Ik ben een liefhebber van oude series. Deze zijn vaak in de beeldverhouding 4:3 opgenomen. Op een oudere tv kan ik dit in de breedte oprekken, waardoor het beeldvullend is (net als bij de oude beeldbuis breedbeeld TV's). Het lijkt me heel handig wanneer je de beeldverhouding kunt wijzigen op de decoder.Â
Welke KPN tv ontvanger heb je?
Â
Alleen beeld opblazen kan zover ik weet niet meer.
En die oude beelden waren in 4:3, dus op een breedbeeld 16:9 met balken links en rechts.
Â
En beeldvullend van 4:3 beelden naar 16:9 beeld maken is echt geen gezicht, dan is iedereen heel erg dik en de maten van alles kloppen dan helemaal niet.
Ik heb de kpn tv+ ontvanger. De oudere lcd tv die ik heb doet een combinatie van inzoomen en iets oprekken.Â
Maar goed, een request is gauw getypt. Deze zal denk ik niet veel kans maken. Hey, nee had ik al!
Hallo
Dit komt steeds minder vaak voor. Al heel lang is eigenlijk alles al breedbeeld. Maar in het menu van jouw TV kun je mogelijk nog wat frutselen met de beeldinstellingen.Â
Oude 4:3 beelden moet je niet op willen rekken, dan raken alle verhoudingen zoek
Ik heb in mijn tv-toestel bij de beeldinstellingen ingesteld dat 4:3-beelden origineel weergegeven moeten worden.
Hoe dat op een tv-decoder van KPN gaat weet ik niet, die geeft het ook origineel door en zo zie ik het ook.
4:3 opgerekt... dat ziet er toch niet uit.
Het is zo niet gemaakt en iedereen heeft er 30 kilo bij.
Maar goed. Zet de uitvoer op 4:3 (DIW7022 op 576i)Â en je kunt het op je tv zelf regelen.Â
Maar als ik ONS kijk ben ik blij dat het normaal wordt uitgezonden zoals het toen ook gemaakt is.
Ik zie dat
Jouw feature request zal ik eens bij de techneuten neerleggen. Wie weet wat er uit gaat komen!Â
Ik zie datÂ
Jouw feature request zal ik eens bij de techneuten neerleggen. Wie weet wat er uit gaat komen!Â
Â
Het is een leuk idee,
Het is een zeer mooi tip van jou.Â
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.