je kunt inloggen op de app Ziggo GO TV.

Zelf heb ik bij kpn het Ziggo Sport pakket genomen. Al enkele jaren overigens.

De app voor Ziggo GO TV is beschikbaar op:

Televisies van Samsung vanaf Tizen 5.5, bouwjaar 2020. En LG ook vanaf bouwjaar 2020. Jouw LG uit begin 2019 is dus te oud, qua software.

Android-TV (televisies en streaming apparaten), Apple TV, Firestick, Android, iOS, Apple pc en Windows. Die 2 laatsten met http://ziggogo.tv . Gebruikers van de nieuwste box van kpn Sagemcom DIW7022 hebben mazzel. Die werkt op Android-TV. De overige boxen op Linux waar de Ziggo app niet op kan.

Geen geschikte apparatuur? Goedkoopst is de chromecast HD met Google-TV. Hoef je geeneens mee te casten.

NOTA BENE de wedstrijden van Ajax waren de afgelopen 2 weken ook te zien via het YouTube kanaal van ziggo sport. Helemaal gratis. YouTube zit ook op de Linux ontvangers.


Reageer