Skip to main content

hallo,

 

na een lang gesprek met service+ heb ik afgesproken om een nieuw topic aan te maken.

als eerste hoop ik dat de huidige problemen duidelijk in kaart komen en ook worden doorgegeven aan service+ .

service+ heeft de eerste lijst van 3maanden geleden nog en geen enkele update.

huidige problemen die mij bekend zijn:

1 - niet synchroon lopen ondertiteling

2 - geluid haperingen(stoppen geluid ) tijdens afspelen

3 - geen dolby op opnames.

4 - opnames afspelen doorspoelen ed werkt vaak niet goed( indien mogelijk kan iemand dit reproduceren en in kaart brengen)

5 - mijn eigen hoofdprobleem: geluiduitgang niveau totaal een 2db te laag.

en apps hoger geluidsvolume( is dit ook door iemand te reproduceren) liefst met een losse hifi versterker en een ander randapparaat bv een nintendo switch voor vergelijk in uitgangs niveau

6 - wifi 5 verbinding is snel maar niet stabiel bij mijn fritzbox en repeaters(2400)

dit wordt beaamd door service+ daar wordt wifi6 aangeraden. ik heb zelf een wifi6 router aangeschaft bij ibood (zyxel) om ermee te testen. kan er iemand anders hier ook iets mee proberen.

7 - bekabeld 100Mbit graag weer naar 1gb snelheid

8 - beeld bij apps krijgen bij mij soms zwarte blokjes, iemand anders hier ook ervaringen mee?

9 - veel beeld problemen met de tv+app.

kwaliteit van beeld verschilt nog wel eens.

mocht ik iets vergeten , kan er iemand een complete lijst maken en in deze topic plaatsen?

 

ps moderator: de bestaande lijst is niet meer aan te vullen die topic is gesloten. 

vandaar heb ik in samenspraak met service+ 

een nieuwe up to date topic gemaakt.

dit ook omdat het forum wordt gebruikt voor communicatie met de app ontwikkelaar en niet service+.

 

grt,

 

steffen

mijn setup:

pairbounding 200mb verbinding(geen glasvezel mogelijk bij ons)

fritzbox 7830

fritz mesh met de fritz2400

1x zyxel ax1800 router (net nieuw)

3x tv+boxen 7220

2x wifi 1x lan

onkyo hifi receivers 2stuks

onkyo blu ray

nintendo switch

nintendo wii

1x samsung tv 2x philips tv

samsung en oneplus smartphones 2x tablet lenovo fhd en een laptop lenovo.

 

 

 

@Steffen14 Ik weet niet wie of wat “service+” is, maar volgens mij is het tv-team op de hoogte van de issues die er met de tv-box zijn. Alles wat hier op het forum gemeld wordt, wordt door de moderatoren doorgegeven aan het tv-team.


@Steffen14 Ik weet niet wie of wat “service+” is...

https://www.kpn.com/internet/service-plus.htm

 


@Steffen14 Ik weet niet wie of wat “service+” is...

https://www.kpn.com/internet/service-plus.htm

Ah, ok. Maar ik vraag mij af of Service+ meer kan doen dan het tv-team kan. Ik vermoed van niet.


Maar ik vraag mij af of Service+ meer kan doen dan het tv-team kan. Ik vermoed van niet.

Ze kunnen voor psychiater spelen...

na een lang gesprek met service+ ...

 


@Steffen14 Ik weet niet wie of wat “service+” is...

https://www.kpn.com/internet/service-plus.htm

Ah, ok. Maar ik vraag mij af of Service+ meer kan doen dan het tv-team kan. Ik vermoed van niet.

helaas service+ kan niets doen. alles wat er naar de app ontwikkelaar gaat komt hier vanuit het forum. ik heb alle uitleg gekregen hoe het werkt. feit blijft: des te meer mensen problemen ervaren met het hetzelfde, des te eerder het wordt doorgegeven. 

 


ps de lijst compleet maken met de problemen die er momenteel spelen zou fijn zijn. 

op het forum zit zeker een expert, weet inmiddels wie🙂 maar ja klachten die niet actuel zijn of niet duidelijk kan hij ook niets mee.


hallo,

 

na een lang gesprek met service+ heb ik afgesproken om een nieuw topic aan te maken.

als eerste hoop ik dat de huidige problemen duidelijk in kaart komen en ook worden doorgegeven aan service+ .

service+ heeft de eerste lijst van 3maanden geleden nog en geen enkele update.

huidige problemen die mij bekend zijn:

1 - niet synchroon lopen ondertiteling

2 - geluid haperingen(stoppen geluid ) tijdens afspelen

3 - geen dolby op opnames.

