Skip to main content

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een externe schijf aan te sluiten op de usb aansluiting van de tvbox+. Ik heb niet de bedoeling om te gaan kopieren of oets dergelijks. Zou graag op deze manier een door mij opgeslagen serie of film bekijken

René

Nee dat is niet mogelijk @R. Ykema 


Ja, dat is mogelijk.

Zelf heb ik er regelmatig een USB memory stick aan hangen.


Ja, dat is mogelijk.

Zelf heb ik er regelmatig een USB memory stick aan hangen.

O ja @wjb , ik zie hier niets van terug in de kennisbank, wat kun je dan met zo'n USB-stick in de DIW7022?

Jij gebruikt de DIW zelf niet heb ik eens begrepen, hoe weet jij dan wat er wel en niet mogelijk is op dit gebied, is dat ergens anders terug te vinden, behalve de kennisbank?

 


Ja, dat is mogelijk.

Zelf heb ik er regelmatig een USB memory stick aan hangen.

O ja @wjb , ik zie hier niets van terug in de kennisbank, wat kun je dan met zo'n USB-stick in de DIW7022?

Die USB stick is gewoon te benaderen als externe schijf.  Zie bijvoorbeeld ook dit topic.

 

Jij gebruikt de DIW zelf niet heb ik eens begrepen, hoe weet jij dan wat er wel en niet mogelijk is op dit gebied, is dat ergens anders terug te vinden, behalve de kennisbank?

Hoe kom je daar nu bij. Ik heb inderdaad nog een gewoon Hussel abonnement met twee 5202's maar gezien mijn actieve bijdragen aan dit forum heb ik de 7022 uit de pilot mogen houden opdat ik topics als het bijvoorbeeld het topic “Feature requests KPN TV+” up-to-date kan houden en nieuwe ontwikkelingen zelf kan ervaren.

 


Ik heb het aangehaalde topic gelezen @wjb 

Het wordt niet ondersteund door KPN, dus mijn reactie naar @R. Ykema is in principe juist.

 


Het wordt niet ondersteund door KPN, dus mijn reactie naar @R. Ykema is in principe juist.

Nee, die is niet juist immers het is gewoon mogelijk. Het is niet aan KPN om ons voor te schrijven wat we wel en niet kunnen met de 7022.


Het product is eigendom van KPN en niet van de klant, dus KPN kan en mag dus bepalen wat er wel en niet mogelijk is met de box, toch?

De box kan over de LAN-poort 1,000Mbit/s aan en KPN heeft dan begrensd op 100Mbit/s, dat kunnen ze ook doen omdat het hun eigendom is. Die 100Mbits/s is ook meer dan voldoende voor de box, maar dat is weer een ander verhaal, dat buitendit bestek valt.

Bij de meeste KPN-modems idem dito, daar heeft de USB-poort ook geen functie meer met de KPN-software.


Het product is eigendom van KPN en niet van de klant, dus KPN kan en mag dus bepalen wat er wel en niet mogelijk is met de box, toch?

Klopt, maar KPN is uiteraard niet gek en zal de functionaliteit van de USB poort uiteraard niet beperken.

 

Bij de meeste KPN-modems idem dito, daar heeft de USB-poort ook geen functie meer met de KPN-software.

Klopt, maar daar kan je dan ook geen apps op plaatsen die gebruik kunnen maken van die externe opslag.


De DIW7022 heeft een USB port en man kan alles maken ermee, wat man ook een android telefoon USB port maken kan, tenzij man beperkt de USB functie tot alleen voor opladen.

Ik gebruikt het voor opslag, usb keyboard en debuggen.


Hoi @R. Ykema, we ondersteunen het niet maar je kunt er in principe gewoon dingen op aansluiten zoals je hierboven al wel leest. Kom je er daarmee een beetje uit?


Hallo

Dat ik het kan aansluiten snap ik 😀. Maar kan ik hem dan ook benaderen en iets bekijken. En hoe doe ik dat dan. Dat was eigenlijk mijn vraag. 
René


@R. Ykema 

Als je een Smart tv hebt en daarop een USB poort zit, kan je de Harde schijf daarop aansluiten en benaderen.


Als je een Smart tv hebt en daarop een USB poort zit, kan je de Harde schijf daarop aansluiten en benaderen.

Dat kaan ook als je een harde schijf op de TV+ Box zou aansluiten.

 

@R. Ykema, Ik gebruik de File Manager Plus app om mijn USB stick te benaderen.


Ik gebruik de File Manager Plus app om mijn USB stick te benaderen.

Maar met die app kan je nog geen films afspelen. Of wel?


Ik gebruik de File Manager Plus app om mijn USB stick te benaderen.

Maar met die app kan je nog geen films afspelen. Of wel?

Gewoon de film selecteren en op de Play knop drukken.

De app heeft een built-in video player maar je kun ook kiezen voor een andere video player die op de TV+ Box geïnstalleerd is.


Je kunt er een schijf aanhangen, maar let op dat deze usb drive/stick fat32 geformateerd is ntsc gaat namelijk niet werken. Alles beneden de 2 tb is volgens mij standaard fat32. Als volgende stap installeer je vlc player uit de playstore welke je opslag gelijk herkend en je je video bestanden kunt selecteren om af te spelen.

 

1 nadeel van fat32 is dat je geen grotere bestanden kunt afspelen van 4 gigabyte en groter. 


Reageer