Skip to main content

Hoi ik heb oude stereo aangesloten. Met digitale omvormer kan ik radio en tv via speakers luisteren. Bij radio is signaal 100% zuiver. Als ik tv luister via luidspreker hoor ik een fluittoon uit luidspreker. Iemand idee waar dit aan kan liggen? Luidsprekers zijn net nieuw dus daar ligt het niet aan. Cd speler heeft ook geen zuiver geluid. Kan aan ouderdom speler liggen (stof?) of bekabeling of versterker? 

Staat de uitvoer van het geluid van de tv+ wel op stereo? Dat kan de omvormer omzetten naar analoog. 

Dus bij radio met alleen stereo gaat het goed.

En tv zender als National Geographic vast ook.

Zet geluid eens op stereo onder

Instellingen ⚙️ - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluidsinstellingen - audio kwaliteit 


Welk merk en type tv-decoder gebruik je van KPN @Hay Verlinden ???

Dat is me niet duidelijk.

 


Hoi ik heb oude stereo aangesloten.

Goed idee.

Met digitale omvormer kan ik radio en tv via speakers luisteren. Bij radio is signaal 100% zuiver. Als ik tv luister via luidspreker hoor ik een fluittoon uit luidspreker.

Dus het kpn kastje op een radio station geeft wel goed geluid, al s je ‘m dan omschakelt op TV dan is het geluid niet goed ? Welk ontvanger van kpn heb je ?
O, ik zie het al : 

Deze.

 

( uit eerder onderwerp )

Iemand idee waar dit aan kan liggen?

Lastig, zo op afstand

Luidsprekers zijn net nieuw dus daar ligt het niet aan.

Dat kan ook niet eigenlijk

Cd speler heeft ook geen zuiver geluid. Kan aan ouderdom speler liggen (stof?)

Psja . .
Alles kan kapot ( en gaat ook ooit kapot )

of bekabeling

Nee, alhoewel, bij tulp ( cinch, RCA ) stekkers moet je wel zorgen dat de kraag (massa) contact maakt, als alleen de kern contact maakt dan gebeuren er ook vreemde dingen

of versterker? 

Als die op een bron wel goed geluid geeft  dan niet.

NB, de platenspeler ingang is niet te gebruiken hier voor, alle ander ingangen wel

NB, dit is steeds dezelfde opstelling van de eerdere vragen ?

Dit is weer typisch een geval van, als ik er voor sta dan heb ik het zo voor elkaar ( althans de diagnose dan ).


Staat de uitvoer van het geluid van de tv+ wel op stereo? Dat kan de omvormer omzetten naar analoog. 

Dus bij radio met alleen stereo gaat het goed.

En tv zender als National Geographic vast ook.

Zet geluid eens op stereo onder

Instellingen ⚙️ - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluidsinstellingen - audio kwaliteit 

Ja staat op stereo, heb ook andere instellingen geprobeerd maar helpt niet, toon blijft


Hoi ik heb oude stereo aangesloten. Met digitale omvormer kan ik radio en tv via speakers luisteren. Bij radio is signaal 100% zuiver. Als ik tv luister via luidspreker hoor ik een fluittoon uit luidspreker. Iemand idee waar dit aan kan liggen? Luidsprekers zijn net nieuw dus daar ligt het niet aan. Cd speler heeft ook geen zuiver geluid. Kan aan ouderdom speler liggen (stof?) of bekabeling of versterker? 

Staat de uitvoer van het geluid van de tv+ wel op stereo? Dat kan de omvormer omzetten naar analoog. 

Dus bij radio met alleen stereo gaat het goed.

En tv zender als National Geographic vast ook.

Zet geluid eens op stereo onder

Instellingen ⚙️ - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluidsinstellingen - audio kwaliteit 

Staat de uitvoer van het geluid van de tv+ wel op stereo? Dat kan de omvormer omzetten naar analoog. 

Dus bij radio met alleen stereo gaat het goed.

En tv zender als National Geographic vast ook.

Zet geluid eens op stereo onder

Instellingen ⚙️ - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluidsinstellingen - audio kwaliteit 

Ja staat op stereo, zie afbeelding. Heb ook andere opties geprobeerd maar toon blijft.

 


Op de foto zie ik alleen de HDMI uitgang naar de tv op stereo. 

Maar je hebt de oude stereo via de omvormer toch direct op de 5202 (scherp @KeesYagi ) ???

Kies in bovenstaande scherm tabblad optical en zet het daar ook op stereo 😉


Op de foto zie ik alleen de HDMI uitgang naar de tv op stereo. 

Maar je hebt de oude stereo via de omvormer toch direct op de 5202 (scherp @KeesYagi ) ???

Kies in bovenstaande scherm tabblad optical en zet het daar ook op stereo 😉

Staan beide op stereo maar toon blijft

 


Komt er met tv zenders alleen een fluittoon uit of zit die in het geluid, wat je dan wel hebt. Dat is me niet duidelijk.

Waar komt de gekochte omvormer vandaan? Daar kan het probleem ook nog in zitten.