4 - opnames afspelen doorspoelen ed werkt vaak niet goed( indien mogelijk kan iemand dit reproduceren en in kaart brengen)

5 - mijn eigen hoofdprobleem: geluiduitgang niveau totaal een 2db te laag.

en apps hoger geluidsvolume( is dit ook door iemand te reproduceren) liefst met een losse hifi versterker en een ander randapparaat bv een nintendo switch voor vergelijk in uitgangs niveau

6 - wifi 5 verbinding is snel maar niet stabiel bij mijn fritzbox en repeaters(2400)

dit wordt beaamd door service+ daar wordt wifi6 aangeraden. ik heb zelf een wifi6 router aangeschaft bij ibood (zyxel) om ermee te testen. kan er iemand anders hier ook iets mee proberen.

7 - bekabeld 100Mbit graag weer naar 1gb snelheid

8 - beeld bij apps krijgen bij mij soms zwarte blokjes, iemand anders hier ook ervaringen mee?

9 - veel beeld problemen met de tv+app.

kwaliteit van beeld verschilt nog wel eens.

mocht ik iets vergeten , kan er iemand een complete lijst maken en in deze topic plaatsen?

 

ps moderator: de bestaande lijst is niet meer aan te vullen die topic is gesloten. 

vandaar heb ik in samenspraak met service+ 

een nieuwe up to date topic gemaakt.

dit ook omdat het forum wordt gebruikt voor communicatie met de app ontwikkelaar en niet service+.

 

grt,

 

steffen

mijn setup:

pairbounding 200mb verbinding(geen glasvezel mogelijk bij ons)

fritzbox 7830

fritz mesh met de fritz2400

1x zyxel ax1800 router (net nieuw)

3x tv+boxen 7022

2x wifi 1x lan

onkyo hifi receivers 2stuks

onkyo blu ray

nintendo switch

nintendo wii

1x samsung tv 2x philips tv

samsung en oneplus smartphones 2x tablet lenovo fhd en een laptop lenovo.

 

 

 

 


Een wifi 5 verbinding zou ruim voldoende moeten zijn voor de TV+ Box. Wat veel belangrijker is, is dat de wifi apparatuur multicast tot unicast ondersteunt.


Een wifi 5 verbinding zou ruim voldoende moeten zijn voor de TV+ Box. Wat veel belangrijker is, is dat de wifi apparatuur multicast tot unicast ondersteunt.

dacht ik zelf ook. ik denk dat de reden erachter is dat de meeste wifi 6 bijna altijd multicast ondersteund, zover ik zelf heb onderzocht. 

heb nu de zyxel wifi6 gekoppeld , ik zie een snellere verbinding met de 7022, ipv 866Mbit nu 1064Mbit. maar geteste snelheid is ietsjes lager. 


Ah, ok. Maar ik vraag mij af of Service+ meer kan doen dan het tv-team kan. Ik vermoed van niet.

Nee, Service+ is verplicht bij het huren van een Fritzbox @Katana321. Je hebt dan zeg maar een vaste contactafdeling binnen de klantenservice die je kan bestoken met allerlei soorten vragen. Ook voor de ondersteuning buiten kpn om, denk bij hulp van installatie van smarthome o.i.d. 

Zelf vind ik het wel prettig omdat deze medewerkers veel kennis hebben, zodat je niet een verhaal heel vaak hoeft uit te leggen of dat een medewerker eerst een dialoog ondersteuning met je moet doorlopen waar je het antwoord al op weet. Ik ben heel tevreden met service+ omdat ik veel minder tijd kwijt ben bij een verstoring of andere vragen. 


Het heeft niets te maken met je verbinding, als je tv+ ontvanger verbindt met het internet bekabeld of via WiFi zou het moeten werken.

Tv+ ontvanger kan je zelfs meenemen op vakantie zolang je een internet verbinding hebt.( mits je weet hoe te installeren)

Wat je hier allemaal opnoemt heeft te maken met fabricage fouten in het systeem, de ene ontvanger werkt wel zonder problemen of met wat aanpassingen, sommige werken niet en zijn niet te gebruiken. 

Je kan updaten wat je wilt of van alles proberen het gaat je niet lukken, sommige Tv+ ontvangers moeten terug en vernietigd worden en soort terughaalactie, kpn zou dit moeten erkennen ,vergeet niet tv+ is niet gisteren uitgebracht


Het heeft niets te maken met je verbinding, als je tv+ ontvanger verbindt met het internet bekabeld of via WiFi zou het moeten werken.

Maar multicast is alleen mogelijk als de wifi apparatuur multicast to unicast ondersteunt en multicast is wel nodig voor de beste beeldkwaliteit.

