Skip to main content

Is het nog steeds niet mogelijk voor KPN klanten om van film1 go gebruik te maken? Bij andere providers kan dat blijkbaar wel....

Inderdaad @SLMP ,

Het klopt dat Film 1 Go bij KPN niet beschikbaar is.

Film 1 on demand kun je  bij KPN alleen thuis via de decoder bekijken. 😞 Dat heeft nog steeds te maken hebben met de afspraken/overeenkomsten tussen KPN en de betreffende contentpartijen.                      

Als je graag meer films en/of series buitenshuis wil kijken, dan kun je Videoland of het Pluspakket nog overwegen. Deze pakketten kun je ook toevoegen aan je iTV abonnement. De series en films van deze pakketten kun je wel buitenshuis bekijken via de iTV website en iTV app.
 

Voor de volledigheid: 

Je kunt de vier lineaire kanalen van Film 1 wel zien via de Android en iOS app en via tv.kpn.com op een laptop. Ook buiten de deur.

(Met dank aan PeterG voor de aanvulling) 


Het is toch via de KPN ITV app te zien? Ook buiten de deur?

Dan heb je alle 4 de kanalen terwijl het via Film1 Go alleen Film1 Première is die live beschikbaar is.


@PeterG

Ik ben uitgegaan van de informatie uit deze topics:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/film-1-buitenshuis-bekijken-via-itv-app-en-itvonline-nl-465773
 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/film1-buitenshuis-449332

 

Is dat achterhaald voor Film 1 Go? 

 


Film1 Go is helemaal niet beschikbaar bij Film1-pakket via KPN.

Je kunt de lineaire kanalen zien via de Android en iOS app en via tv.kpn.com op een laptop. Ook buiten de deur.

Film1 on demand is alleen via de decoder beschikbaar.


Dan klopt heb antwoord dus voor Film 1 Go. En daar ging de vraag over. 
 

Ik maak de reactie dan nog wat uitgebreider door het toevoegen van jouw info hierboven. 👍

Dank voor de aanvulling. 


Ha @SLMP, welkom! Ik maak het nog even wat verwarrender:disappointed_relieved: : Film1 is inderdaad niet buitenshuis (via 4G bijv.) te zien in de itv app. Alleen als je verbonden bent met de wifi. Je kunt opnames ook alleen zien als je met je eigen Wifi verbonden bent. 

 

Edit: bericht aangepast.


Ha @SLMP, welkom! Ik maak het nog even wat verwarrender:disappointed_relieved: : Film1 is inderdaad niet buitenshuis te zien in de itv app. Alleen als je verbonden bent met de wifi. Je kunt wel opnemen en die vervolgens buitenshuis kijken. 

Wacht ff, @Marcia_ . Dus als je buitenshuis bent via wifi en je hebt op die manier de app of tv.kpn.com dan kun je wel de zenders zien. (?)
En als je met de app via 4G verbonden bent kun je niet de zenders zien. (?) Maar dan weer wel opnames van Film1. (?)


Nee, als je ‘buitenshuis’ bent (dus 4G of wifi van iemand anders) dan kan je geen live tv kijken. Als je ‘thuis’ bent (dus via eigen wifi) dan kan je wel live tv kijken. 


@Marcia_  Je maakt het er inderdaad niet duidelijker op…. Sorry, maar volgens mij kan ik NIET:

  • Buitenshuis via de app of het web (4G of wifi maakt niet uit) naar de lineaire Film1  kanalen kijken
  • Buitenshuis naar de opgenomen Film1 films kijken (4G, wifi, maakt niet uit)
  • On demand Film1 aanbod buitenshuis kijken (4G wifi maakt niet uit)

In alle gevallen krijg ik de mededeling dat ik dit alleen op het eigen wifi netwerk thuis kan kijken…..lekker handig hoor!

Ik ga mijn abonnement maar snel opzeggen (al is het nu tijdelijk maar 5 euri per maand). Vind het wel vreemd dat KPN daar niet duidelijk over is en blijkbaar de moderatoren het hier ook niet helemaal begrijpen.

 

Fijne dag nog!

 


Ik had ook al mijn vraagtekens bij het buitenshuis kunnen kijken van opnames van Film1 uitzendingen.

 

Heb je wellicht een Synology NAS thuis staan, immers dan zou je een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk op kunnen zetten waardoor jouw apparaat gezien wordt alsof deze op het thuisnetwerk aangesloten is.


Iedereen, ik heb er in het weekend een behoorlijk potje van gemaakt! En mijn vorige bericht aangepast. Film1 kan je, zowel live tv als opnames, alleen via je eigen Wifi kijken. Ook met het advies van wjb, gaat dit natuurlijk lukken. Mijn excuses voor de verwarring!