Skip to main content
Vraag

"Films die op TV komen" niet meer in het start overzicht

• March 14, 2025
  • 27 reacties
  • 272 keer bekeken

“Films die op TV komen” is sinds een tijd niet meer zichtbaar op het startscherm van de TV+

Inmiddels al een paar keer een melding gedaan, maar zonder resultaat.

Vandaag een nieuwe TV+ ontvanger gekregen en geinstalleerd. Maar het probleem blijft bestaan.

Versie van launcher is 1.180.3 (alles is up to date)

Ik ben hier al sinds 1 maart mee bezig:

Meldingscode 0506297 (optie 5)

Meldingscode 0526055 (optie 64)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

27 reacties

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Van der Voort, goed dat je dit meldt! Het lijkt niet alleen aan jou te liggen, want ook bij mij ontbreekt deze categorie, ook al staat ‘ie wel aangevinkt. We gaan dit even navragen. Zodra ik meer weet, kom ik bij je terug.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb terugkoppeling. Het TV Team is aan het kijken of ze dit weer kunnen terugbrengen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2025

Dank u voor het antwoord. Is er al iets meer over bekend? Wat is de verwachting?

Misschien kan men dan meteen kijken of het ook voor een hele week vooruit kan (zoals bij de oude ontvanger) en niet maar 25 films zoals bij deze ontvanger, want dat is nl. slechts een paar dagen vooruit.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb helaas nog niet meer informatie. Zodra er meer bekend is, dan zal dit waarschijnlijk worden gedeeld in een Product Update. Houd daarom de Product Updates in de gaten!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 7, 2025

Het is wederom verdwenen uit het startscherm. Ook het terugkijken volgens mij.

Dit keer kan ik het ook niet aan of uit vinken in het menu om het startscherm aan te passen.

Wat is er aan de hand???

Ik kwam ook melden dat de e categorie uit mijn startscherm verdwenen is.

Hier maakte ik veel gebruik van en zou het fijn vinden als deze weer terug komt!

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Goed dat jullie het aangeven! Ik heb gelijk gekeken en zie dat ik deze categorie ook niet heb. Maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of ‘ie weer is verdwenen, omdat ik niet weet of ‘ie ervoor wel was. Ik heb geen vergelijking. Maar ik ga het navragen.

Ik heb de categorie nu weer terug! Heel fijn!

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ah, dat is fijn!

En het is weer weg uit het startscherm, en niet te kiezen. En een of andere vage reclame-afkoel-keuze….

Ik wil gewoon mijn film overzicht blijvend terug. Dat is weer erg jammer….

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Is het nog steeds weg, of is het vanzelf weer terug gekomen, ​@AlanaBikerider?

Het is nog steeds niet terug, ​@Denise van KPN 😩

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik zie de optie nu inderdaad ook niet en kan hem ook niet kiezen. Ik ga navragen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2025

Het ligt aan het tijdstip ben ik achter gekomen.

Bij mij is het in de ochtend en middag altijd verdwenen, ergens in de avond is het er weer.

Daarna is het weer in de ochtend verdwenen etc.

Dit gaat bij mij al dagen zo door...

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 26, 2025

@Denise van KPN en ​@Van der Voort  zie ook dit bericht van mij: klik hier

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2025

Er klopt geen sikkepit van.

Als ik naar Nu op TV ga. En dan naar Films op tv staat er "Op dit moment worden er geen programma's uitgezonden op zenders die binnen uw pakket vallen". 

Ja ja. Echt nergens een film op dit moment? 18:56

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Het ligt aan het tijdstip ben ik achter gekomen.

Bij mij is het in de ochtend en middag altijd verdwenen, ergens in de avond is het er weer.

Daarna is het weer in de ochtend verdwenen etc.

Dit doet dan haast vermoeden dat het blok alleen zichtbaar is als er films te bekijken zijn. Maar ook in de ochtend zijn er wel eens films, toch? Ik weet het niet, want ik kijk eigenlijk nooit Films op TV, alleen via streamingsdiensten. 

Nee, er zijn echt ook overdag films. Daarnaast bevat het blok films die al geweest zijn en die je terug kunt kijken. Deze beredenering klopt dus niet.

Wel heel apart dat KPN zelf niet weet wat er op de startpagina hoort te staan.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 27, 2025

Ik ben onderhand ook erg benieuwd hoe het nu zit. In mijn topic, zie link hierboven, heb ik vanochtend reactie van een moderator gekregen.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik sluit me voor nu aan bij het antwoord dat ​@Erik van KPN gaf in het topic van Katana321:

Wat een ge-ping pong! Kan zijn dat er door het tv team in het algemeen aan het startscherm wordt gesleuteld, maar ik geef het in ieder geval even door.

De feedback is doorgegeven. Hopelijk weten we er snel meer over.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

We hebben hier een antwoord op.

De rijen ‘Films die op tv komen’ en ‘Films die je op tv kan Terugkijken’ worden in een tijdschema wel of niet weergegeven. Op dit moment is dat schema zo dat ze in de avond zichtbaar zijn. En dat er overdag andere rijen getoond worden. 

Ons doel is om het startscherm dynamischer te maken, en jullie als klant (positief) te kunnen verrassen met leuke en/of nieuwe content. Zodat je een geslaagde tv avond hebt zonder dat je lang moet zoeken naar iets dat je zou willen kijken.
Dat is dus iets waar we op dit moment mee bezig zijn, en waarin we met verschillende tegelrijen dit (gaan) uitproberen. Je zult hier in de komende periode nog wel meer van gaan merken.

De feedback die jullie tot nu toe hierover hebben gegeven hebben we bij de relevante mensen neergelegd. Aanvullende feedback, zoals gewoonlijk, is en blijft welkom.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 7, 2025

Oké..... ik kijk 's middags altijd of er wat extra valt op te nemen buiten m'n vaste programma's om. 

Maar dan mis ik dus wel de films via het startscherm. 

Is dat handig? 🤓

Het zou heel erg fijn zijn om deze opties zelf te kunnen kiezen. 
de optie van de film mis ik ook overdag, en de optie sport die ik laatst voorbij zag komen boeit me echt niet. Zoveel mensen, zoveel wensen. Laat ons zelf kiezen dan wat we vast kunnen zetten. 
verrassen heel leuk. Maar haal de andere opties dan niet weg.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

Het zou heel erg fijn zijn om deze opties zelf te kunnen kiezen. 
de optie van de film mis ik ook overdag, en de optie sport die ik laatst voorbij zag komen boeit me echt niet. Zoveel mensen, zoveel wensen. Laat ons zelf kiezen dan wat we vast kunnen zetten. 
verrassen heel leuk. Maar haal de andere opties dan niet weg.

Erik heeft vanmorgen in een ander topic hetzelfde antwoord gegeven, maar dan met een kleine toevoeging. De toevoeging van Erik die voor mij belangrijk is:

En daarnaast gaan we even controleren of het instellen van de rijen op je startscherm goed werkt. In de zin dat rijen die je verborgen hebt, ook verborgen blijven.

Mijn reactie in dat topic:

Verder dank voor jouw uitgebreide reactie. Ik had al zo'n vermoeden dat het een bewuste keuze van kpn is, die verschijnende en verdwijnende rijen op het startscherm. Maar het zou idd mooi zijn als de gebruiker daar op de een of andere manier invloed op kan uitoefenen. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Bedankt voor het antwoord, ​@Erik van KPN!

Aan de anderen: We nemen jullie feedback mee.