Skip to main content

Ik was in het verleden erg blij toen in het opnamemenu het voortgangsbalkje werd geïmplementeerd. Daarmee kon ik meteen zien of en waar ik een programma al gekeken had.

Bij een aflevering van een serie zie je dat pas als je in de opnamelijst op de serie geklikt hebt. Je ziet dan pas het voortgangsbalkje van de betreffende aflevering.

Nu mijn verzoek:

Gisteravond bedacht ik mij dat ik het toch wel heel handig zou vinden als een voortgangsbalkje zichtbaar gemaakt wordt in de serie van de opnamelijst. Dat je daarmee dus kunt zien hoeveel afleveringen je van die serie bekeken hebt. Voorbeeld: Bij een serie van 8 afleveringen waarvan ik er 6 bekeken heb, wil ik een voortgangsbalkje zien van 75%. 

Is dit mogelijk?

Aanvullend verzoek:

En natuurlijk zou het ook fijn zijn als dit gerealiseerd wordt in https://tv.kpn.com/

Ik heb zelf geen tv+ box, maar als ik die wel zou hebben, zou ik het ook zeker in dat menu willen zien.

  1. Je bedoelt dus niet de opname op de Arris 5202 en de Arris 2952 begrijp ik?
  2. Kijk je via de KPN app (KPN tv+ mobiel) of KPN iTV smart tv app)?

 

Je zegt dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) nog niet hebt.

Want daarop kan je dit voor elke opname kunt zien op de DIW7022.😉


  1. Je bedoelt dus niet de opname op de Arris 5202 en de Arris 2952 begrijp ik?
  2. Kijk je via de KPN app (KPN tv+ mobiel) of KPN iTV smart tv app)?

 

Je zegt dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) nog niet hebt.

Want daarop kan je dit voor elke opname kunt zien op de DIW7022.😉

Jawel, ik bedoel dus in de opnamelijst van de tv-ontvangers die ik nu heb (5202 en 2952). Maar ik zou het ook willen hebben in de opnamelijst van https://tv.kpn.com/.

Maar, als ik nu de 7022 had gehad dan zou ik het daarop willen hebben.

 

Ik weet dat er al een voortgangsbalkje op de 7022 is. Maar die is er ook al op de 5202 en de 2925. Echter, je ziet dat voortgangsbalkje bij elke individuele aflevering van een serie.

Mijn wens is echter dat er een nieuw soort voortgangsbalkje komt. Een die aangeeft hoeveel van de afleveringen van een serie ik al bekeken heb. Die je dus ziet in de (eerste) totaallijst van opnames. 

Zie mijn beschrijving in mijn openingsbericht:

Nu mijn verzoek:

Gisteravond bedacht ik mij dat ik het toch wel heel handig zou vinden als een voortgangsbalkje zichtbaar gemaakt wordt in de serie van de opnamelijst. Dat je daarmee dus kunt zien hoeveel afleveringen je van die serie bekeken hebt. Voorbeeld: Bij een serie van 8 afleveringen waarvan ik er 6 bekeken heb, wil ik een voortgangsbalkje zien van 75%. 


@Katana321 

Helemaal duidelijk.

Wij zien dit nooit, omdat wij de aflevering die we gezien hebben, meteen wissen. 😉


@Katana321

Helemaal duidelijk.

Wij zien dit nooit, omdat wij de aflevering die we gezien hebben, meteen wissen. 😉

Dat doen wij ook. Maar juist daarom zou ik het fijn vinden als ik in de hoofdopnamelijst zo'n nieuw voortgangsbalkje zou zien. Zodat ik in één oogopslag zie welke series wij aan het kijken zijn.

Voor de duidelijkheid: wij beginnen pas met het kijken van een serie als alle of bijna alle afleveringen zijn opgenomen. 


Ik acht de kans dat dit op de oudere ontvangers wordt ingevoerd vrij klein. Maar het idee an sich is leuk, Katana. Dus ik neem hem sowieso mee. 


Ik acht de kans dat dit op de oudere ontvangers wordt ingevoerd vrij klein. Maar het idee an sich is leuk, Katana. Dus ik neem hem sowieso mee. 

Top. Dankjewel!

Gelukkig is er dan de 7022 en de site waar het misschien ook kan. 😀


Het tv team geeft aan dat ze dit idee niet gaan meenemen, Katana. Het voegt weinig informatie toe. Je kunt de algehele voortgang ook zien door het seriemapje te openen. En kan wel leiden tot verwarring bij klanten over het doel van een dergelijk voortgangsbalkje. 


OK, duidelijk. Wel jammer hier voor ons als verwoede ‘opnemers’.

Dank voor de terugkoppeling.


Reageer