Skip to main content

Recente storingen: Geen geluid bij opstarten (diverse dagen). Na herstart box werkt het weer.

Uit zichzelf opstarten TV+ box als je het systeem hebt afgezet.

Midden in een terugkijkprogramma naar live TV overschakelen

Idem bij opnames kijken.

Midden in een programma spontaan restarten van de TV+ box

In het begin reageert het systeem pas na twee maal kiezen. Menu, zenderkeuze, teletekst.

Moet je b.v. zender 25 hebben dan wordt de 2 niet aangegeven en krijg je kanaal 5. Tweede maal gaat goed. 

Bij opstaan uit mijn stoel valt beeld soms weg( Gaat nu een posje goed).

Enzovoort,enzovoort,enz.

Dit speelt al sinds september 2023!

TV+ box is met een nieuwe kabel verbonden met de, oude V10. experiabox. Ook kabel van TV+ box naar TV is vernieuwd. Situatie is wel wat verbeterd maar nog verre van optimaal!

Hoi @PF1941 Ik zal deze feedback in ieder geval meenemen maar sommige van de issues die je noemt zijn geen algemeen bekende issues. Wanneer heb je je ontvanger voor het laatst een Frisse start gegeven?
Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe je de TV ontvanger aangesloten hebt op je TV en of je ook nog andere apparatuur gebruikt


Enige weken terug een frisse start uitgevoerd maar dit moet niet nodig zijn! Heel veel gebruikers kunnen dit niet zelf!!!

TV+ box met KPN ultra kabel aangesloten op TV, oude V10 modem met nieuwe ethernetkabel( maakte niets uit!) aangesloten op TV+ box, enz. 
Mook het tweemaal moeten indrukken van een functie of een kanaalnummer/ teletekstnummer met twee cijfers of meer is zeer hinderlijk!

TV is een Philips Oled 65” van nog geen twee jaar oud met een sonosbeam tweede gen. Nooit geen problemen gehad tot September 2023 toen ik de TV+ box heb geïnstalleerd! Ook de Sonosbeam is met een zeer goede kabel aangesloten op de TV!


Snap ik hoor, en in de meeste situaties werkt het goed en is dat natuurlijk niet nodig. Vaak als de ontvanger wat verschillende onverklaarbare issues heeft is dat de makkelijkste manier om het een en ander uit te sluiten. Zoals bijvoorbeeld het zappen. Daar heb ik niet direct een verklaring voor.

Wat betreft het geluid, hoe heb je de geluidsinstellingen staan van de TV ontvanger? en de SonosBeam?


Stereo. Maar ik heb alle standen al gehad zonder afdoend resultaat. Nu startte  de TV weer op met geluid maar afgelopen week moest ik op diverse dagen de TV+ box herstarten om geluid te krijgen. 

Ook startte een keer ,na uitzetten installatie, de box drie maal spontaan op. TV niet, Sonosbeam wel.

Ook tijdens de wedstrijd van Feyenoord kwam het KPN logo van de startup in beeld, maar dat kan door een gefrustreerde Ajax supporter zijn veroorzaakt, maar dat gebeurt helaas regelmatig.

Het in het begin handelingen twee maal moeten doen om resultaat te krijgen is nog steeds actueel. Ook het niet accepteren van een meer dan een cijfer keuze, na startup is nog steeds het geval. Ik mis ook het kanaalnummer in de ontvanger! Heel vervelend dat je dat niet kan zien.

Toch lijkt er verbetering in te komen hetgeen ook wel tijd wordt na vijf maanden ellende.

Na een kwartiertje werkt alles redelijk goed gelukkig.


Ah dat scheelt in ieder geval weer een beetje. Ik krijg nog een paar vragen vragen:

  • Heb je meerdere TV ontvangers? 
    • Heb je dit issue dan op beide ontvangers
    • Kun je ze eens met elkaar verwisselen?
  • Ook ben ik wel benieuwd naar de internetsnelheid die je haalt, kun je die eens testen via kpn.com/speedtest?
  • Heb je je TV ontvanger up Unicast staan of op Multicast?

Een TV in huis. Internetsnelheid ligt meestal tussen 70 en 80mbps hetgeen, volgens mijn mening, veel te laag is voor mijn abonnement van 100mbps. Wifi bij het modem in de buurt is op mijn iPhone 15 pro Max meestal rond de 70mbps

Unicast en/of Multicast is bij mij niet te vinden onder informatie. Waar wel???

