Skip to main content

Bij het inloggen KPN TV+ zie ik geen Face Id terwijl dit bij instellingen wel is ingeschakeldĀ 

Hoi Erik. Dat gaat dan om het unlocken van bepaalde zaken? Dit is niet direct een functie die ik herken de KPN TV+ Box kan ondersteunen.Ā 


Het is ook een ā€˜Appleā€™-dingetje @ErikK60Ā en @Remco van KPNĀ , dus gaat dat volgens mij niet werken op een Android-toestel als ik me goed ingelezen heb.

Ā 

Ā 


Ik weet niet dat de TV+Box een camera heeft om gezichtsherkenning van Apple te gebruiken.šŸ¤£


Ik weet niet dat de TV+Box een camera heeft om gezichtsherkenning van Apple te gebruiken.šŸ¤£

Een TV+ decoder, de DIW7022 dus, heeft inderdaad geen camera @TDNĀ , gelukkig.

Ā 


@N.N.Ā Just kidding, ik denk dat ik weet watĀ @ErikK60Ā bedoeld. Vanaf IOS 18.0 zou met FaceID mogelijk zijn bepaalde apps te vergrendelen, zodat de apps is beschermd in de familie (voor kinderen). Maar het gaat niet lukken met KPN TV+App. Alleen ingebouwde Apps van Apple kan deze mogelijkheid gebruiken. Zie ook hier

https://www.macrumors.com/2024/06/08/ios-18-face-id-app-locking-rumor/


Voor de duidelijkheid, het gaat hier om de app ā€œKPN TV+ā€ op mijn Iphone 13. Bij de vorige KPN-app kon ik met face Id inloggen, met de nieuwe app wordt face Id niet aangeboden.


Voor de duidelijkheid, het gaat hier om de nieuwe app ā€œKPN TV+ ā€œ op mijn IPhone 13. Bij de vorige KPN-app kon ik met face Id inloggen. Bij de nieuwe KPN-app wordt bij het inlogcherm Face ID niet aangeboden.


HoiĀ @ErikK60Ā 
Welk IOS hebĀ je?

Bij mij werkt faceID wel op de TV+app metĀ IOS 17.5.1
Ik moet wel zeggen dat het IOS 17.5.1 een BĆØta versie is, maar dat betekend dus wel dat Apple er mee bezig is en binnenkort beschikbaar is.
Ā 


Voor de duidelijkheid, het gaat hier om de app ā€œKPN TV+ā€ op mijn Iphone 13. Bij de vorige KPN-app kon ik met face Id inloggen, met de nieuwe app wordt face Id niet aangeboden.

Dat was dus duidelijk niet duidelijk @ErikK60Ā , vandaar de verwarrende reacties.

Ā 


HoiĀ @ErikK60Ā 
Welk IOS hebĀ je?

Bij mij werkt faceID wel op de TV+app metĀ IOS 17.5.1
Ik moet wel zeggen dat het IOS 17.5.1 een BĆØta versie is, maar dat betekend dus wel dat Apple er mee bezig is en binnenkort beschikbaar is.
Ā 

Ik heb ook IOS 17.5.1


HoiĀ @ErikK60Ā 
Welk IOS hebĀ je?

Bij mij werkt faceID wel op de TV+app metĀ IOS 17.5.1
Ik moet wel zeggen dat het IOS 17.5.1 een BĆØta versie is, maar dat betekend dus wel dat Apple er mee bezig is en binnenkort beschikbaar is.
Ā 

IOS 17.5.1 is op 21-5 uitgebracht en is geen bĆØta versie.


Dan zou het moeten werken @ErikK60Ā 

Hoe log je in op je telefoon, ook met face ID?


Ik heb even gekeken bij mijzelf op mijn iPhone en ik zie standaard vanuit de app geen vergrendeling. Er staat hooguit een vergrendeling op de profielen als je ouderlijk toezicht hebt ingesteld. De geruchten gaan dat het in iOS 18 straks wel mogelijk gaat:

https://tweakers.net/nieuws/223036/macrumors-ios-18-kan-apps-via-faceid-vergrendelen.html


Ik gebruik de nieuwste versie van de KPNTV+ App (versie 08.47.01) op mijn iPhone14pro, maar kan helaas niet meer inloggen met FaceID zoals bij de vorige versie van de App wĆØl het geval wasā€¦. FaceID staat wĆØl ingeschakeld in de nieuwe App !! Vreemde zaakā€¦


Reageer