Skip to main content

hallo,

 

na een lang gesprek met service+ heb ik afgesproken om een nieuw topic aan te maken.

als eerste hoop ik dat de huidige problemen duidelijk in kaart komen en ook worden doorgegeven aan service+ .

service+ heeft de eerste lijst van 3maanden geleden nog en geen enkele update.

huidige problemen die mij bekend zijn:

1 - niet synchroon lopen ondertiteling

2 - geluid haperingen(stoppen geluid ) tijdens afspelen

3 - geen dolby op opnames.

4 - opnames afspelen doorspoelen ed werkt vaak niet goed( indien mogelijk kan iemand dit reproduceren en in kaart brengen)

5 - mijn eigen hoofdprobleem: geluiduitgang niveau totaal een 2db te laag.

en apps hoger geluidsvolume( is dit ook door iemand te reproduceren) liefst met een losse hifi versterker en een ander randapparaat bv een nintendo switch voor vergelijk in uitgangs niveau

6 - wifi 5 verbinding is snel maar niet stabiel bij mijn fritzbox en repeaters(2400)

dit wordt beaamd door service+ daar wordt wifi6 aangeraden. ik heb zelf een wifi6 router aangeschaft bij ibood (zyxel) om ermee te testen. kan er iemand anders hier ook iets mee proberen.

7 - bekabeld 100Mbit graag weer naar 1gb snelheid

8 - beeld bij apps krijgen bij mij soms zwarte blokjes, iemand anders hier ook ervaringen mee?

9 - veel beeld problemen met de tv+app.

kwaliteit van beeld verschilt nog wel eens.

mocht ik iets vergeten , kan er iemand een complete lijst maken en in deze topic plaatsen?

 

ps moderator: de bestaande lijst is niet meer aan te vullen die topic is gesloten. 

vandaar heb ik in samenspraak met service+ 

een nieuwe up to date topic gemaakt.

dit ook omdat het forum wordt gebruikt voor communicatie met de app ontwikkelaar en niet service+.

 

grt,

 

steffen

mijn setup:

pairbounding 200mb verbinding(geen glasvezel mogelijk bij ons)

fritzbox 7830

fritz mesh met de fritz2400

1x zyxel ax1800 router (net nieuw)

3x tv+boxen 7220

2x wifi 1x lan

onkyo hifi receivers 2stuks

onkyo blu ray

nintendo switch

nintendo wii

1x samsung tv 2x philips tv

samsung en oneplus smartphones 2x tablet lenovo fhd en een laptop lenovo.

 

 

 

@Steffen14  als je graag een fritzbox wilt houden ben je dan niet beter af met het zelf kopen van een AX versie van de fritzbox (evt met bijbehorende AX repeaters) ?

Andere optie is natuurlijk terug naar de box 12 icm superwifi 2. Dat heb ik ook gedaan. Ik had de fritzbox 7590 met de 3000 repeater en 2400 repeater. Waar mijn tv kastje toen die aangesloten was op de draadloze fritzbox 3000 repeater nog weleens haperde heb ik daar op de draadloze superwifi 2 echt nooit last van. Ps ik gebruik nu nog wel de oude arris 2952. Maar van @Roy74  heb ik al begrepen dat het tv plus kastje ook prins werkt op een draadloze superwifi 2 aansluiting.

dankzij pairbouding en een eigenwijze gemeente almelo, kpn niet op de glasvezel, ben ik verplicht om de 7853 te houden. 

ik heb nu 2x 7853 en 1x 2400 repeater.

werkt prima.. alleen randapparatuur zelf heeft kuren. bv nintendo switch blijft op verkeerd acces point die werkt niet goed met mesh.

de zyxel die ik heb heb ik bij ibood besteld. was een leuke aanbieding om mee te testen.

 


@Steffen14  als je graag een fritzbox wilt houden ben je dan niet beter af met het zelf kopen van een AX versie van de fritzbox (evt met bijbehorende AX repeaters) ?

Andere optie is natuurlijk terug naar de box 12 icm superwifi 2. Dat heb ik ook gedaan. Ik had de fritzbox 7590 met de 3000 repeater en 2400 repeater. Waar mijn tv kastje toen die aangesloten was op de draadloze fritzbox 3000 repeater nog weleens haperde heb ik daar op de draadloze superwifi 2 echt nooit last van. Ps ik gebruik nu nog wel de oude arris 2952. Maar van @Roy74  heb ik al begrepen dat het tv plus kastje ook prins werkt op een draadloze superwifi 2 aansluiting.

dankzij pairbouding en een eigenwijze gemeente almelo, kpn niet op de glasvezel, ben ik verplicht om de 7853 te houden. 

ik heb nu 2x 7853 en 1x 2400 repeater.

werkt prima.. alleen randapparatuur zelf heeft kuren. bv nintendo switch blijft op verkeerd acces point die werkt niet goed met mesh.

de zyxel die ik heb heb ik bij ibood besteld. was een leuke aanbieding om mee te testen.

 

o ja optie is naar de v10 terug en als alleen modem gebruiken... 


Steffen14 schreef:

dankzij pairbouding en een eigenwijze gemeente almelo, kpn niet op de glasvezel, ben ik verplicht om de 7853 te houden.

