Skip to main content

Sinds iets meer dan een half jaar hebben mijn partner en ik internet en televisie van KPN. Mijn partner gebruikt zelf al jaren de TV app van Ziggo (op een andere locatie nog steeds), en ziet redelijk wat mogelijkheden tot verbetering in de KPN app. Het leek mij de moeite waard om die hier te delen.

Voor context, wij gebruiken de Smart TV app, op een moderne Sony Bravia TV.

Onze suggesties/verzoeken:

  1. Fix het probleem dat er zo nu en dan een paar seconden missen uit opnames.
  2. Maak de App sneller
    1. Sneller streams starten (voor referentie de YouTube app laadt 4k60fps video’s binnen een seconde, de KPN app heeft er 4 seconden voor nodig, en dan stottert het vaak nog even.)
    2. Sneller informatie laden over opnames
      1. Cache eventueel informatie over mijn opnames lokaal, het is toch maar tekst.
  3. Voeg meer informatie toe over de programma's
    1. Seizoen nummer of naam
    2. Aflevering nummer en naam
    3. Gerelateerde afleveringen in andere series (denk aan cross-overs)
  4. Gebruik programma informatie voor opnames
    1. Zet afleveringen in de goede volgorde (soms worden dingen in rare volgordes uitgezonden, helemaal bij cross-overs)
    2. Maak gebruik van herhalingen wanneer ze missen in opnames.
    3. Maar sla herhalingen niet dubbel op
    4. Ga verder met opnames wanneer een nieuw seizoen begint
  5. Verbeter de opname interface
    1. Laat meer van de programma informatie zien in het opname overzicht van een series, zonder er eerst op te hoeven klikken. Minimaal iets van: S03E12
    2. Als ik een opname wil veranderen, dan is “opnemen...” niet de knop waar ik op verwacht te moeten klikken.
  6. Voeg previews toe bij vooruit/achteruit spoelen
    1. Zodat je weet of je al ver genoeg bent.
  7. Maak het verschil tussen live, terugkijken en opnames kijken naadloos
    1. Soms mag je uitzendingen niet terug kijken, terwijl je ze wel mag opnemen. Dan moet je een half uur wachten tot je opname helemaal af is. In de tussentijd doet ie alsof het alleen mag met de box.
    2. Behoud voortgang tussen terugkijken en opnames afspelen
    3. Laat vooruitspoelen toe in opnames die nog bezig zijn.
  8. Optie voor compactere TV gids
    1. Je zou zeggen dat wanneer je tv 70cm hoog is, er ruimte is voor meer dan 2 zenders.

 

In mijn notities staan ook nog dingen over verschillende crashes, haperingen en situaties waarbij voortgang in programma’s verloren was gegaan, maar ik heb zo lang gewacht met het insturen van deze feedback, dat dit mogelijk dingen zijn die al zijn gefixt.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Ik ben wel tevreden over het internet, maar ik hoop dat toekomstige verbeteringen aan de TV app de discussie over schakelen tussen Ziggo en KPN iets makkelijker maken hier in huis.

Zie ook hier, KPN gaat een nieuwe app testen en daarna uitrollen.

 

“jullie” ??

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Dat is ook zo op het Ziggo forum. 😊😉