Nieuwste storing: TV starte zeer snel op terwijl de instelling op economisch staat en google Play films was de zender??? Heb ik nooit aan staan. Het vervelende was dat ik HDMI 1 niet kon selecteren? Na diverse handelingen is het eindelijk gelukt. Ook bleef het beeld van Google aanwezig terwijl ik het modem af stond????

Het gaat nu redelijk goed alleen her twee maal moeten selecteren van zenders, programma's, enz. in het begin van TV kijken is nog niet opgelost.


Een TV in huis. Internetsnelheid ligt meestal tussen 70 en 80mbps hetgeen, volgens mijn mening, veel te laag is voor mijn abonnement van 100mbps. Wifi bij het modem in de buurt is op mijn iPhone 15 pro Max meestal rond de 70mbps

Unicast en/of Multicast is bij mij niet te vinden onder informatie. Waar wel???

Nieuwste storing: TV starte zeer snel op terwijl de instelling op economisch staat en google Play films was de zender??? Heb ik nooit aan staan. Het vervelende was dat ik HDMI 1 niet kon selecteren? Na diverse handelingen is het eindelijk gelukt. Ook bleef het beeld van Google aanwezig terwijl ik het modem af stond????

Het gaat nu redelijk goed alleen her twee maal moeten selecteren van zenders, programma's, enz. in het begin van TV kijken is nog niet opgelost.

ook is het geluid nu weer niet correct want het komt via de TV- speakers! 
Beeld staat op multicast en auto!


Unicast en/of Multicast is bij mij niet te vinden onder informatie. Waar wel???

Menu - Tandwieltje -> Informatie - Beeld.

 


Had het al gevonden! Zie mijn aangevulde reactie van twee uur geleden!


Bedankt voor je toelichting @PF1941, er springt niet echt een duidelijke oorzaak uit. Heb je hierover trouwens ook al eens met ons gebeld op 0800-0402? Mijn collega's kunnen dan je lijn  even uitlezen.
Heb je de batterijen van de afstandsbediening ook al vervangen? En de afstandsbediening?


Alles is al gedaan behalve de afstandsbediening vervangen. Gisteren was de volumeregeling weer van streek en bleef heen en weer gaan. Na diverse malen de KPN box opnieuw opstarten was het weer oké! Het wordt tijd dat ik een andere box en een nieuw modem krijg! Ook het twee maal moeten selecteren van zenders en programma’s betekent dat mijn TV vele malen onnodig moet overschakelen hetgeen de levensduur van mijn toestel niet ten goede zal komen.


Het modem heeft hier niet zo veel mee te maken, ik vermoed dat er toch in de afstandsbediening of ontvanger iets niet goed gaat, kun je tijdens het kijken de batterijen eens uit je afstandsbediening halen? Ik ben wel benieuwd of het dan stabiel blijft.

We hebben het eerder al over de frisse start gehad, zou je dat toch ook nog eens willen uitvoeren als het niet aan de afstandsbediening ligt?


Ik houd het op de ontvanger! Batterijen al drie keer gewisseld zonder resultaat! Vooral het regelmatig niet werken van de volumeregeling is zeer hinderlijk! Door ontvanger even los te koppelen van het stroomnet is het meestal weer opgelost. Regelmatig krijg ik weer een andere storing voor mijn kiezen! Ik wordt er gallisch van na meer als een half jaar storing


Ik bedoel niet dat je de batterijen vervangt, ik ben benieuwd of dit issue zich voordoet als de afstandsbediening niet verbonden is


Dat heb ik begrepen maar dat lijkt mij nu nog niet nodig. Het uit zichzelf opstarten lijkt voorbij en het geluid was ook met mijn andere afstandsbediening niet te regelen. Het overswitchen naar de TV luidsprekers en weer terug naar de Sonos beam heeft ook niet met de afstandsbediening te maken, lijkt mij,  maar met de TV+ box. Ik heb deze, voor de zoveelste maal, een frisse reset gegeven en wacht nu af of het resultaat heeft. Het in het begin twee maal moeten selecteren van kanalen, teletekst en programma's is niet opgelost.