Je kunt ook een Zyxel VMG4005-B50A full-bridge modem gebruiken met daarachter een router naar keuze.


nu een andere vraag: ondersteuning fritzbox en tv+ combi is dat er nou wel of niet?

Op de FRITZ!Box website is de volgende handleiding te vinden:

Storingen tijdens televisiekijken via IPTV-aansluiting

Hier wordt gesproken over de optie “Optimize wireless transmission for live TV”, misschien dat deze optie ingeschakeld moet zijn?


nu een andere vraag: ondersteuning fritzbox en tv+ combi is dat er nou wel of niet?

Op de FRITZ!Box website is de volgende handleiding te vinden:

Storingen tijdens televisiekijken via IPTV-aansluiting

Hier wordt gesproken over de optie “Optimize wireless transmission for live TV”, misschien dat deze optie ingeschakeld moet zijn?

staat al aan🙂


Steffen14 schreef:

dankzij pairbouding en een eigenwijze gemeente almelo, kpn niet op de glasvezel, ben ik verplicht om de 7853 te houden.

Je kunt ook een Zyxel VMG4005-B50A full-bridge modem gebruiken met daarachter een router naar keuze.

ziet er goed uit, alleen dan moet er meer geld in... volgens mij zou de fritzbox ook als alleen modem kunnen werken alleen heeft de zyxel weer problemen om de apparatuur om te zetten van 2,4ghz naar 5ghz ax. 

 


Kun je niet van de pairbonding af en terug naar 100mb? Ik ken natuurlijk je huishouding niet maar in 95 procent van de huishoudens is volgens mij 100mb al overkill.


Steffen14 schreef:

...volgens mij zou de fritzbox ook als alleen modem kunnen werken…

Nee, een FRITZ!Box kan niet als full-bridge modem ingesteld worden.


Steffen14 schreef:

...volgens mij zou de fritzbox ook als alleen modem kunnen werken…

Nee, een FRITZ!Box kan niet als full-bridge modem ingesteld worden.

goed om te weten. kan de v10 dat teouwens wel? 


Steffen14 schreef:

...volgens mij zou de fritzbox ook als alleen modem kunnen werken…

Nee, een FRITZ!Box kan niet als full-bridge modem ingesteld worden.

goed om te weten. kan de v10 dat teouwens wel? 

Nee, ook niet.


Kun je niet van de pairbonding af en terug naar 100mb? Ik ken natuurlijk je huishouding niet maar in 95 procent van de huishoudens is volgens mij 100mb al overkill.

zeker niet. 2 kinderen en 2 volwassen.

1 game computer, 3 tablets 4 telefoons  switch en  wii  lampen op wifi en philips hue.

met 100mb gaat het niet goed komen.


Kun je niet van de pairbonding af en terug naar 100mb? Ik ken natuurlijk je huishouding niet maar in 95 procent van de huishoudens is volgens mij 100mb al overkill.

zeker niet. 2 kinderen en 2 volwassen.

1 game computer, 3 tablets 4 telefoons  switch en  wii  lampen op wifi en philips hue.

met 100mb gaat het niet goed komen.

Dan is 100Mbps zeer waarschijnlijk meer dan genoeg of op die game computer moeten wel zeer zware games gespeeld worden.


Kun je niet van de pairbonding af en terug naar 100mb? Ik ken natuurlijk je huishouding niet maar in 95 procent van de huishoudens is volgens mij 100mb al overkill.

zeker niet. 2 kinderen en 2 volwassen.

1 game computer, 3 tablets 4 telefoons  switch en  wii  lampen op wifi en philips hue.

met 100mb gaat het niet goed komen.

Dan is 100Mbps zeer waarschijnlijk meer dan genoeg of op die game computer moeten wel zeer zware games gespeeld worden.

100mb heb ik hier ooit gehad en dat is zeker te weinig.  door de ping tijden en overige vertragingen door de koper heb je toch iets meer nodig. 


ps hiervoor lijkt mij een ander topic beter deze was bedoeld voor aanvulling problemen.


update binnen:

gisteen de update binnen.

gelijk al was de balk met apps opnames ed weg. dit opgelost door herstart.

nu heb ik regelmatig zodra hij uit standby komt(normale standby) zwart beeld. dan moet het kastje gereset worden.

 

waarom is er steeds iets anders na een update aan de hand?

 

 


Het product is nog volop in beweging. Wordt hard aan gewerkt. Blijf vooral jouw feedback doorgeven. 

Even voor de zekerheid, ik weet het zo even niet, je gebruikt wel de bijgeleverde kabel?


Het product is nog volop in beweging. Wordt hard aan gewerkt. Blijf vooral jouw feedback doorgeven. 

Even voor de zekerheid, ik weet het zo even niet, je gebruikt wel de bijgeleverde kabel?

nee die kabel was al defect bij aankomst. ik gebruik een 8k full internet kabel 1,5mtr van 20 euro. vreemd genoeg ivm de originele kabel die ik boven gebruik(heb hem er ook achter gehad) krijg ik mooier geluid en beter beeld....

het valt nu op:

ik heb nu toch maar een kabel aangesloten , nu geen zeart beeld meer. wel merk ik snelheidsverschil in andere apps. die daar weer moeite mee hebben.maar goed nu gaat de tv+ app beter. 