 

Tv+ ontvanger kan je zelfs meenemen op vakantie zolang je een internet verbinding hebt.( mits je weet hoe te installeren)

Dat zal niet gaan, de TV+ Box werkt alleen op het eigen thuisnetwerk.


Het heeft niets te maken met je verbinding, als je tv+ ontvanger verbindt met het internet bekabeld of via WiFi zou het moeten werken.

Maar multicast is alleen mogelijk als de wifi apparatuur multicast to unicast ondersteunt en multicast is wel nodig voor de beste beeldkwaliteit.

 

Tv+ ontvanger kan je zelfs meenemen op vakantie zolang je een internet verbinding hebt.( mits je weet hoe te installeren)

Dat zal niet gaan, de TV+ Box werkt alleen op het eigen thuisnetwerk.

Niet zomaar iets roepen als je zelf het niet hebt uitgeprobeerd of kan,het kan namelijk wel .

Tv+ kan je meenemen op vakantie zolang je een internet verbinding hebt ,je moet je internet verkeer wel via je kpn modem laten leiden, 

Het internet je ip adres van kpn modem laten gebruiken ongeacht waar je bent.

Op deze manier kan iTV app ook overal op een Tv afgespeeld worden op een ander netwerk.


J.D.P schreef:

Niet zomaar iets roepen als je zelf het niet hebt uitgeprobeerd of kan,het kan namelijk wel .

Tv+ kan je meenemen op vakantie zolang je een internet verbinding hebt ,je moet je internet verkeer wel via je kpn modem laten leiden, 

Het internet je ip adres van kpn modem laten gebruiken ongeacht waar je bent.

Op deze manier kan iTV app ook overal op een Tv afgespeeld worden op een ander netwerk.

In unicast mode kan je inderdaad via een VPN verbinding televisie kijken maar dan kan je dus net zo goed een Chromecast Google TV met de smart-TV app meenemen op vakantie.

 


@wjb We hebben over Tv+ ontvanger en Itv app verder niets geen chromecast of een ander apparaat. 

Je Tv+ ontvanger meenemen naar het buitenland zelfs buiten de eu ,ongeacht waar je bent je Tv+ ontvanger van kpn gebruiken

Stel je bent in een hotel dan kan je Itv app op een tv kijken zonder te casten enige wat belangrijk is is het internet verkeer naar je huis laten leiden,( je toestel gebruik je ip adres van je kpn modem)

Normaal gesproken kan dit niet omdat je iTv app of Tv ontvanger moet op je vaste netwerk verbonden zijn.

Overal waar je bent je ip adres van kpn gebruiken op deze manier denk je tv+ ontvanger/ iTv app dat je thuis op de bank zit.


@wjb We hebben over Tv+ ontvanger en Itv app verder niets geen chromecast of een ander apparaat. 

Klopt.

 

Stel je bent in een hotel dan kan je Itv app op een tv kijken zonder te casten enige wat belangrijk is is het internet verkeer naar je huis laten leiden,( je toestel gebruik je ip adres van je kpn modem)

En dat kan je dus met de TV+ Box (mits voorzien van VPN Client software) maar ook eenvoudig met een Chromecast Google TV met daarop de smart-TV app en de VPN Client Pro app.

 

Overal waar je bent je ip adres van kpn gebruiken op deze manier denk je tv+ ontvanger/ iTv app dat je thuis op de bank zit.

Daar zorgt die VPN Client Pro app voor, maar nogmaals, dat werkt alleen in unicast mode en dan kan je dus net zo goed de smart-TV App op een Chromecast Google TV gebruiken. Dat is dus niet casten naar een Chromecast maar de smart-TV app geïnstalleerd op een Chromecast Google TV.


Een wifi 5 verbinding zou ruim voldoende moeten zijn voor de TV+ Box. Wat veel belangrijker is, is dat de wifi apparatuur multicast tot unicast ondersteunt.

nu de zyxel wifi6 erachter gehad. die is al afgekoppeld. dit werd alleen maar slechter.

wifi6 had beter netwerkverbinding maar snelheid is lager dan die van de fritzbox.

zeer apart.

nu een andere vraag: ondersteuning fritzbox en tv+ combi is dat er nou wel of niet?

er wordt gezect eigen kpn apparatuur namelijk.


ik had dit aangemaakt om de lijst aan te vullen niet een ander probleem hier te bespreken, nu wordt het wederom onduidelijk.

bij de nieuwe app update wordt er verwezen naar de oude lijst van 3mnd oud. 

zo werkt het niet


Steffen14 schreef:

nu een andere vraag: ondersteuning fritzbox en tv+ combi is dat er nou wel of niet?