Of in de versterker….

Cd speler heeft ook geen zuiver geluid.

Maar met die kan het ook nog de interne omvormer naar analoog zijn…..


Komt er met tv zenders alleen een fluittoon uit of zit die in het geluid, wat je dan wel hebt. Dat is me niet duidelijk.

Waar komt de gekochte omvormer vandaan? Daar kan het probleem ook nog in zitten.

Of in de versterker….

Cd speler heeft ook geen zuiver geluid.

Maar met die kan het ook nog de interne omvormer naar analoog zijn…..

Ik heb de omvormer via KPN gekocht. Ik heb nog 3 versterkers staan, zou andere versterker kunnen proberen.. heb audiokabels nog gecheckt (rood is plus) op boxen zitten 4 aansluitingen. Had eerst 2 aansluitingen aangesloten en ook met 4 blijft er op achtergrond een irritant zoem(fluit)geluidje. Alle zenders zijn te horen op luidsorekers maar op achtergrond een zoemgeluid.


(rood is plus)

Euh…. Rood is rechts😏

Ik zou inderdaad even 'testen’ met andere versterker.


(rood is plus)

Euh…. Rood is rechts😏

Ik zou inderdaad even 'testen’ met andere versterker.

Helaas ook bij andere versterker zelfde irritante zachte zoem op achtergrond.....ik zou niet meer weten wat ik nog meer kan proberen..


Ik ook niet. Gelukkig kun je wel radio luisteren met tv uit.


@Hay Verlinden Het bromgeluid komt meestal bij goedkope DAC-converters doordat ze niet goed geaard zijn. Het 50Hz van stroomnet is in de circuit van de analoge signaal gekomen. Je kan proberen de massa van de tulp (buitenkant) te late aarden of een ander stroomadapter te gebruiken.


Inderdaad. Over stroomvoorziening gesproken. Gebruik je de usb van de ontvanger?


[..] Als ik tv luister via luidspreker hoor ik een fluittoon uit luidspreker.

-- even later --

 zelfde irritante zachte zoem op achtergrond.....

Wat is het nu ? Dat is toch wel uit elkaar te houden !?

Ik denk dat dit lastig wordt om op afstand op te lossen.

Dit is weer typisch een geval van, als ik er voor sta dan heb ik het zo voor elkaar ( althans de diagnose dan ).

 


Hoi @Hay Verlinden. Wat vervelend dat je een fluittoon hoort uit de luidspreker die je op jouw versterker hebt aangesloten. Hoor je deze fluittoon ook uit de luidsprekers van jouw televisie wanneer je de versterker loskoppelt? Wat gebeurd er wanneer je een ander apparaat verbindt met de digitale omvormer?


Hoi @Hay Verlinden. Wat vervelend dat je een fluittoon hoort uit de luidspreker die je op jouw versterker hebt aangesloten. Hoor je deze fluittoon ook uit de luidsprekers van jouw televisie wanneer je de versterker loskoppelt? Wat gebeurd er wanneer je een ander apparaat verbindt met de digitale omvormer?

Hoi, allereerst sorry voor late reactie. Nee (zoemend) geluid komt niet uit tv. Ik moet nog een andere (beter geaarde)verlengkabel proberen. Anders moet het aan de omvormer liggen lijkt me.


Hoi ik ben er deels uit. Als ik stekker  digitale omvormer uit versterker haal dan heb ik geen storing (zoem/fluit geluid) in boxen bij gebruik cd, platenspeler ofradio met fm antenne. Daar zit dus het probleem. Echter zou ik ook graag tv en radio (kpn ontvanger) en video via luidsprekers willen kunnen beluisteren. Echter digitale omvormer stoort dus bij omzetten signaal analoog naar digitaal. Oplossing andere/nieuwe omvormer kopen of kun je hier niets aan doen?


Hoi ik ben er deels uit. Als ik stekker  digitale omvormer uit versterker haal dan heb ik geen storing (zoem/fluit geluid) in boxen bij gebruik cd, platenspeler ofradio met fm antenne. Daar zit dus het probleem. Echter zou ik ook graag tv en radio (kpn ontvanger) en video via luidsprekers willen kunnen beluisteren. Echter digitale omvormer stoort dus bij omzetten signaal analoog naar digitaal. Oplossing andere/nieuwe omvormer kopen of kun je hier niets aan doen?

 

Als je dus de rode en witte plug uit de versterker haalt bedoel je?

Er lijkt dan een aardlus te ontstaan. Hoewel dat doorgaans een brom geeft. Is dat ook het geval als de omvormer uit en dus stroomloos is? Maar wel verbonden.

Waar haal je die voeding vandaan? Bijgeleverde usb 230 volt adapter? Of via usb van versterker of tv-ontvanger? Het kan ook zijn dat de omvormer net te weinig stroom (mW) krijgt waarvandaan je 'm op de usb hebt zitten.


Gebruik oplader als voeding met 2 usb aansluitingen. Moet nog andere voeding proberen. Bij levering omvormer zat geen voedingskabel.

 


Reageer