 


Mijn opname balk is ook weg. Ook na restart. Al 2 x een roze beeld gehad waardoor ik moest resetten.

 


Mijn opname balk is ook weg. Ook na restart. Al 2 x een roze beeld gehad waardoor ik moest resetten.

 

dit heb ik zelf nog nooit gezien. en nooit gehad

ik krijg een blauw scherm van de onkyo en van de tv een zwart sche als er een storing is.altijd handig zo herken ik zelf waar het probleem ligt.als de hdmi kabel het zou zijn krijg ik blauw scherm( heb de hdmiswitch van de onkyo in gebruik) is het het kpn kastje wordt het zwart beeld . 


Ik ben net een week overgegaan naar TV+. Mijn ervaringen zijn wisselend. 
Het geluid stoort soms, de stemmen klinken dan met een vibratie. Het komt en het gaat.

soms na het opstarten loopt het beeld even een paar seconden en bevriest dan. Zappen naar een andere zender en het beeld en geluid bevriezen na een paar seconden. Na wat pielen werkt het soms een andere keer helpt alleen een restart.

mijn setup:

1 Gb glas 

fritsbox

unifi Gateway

unifi switch

alles bedraad. 
kastjes al rechtstreeks op de fritsbox gehad en via de UniFi setup, geen verschil.


Ik ben net een week overgegaan naar TV+. Mijn ervaringen zijn wisselend. 
Het geluid stoort soms, de stemmen klinken dan met een vibratie. Het komt en het gaat.

soms na het opstarten loopt het beeld even een paar seconden en bevriest dan. Zappen naar een andere zender en het beeld en geluid bevriezen na een paar seconden. Na wat pielen werkt het soms een andere keer helpt alleen een restart.

mijn setup:

1 Gb glas 

fritsbox

unifi Gateway

unifi switch

alles bedraad. 
kastjes al rechtstreeks op de fritsbox gehad en via de UniFi setup, geen verschil.

hallo mischien zit er nog en oude tv+app op.

dit is te zien door via het tandwieletje rechtsboven naar informatie te gaan.

momenteel zit er 1.107.4 als laatste op

firmware is 0.19.4

anders kunt u helemaal naar onderen doorscrollen totdat multicast er staat . hier klikken en eens op unicast zetten. dat is een tijdelijke oplossing. 

succes,

 

steffen

 


Ik ben net een week overgegaan naar TV+. Mijn ervaringen zijn wisselend. 
Het geluid stoort soms, de stemmen klinken dan met een vibratie. Het komt en het gaat.

soms na het opstarten loopt het beeld even een paar seconden en bevriest dan. Zappen naar een andere zender en het beeld en geluid bevriezen na een paar seconden. Na wat pielen werkt het soms een andere keer helpt alleen een restart.

mijn setup:

1 Gb glas 

fritsbox

unifi Gateway

unifi switch

alles bedraad. 
kastjes al rechtstreeks op de fritsbox gehad en via de UniFi setup, geen verschil.

hallo mischien zit er nog en oude tv+app op.

dit is te zien door via het tandwieletje rechtsboven naar informatie te gaan.

momenteel zit er 1.107.4 als laatste op

firmware is 0.19.4

anders kunt u helemaal naar onderen doorscrollen totdat multicast er staat . hier klikken en eens op unicast zetten. dat is een tijdelijke oplossing. 

succes,

 

steffen

 

De app en firmware versie zijn de laatste versie. Ik heb unicast aangezet. Ik laat even weten of dit geholpen heeft.


Gisteren op RTL4 tijdens start halfacht-journaal, even op pauze gezet omdat de vrouw nog niet in de kamer was, na het opheffen van de pauze en de start van het journaal ging de decoder helemaal over de rooie, niets werkte meer, geen enkele reactie n.a.v. knoppen drukken op de AB.

Toen maar snel overgeschakeld op de KPN TV app op onze eigen tv, gelukkig in dit geval dat de app een aantal minuten achterloopt en konden we toch het journaal vanaf het begin zien.

Na afloop van het tv-kijken maar weer even overgeschakeld op de decoder en kregen onderstaand beeld te zien, maar de adviezen om bepaalde toetscombinaties in te drukken werd niet gereageerd.

Na de decoder een paar minuten stroomloos gemaakt te hebben leek alles het weer gewoon te doen.

foutmelding decoder, systeem mjuurvast.

 

 


Unicast instelling lijkt te werken. Problemen met het geluid lijken aan mijn tv toestel te liggen.


Unicast instelling lijkt te werken. Problemen met het geluid lijken aan mijn tv toestel te liggen.

top dat het  heeft gewerkt, audio kan best aan de tv+ 7022 kunnen liggen. zeer binnenkort komt er een update met audio verbetering erin.hoop dat de volumeniveau verbeteing werkt. na deze update heb ik zelf nog contact met kpn hierover.

ps bij mijnging na een tijdje de multicast weer werken.