Vanuit KPN wordt daar geen ondersteuning (support) aan gegeven maar het zou wel gewoon moeten werken.


ik heb een klacht ingedient en wordt tzt gebeld.

simpel na 4mnd. dagelijks problemen en nu fritzbox die ik dus huur voor 7,50 pm. en dan wordt kpn apparatuur wel ondersteund.

zyxel icm fritzbox werkt niet goed. net een router wifi6 aangeschaft. 

de uren wat ik spendeer aan het forum.

ik.kan wel veel door mijn kennis instellen en resetten ed. maar kinderen en vrouw niet.

en mijn tv luidsprekers kraken nu.... !

wordt een beetje te veel.

 

 


Hoi @Steffen14

 

Dat is een flinke lijst. Als ik het zo doorlees zijn er vele bekende bevindingen. Daarnaast heeft @wjb ook een featured requestlijst opgesteld. Daar hebben wij op gereageerd en wordt bijgehouden als er veranderingen zijn, zie daarvoor ook de reacties in het topic. 

Verder heb ik zelf ook een FRITZ!Box en TV+. Bij mij werkt het als een zonnetje. Ik heb deze bedraad aangesloten. Ervaar geen problemen. 

Nu geef je aan al een klacht te hebben ingediend. Hoor graag als er contact is geweest. 

Geef in ieder geval graag je feedback door, die is zeer welkom. 


Het heeft niets te maken met je verbinding, als je tv+ ontvanger verbindt met het internet bekabeld of via WiFi zou het moeten werken.

Maar multicast is alleen mogelijk als de wifi apparatuur multicast to unicast ondersteunt en multicast is wel nodig voor de beste beeldkwaliteit.

 

Tv+ ontvanger kan je zelfs meenemen op vakantie zolang je een internet verbinding hebt.( mits je weet hoe te installeren)

Dat zal niet gaan, de TV+ Box werkt alleen op het eigen thuisnetwerk.

waar kan ik vinden welke routers multicast to unicast ondersteunen?zyxel heeft hier geen antwoord op heb nu de zyxel (NBG7510) maar werkt voor geen meter samen met de fritzbox. en tv+.


Steffen14 schreef:

waar kan ik vinden welke routers multicast to unicast ondersteunen?zyxel heeft hier geen antwoord op heb nu de zyxel (NBG7510) maar werkt voor geen meter samen met de fritzbox. en tv+.

Dat is inderdaad best lastig. De spoeling van wifi routers en wifi accesspoints die multicast to unicast (mc-2-uc) ondersteunen is best dun en in de specificaties wordt het ook niet duidelijk aangegeven.


Hoi @Steffen14

 

Dat is een flinke lijst. Als ik het zo doorlees zijn er vele bekende bevindingen. Daarnaast heeft @wjb ook een featured requestlijst opgesteld. Daar hebben wij op gereageerd en wordt bijgehouden als er veranderingen zijn, zie daarvoor ook de reacties in het topic. 

Verder heb ik zelf ook een FRITZ!Box en TV+. Bij mij werkt het als een zonnetje. Ik heb deze bedraad aangesloten. Ervaar geen problemen. 

Nu geef je aan al een klacht te hebben ingediend. Hoor graag als er contact is geweest. 

Geef in ieder geval graag je feedback door, die is zeer welkom. 

hallo thnx voor de reactie, 

de klacht bespreek ik niet hier op het forum,😏ik hoop echt van harte dat de tv+ box snel een firmwareupdate krijgt.

wat ik heel goed snap ,dit is voor jullie een zoekwerk. in het forum. bij elke aangemaakte isseu staan totaal andere problemen weer bij. 

ook merk ik dat er veel geklaagt wordt, maar bv een lijst aanvullen dat wordt niet gedaan door veel mensen op het forum. 


@Steffen14  als je graag een fritzbox wilt houden ben je dan niet beter af met het zelf kopen van een AX versie van de fritzbox (evt met bijbehorende AX repeaters) ?

Andere optie is natuurlijk terug naar de box 12 icm superwifi 2. Dat heb ik ook gedaan. Ik had de fritzbox 7590 met de 3000 repeater en 2400 repeater. Waar mijn tv kastje toen die aangesloten was op de draadloze fritzbox 3000 repeater nog weleens haperde heb ik daar op de draadloze superwifi 2 echt nooit last van. Ps ik gebruik nu nog wel de oude arris 2952. Maar van @Roy74  heb ik al begrepen dat het tv plus kastje ook prins werkt op een draadloze superwifi 2 aansluiting.