Skip to main content

Gisteravond keken mijn vrouw en ik naar de film “Lion” uit het pluspakket.

Na ongeveer 117 minuten bleek de film te stoppen en ontbreekt er dus ruim een half uur van het eind van de film.

Wat een afknapper!!

Ik zou dit graag opgelost hebben.

Nou, een half uur.…

Volgens imdb.com duurt ie 1 uur 58 minuten. Dan zijn dus 118 minuten. 

Overigens krijg ik 'm hier met de aftiteling. 

Maar het hoort natuurlijk niet te stoppen vóór de aftiteling. 

https://www.imdb.com/title/tt3741834/ 


Sterker nog, in Plus+Film staat de duur 1u53m, ik heb net gekeken en met blauwe toetst naar einde gesprongen. De aftiteling wordt keurig afgespeeld. Dus mischiens is een ander Lion-Film maar niet de filem over de jongen Saroo Brierley


Dat kan veel sneller dan de blauwe toets, met sprongetjes van 5 minuten @TDN .

Toets 1 5 0 0 0 in voor 1 uur en 50 minuten met de ⏩ knop.


Hi @Jeroen 3325, ik zie dat @TDN en @PeterG al gauw toegesneld zijn hier in je topic. Zo te lezen zou de tijd moeten kloppen. Ben je verder gekomen met hun informatie en tips, en heb je de film uiteindelijk helemaal gezien?


Hoi, vandaag had ik het probleem ook, de film stopte na 1 uur en 18 minuten abrupt. Ik krijg ook geen aftiteling te zien.


Hoi @Kijkt nog tv 

Ik heb 'm nu laten spelen van 1u15 tot 1u25. Het loopt door op de TV+ DIW7022 ontvanger. 

Mogelijk heb je dit op een Arris of Arcadyan???

Vraag ook voor @Jeroen 3325 .


Dat klopt ik heb een Arris VIP 5202. Is een ander kastje een oplossing, of een bericht aan KPN?


Ik denk dus dat ie op dát platform niet goed erop staat. Zal zo eens even testen op de Arris VIP2952 die ik ook nog heb vanaf 1 uur 15 minuten in de film. 

Je kunt 'm wel via het online platform, waar ook de TV + gebruik van maakt. Huren via de box. Dan kijken via de smart-tv app of laptop met http://tv.kpn.com.

Echter krijg ik het niet gereproduceerd op de vip2952. Als je de film kijkt en vlak voor dat moment even door spoelt zou het ook moeten lukken mijns inziens. 


Oud: We kunnen het issue op een 5202 nog niet reproduceren. Ook zijn die video's niet aangepast of opnieuw aangeleverd in afgelopen dagen. Dus erg vreemd dat ze vastliepen bij jullie @Kijkt nog tv en @Jeroen 3325 . Dat hoort natuurlijk niet en is érg storend en kunnen we voor jullie én andere toekomstige klanten oplossen normaliter.

We hebben een aantal extra gegevens nodig:
1-Er is momenteel een betaalde variant van Lion vanuit Pathé thuis en een gratis variant (momenteel) in en PlusPakket. Welke keken jullie?
2-Jullie hadden beide een 5202?
3-Ergens op 1uur en 18 minuten gaat het elke keer mis? Scene op het strand, gevolgd door flashback met regen.
4-Vul ook even jullie profielgegevens aan op dit forum, dan kunnen we gericht kijken in de logging van jullie ontvangers. Dat zoekt ook een stuk makkelijk. 


Na Edit: probleem al gevonden: de SD variant voor de oude ontvangers, die is maar ~78min lang, dus stopt idd bij 1:18 en mist dus inderdaad een half uur. Gaan we z.s.m. oplossen! Jullie hoeven geen info meer aan te leveren.

Daar heb je alleen last van op de 2260/2952/5202 indien je ontvanger op SD staat (al dan niet noodgedwongen door beperkte bandbreedte). 


Dat is goed gevonden, team! 🙂👍


Ik heb vernomen dat de film in SD opnieuw is geleverd en nu wel volledig verwerkt is. Het moet dus ook voor SD gebruikers weer volledig werken nu. Excuus voor het ongemak. @Kijkt nog tv @Jeroen 3325 
Hierbij nemen we nog steeds aan dat jullie, als dan niet bewust, nog SD kwaliteit kijken. Meestal weten de gebruikers het wel waarom (vrijwel altijd te weinig internetsnelheid, ADSL of langzame VDSL verbinding door afstand tot centrale), maar mocht dit onbewust op SD staan, zet hem dan wel op HD voor mooiere kwaliteit. :)


Even klein zijstapje @TV Apps Team .

Hoe werkt het bij TV+ met lage bandbreedte. Die hebben bij mijn weten geen SD stand?

En de film geeft in de afspeel balk nu ook 1 uur 53 minuten aan bij SD instelling. 


Even klein zijstapje @TV Apps Team .

Hoe werkt het bij TV+ met lage bandbreedte. Die hebben bij mijn weten geen SD stand?

En de film geeft in de afspeel balk nu ook 1 uur 53 minuten aan bij SD instelling. 

Dat is inderdaad een zijspoor. 🙂 Toverwoord daar is ABR, net zoals bij de apps. Adaptieve bitrate. Dus niet zozeer totaal verschillende videobestanden, die helemaal los van elkaar staan, waardoor je echt via instellingen met switchen tussen HD of SD. Maar afhankelijk van de beschikbare bandbreedte krijg je altijd maximaal. Zie het als 1 videobestand die al die bandbreedtes ondersteunt en in kleine losse videopakketjes van bijna 2 seconden verstuurd.
Laagste bitrate is meestal beginnend 384kbit en dan met allemaal stapjes oplopend tot … tot wat beschikbaar is, in theorie 100en Mbits. De player bepaalt on-the-fly, terwijl afspelend. 
Daar kun je vervolgens natuurlijk settings voor maken voor max en minimum en wanneer de switchen. En nog weer allerlei instellingen, vanuit zowel backend als de cliënt (stb/app) naar wens te regelen. 
Zoals je weet is dat bij de TV+ ontvanger alleen als die op unicast staat. Op multicast is het identiek aan de oude ontvangers en dat is altijd HD multicast of hoger bij TV+. 


Ja, we kunnen nu de film helemaal zien (HD niet mogelijk)

Bedankt TV Apps team!


Dank je wel, het is gelukt, ik heb al jaren glasvezel maar mijn ontvanger stond nog op sd. Ik wist niet dat je dit zelf moet aanpassen. Ging er vanuit dat dit automatisch aangepast wordt op basis van je bandbreedte.


Reageer