Skip to main content

Na mijn bestelling (Besteldatum ong 28-6 -2021) van een extra Hd tv ontvanger is deze binnen 2 weken retour gestuurd naar KPN.

Maar wordt steeds wel doorbelast op de factuur. 

Hoi, MichelVeen, welkom op het kpn forum :slight_smile:

Tja, je had ‘m éerst weer af moeten melden en na bevestiging daarvan, wat gepaard gaat met retourverzoek, ‘m pas weer moeten retourneren.

Simpelweg terugsturen resulteert niet in verwijdering uit je abonnement.

Heb je wel het serie nummer nog ergens? Anders is het wel even wachten op een moderator anders heb je kans dat je bij verwijdering een bestaande "kwijt” raakt en de al teruggestuurde in het systeem blijft.

Vul je gegevens even in in je profiel hier (nergens anders) en vermeld onder persoonlijke opmerkingen even de serienummers van de ontvanger(s) die je wel nog hebt. Dan kan een moderator het administratief weer in orde maken.


Hoi @MichelVeen, welkom terug!
Met het retourneren wordt een ontvanger niet automatisch verwijderd zoals Peter hierboven al noemt. Deze kun je na de eerste maand via je MijnKPN zelf opzeggen of telefonisch via mijn collega's op 0800-0402.


@MichelVeen Denk er wel om dat je bij 2 of meer ontvangers gratis het Opnemenpakket "krijgt”. Bij slechts één ontvanger moet je daarvoor betalen en dat kost …. net zoveel als een 2de ontvanger.


@MichelVeen Denk er wel om dat je bij 2 of meer ontvangers gratis het Opnemenpakket "krijgt”. Bij slechts één ontvanger moet je daarvoor betalen en dat kost …. net zoveel als een 2de ontvanger.

Klopt, wij hebben reeds 2 ontvanger, maar een 3de besteld, deze 3de is retour gestuurd. Maar heb nergens kunnen lezen welke richtlijnen het retour sturen aan moest voldoen.

en tot mijn spijt heb ik geen serienummer van de retour gestuurde ontvanger, maar hoe kunnen we dit oplossen?


Heb je nog het PostNL bewijs van versturen. Daar staat in elk geval een code op waar misschien wat mee gedaan kan worden.


@MichelVeen bij het opzeggen van je 3e ontvanger via je MijnKPN of mijn collega's kun je kiezen wélke van de drie ontvangers opgezegd moet worden. Op de TV ontvangers die je nog wél houdt kun je ook de serienummers terugvinden. Dan weet je welke 2 van de 3 je niet moet verwijderen :blush:


@MichelVeen bij het opzeggen van je 3e ontvanger via je MijnKPN of mijn collega's kun je kiezen wélke van de drie ontvangers opgezegd moet worden. Op de TV ontvangers die je nog wél houdt kun je ook de serienummers terugvinden. Dan weet je welke 2 van de 3 je niet moet verwijderen :blush:

Beste Thomas, ik kan deze optie niet vinden, waar ik de serienr kan vinden.


@MichelVeen de serienummers kun je vinden via het menu >instellingen >informatie of op de sticker aan de onderkant van de ontvanger!


@MichelVeen de serienummers kun je vinden via het menu >instellingen >informatie of op de sticker aan de onderkant van de ontvanger!

Hierbij de serienummers van de ontvangers welke wij gebruiken.

*Arris-VIP2952 V2- Serienr:M11628TNE849

*Arcadyan-HMB2260- Serienr: J402106550

Graag verneem ik of de 3de nu afgemeld kan worden.


@MichelVeen de serienummers kun je vinden via het menu >instellingen >informatie of op de sticker aan de onderkant van de ontvanger!

Hierbij de serienummers van de ontvangers welke wij gebruiken.

*Arris-VIP2952 V2- Serienr:M11628TNE849

*Arcadyan-HMB2260- Serienr: J402106550

Graag verneem ik of de 3de nu afgemeld kan worden.

Nu heb ik vandaag een retour door binnen gekregen, maar de ontvanger is in zijn originele doos retour gestuurd.

Dus ben benieuwd hoe verder nu?


Hoi @MichelVeen, ik zie dat hij administratief verwijderd is! Je hoeft hier nu verder niets meer voor te doen.
De retourdoos wordt automatisch verzonden en je krijgt hier waarschijnlijk ook nog wel en herinnering van. Deze mag je gewoon negeren!
Ik heb in je dossier een aantekening gemaakt waar de situatie uitgelegd staat.

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Hoi @MichelVeen, ik zie dat hij administratief verwijderd is! Je hoeft hier nu verder niets meer voor te doen.
De retourdoos wordt automatisch verzonden en je krijgt hier waarschijnlijk ook nog wel en herinnering van. Deze mag je gewoon negeren!
Ik heb in je dossier een aantekening gemaakt waar de situatie uitgelegd staat.

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

Bedankt hiervoor, maar ik hoef niet te verwachten dat het terugwerkende kracht verrekend wordt...haha

Maar alvast bedankt hiervoor.


Graag gedaan hoor!
Helaas kan ik hem inderdaad niet met terugwerkende kracht opzeggen vrees ik.