Skip to main content

   Update 19-08-2024: Ook in 2024 is de Grand Prix van Zandvoort gratis te kijken bij KPN: 

 

 

Zondag, 5 september 2021. Rond 3 uur 's middags staan de F1 wagens op de startopstelling in Zandvoort, de motoren zijn gestart, de toeren lopen op en als de 5 startlampen uitgaan gaan ze onderweg. De eerste Nederlandse Grand Prix sinds 1985 komt eraan. Heb je tv van KPN? Dan kan je gratis kijken!

De prestaties van Max Verstappen, Lewis Hamilton en de andere 18 coureurs zijn van 2 september t/m 6 september gratis te bekijken. Alle Ziggo Sport zenders (233 t/m 238) zijn die dagen beschikbaar. Naast de race kan je ook de kwalificatie, de vrije trainingen en de ondersteunde klasses kijken. Je hoeft dus niets van de actie op het circuit te missen.
 

F1 op Zandvoort, historische locatie

Dit is niet de eerste keer dat Zandvoort op de Formule 1-kalender staat; tot en met 1985 werd de race al 34 keer eerder gereden. De laatste editie was in 1985, waar Niki Lauda zijn McLaren als eerste over de streep bracht voor zijn 25e (en laatste) overwinning. In die tijd was de lay-out van het circuit nog anders, met meer lange en snelle stukken. Nu neemt het circuit minder ruimte in en staat er een vakantiepark op delen van het oude circuit. De nieuwe lay-out heeft meer krappe bochten en sinds de terugkeer van de F1 is aangekondigd zijn er nog een aantal verbouwingen gedaan, zoals de laatste bocht die nu een kombocht is. Vroeger was het circuit een echte rijdersfavoriet, wordt de nieuwe lay-out dat weer? 
Zandvoort is er klaar voor, de 30 km/h zones in het dorp zijn al aangepast naar 33 km/h. Het circuit heeft een overeenkomst voor 3 races, dus in 2022 en 2023 zal het F1-circus ook neerstrijken in de duinen.
 

Hoe kan ik de F1-race kijken?

De vrije trainingen, kwalificatie en race worden live uitgezonden, met extra Formule 1 Café uitzendingen op kanaal 233

De uitzendingen zijn naast op de tv-ontvanger ook te kijken via iTV Online en de app op mobiel en tablet

 

Dit is het volledige schema:
Donderdag 2 september
Extra Formule 1 Café (op locatie) 22.30 – 00.00 

Vrijdag 3 september
Eerste vrije training (op locatie): 11:00 - 12:30 uur
Tweede vrije training (op locatie): 15:00 - 16:30 uur (de uitzending start om 14:30 uur)
Formule 1 Café (op locatie): 22:30 uur

Zaterdag 4 september
Derde vrije training (op locatie): 12:00 - 13:00 uur (de uitzending start om 11:30 uur)
Kwalificatie (op locatie): 15:00 - 16:00 uur (de uitzending start om 14:00 uur)

Zondag 5 september
Race (op locatie): 15:10 - 17:00 uur (de uitzending start om 13:00 uur)

Maandag 6 september
Extra Formule 1 Café (in Hilversum) 22.30 – 23.30


Wil je ook alle andere Grand Prix' kijken? Zet dan het Ziggo Sport Totaal pakket aan in MijnKPN, daarmee kan je alle sessies in de rest van het seizoen kijken. Of je kunt natuurlijk de races los bestellen

 

Kun je kanaal 233 en de overige Ziggo Sport kanalen niet zien?

  • Controleer of je deze zenders verborgen hebt staan.
    • Dit doe je via Menu > Instellingen > Zenders verbergen
  • Heb je ze niet verborgen staan? Herstart dan eens je tv ontvanger
  • Helpt dat niet? Geef je tv ontvanger een frisse start
    • Dit doe je via Menu > Instellingen > Systeem > Frisse start

 

 

Laatst bijgewerkt: 03-10-2021

Zie je de zenders in de gids staan?


Nee er staat geen uitzending beschikbaar


Nee er staat geen uitzending beschikbaar

De Ziggo Sport zenders staan dus wel in de gids.


Er staat ESPN  EN als ik naar 233 ga jon ik op 266. Zifgo sport is 272 tot 279


Er staat ESPN  EN als ik naar 233 ga jon ik op 266. Zifgo sport is 272 tot 279

Dan heb je de Ziggo Sport kanalen dus toch verborgen staan want dat zijn de kanalen 233 t/m 238.

Het kan natuurlijk ook zijn dat jij een eigen zenderlijst gebruikt en dan moet je die zenders daar uiteraard nog aan toevoegen.


Als ik KPN ITV online op de computer bekijk heb ik wel de ziggo zenders

 


Als ik KPN ITV online op de computer bekijk heb ik wel de ziggo zenders

 

Dan moeten ze ook in je decoder staan.

Eigen zenderlijst misschien actief? Daarin komen ze niet vanzelf.


 

Klinkt best leuk hoor, maar als ik 233 I toets, kom in uit bij 263. 233 blijkt helemaal niet in mijn lijst te staan. Hoe kan dit???? 


Klinkt best leuk hoor, maar als ik 233 I toets, kom in uit bij 263. 233 blijkt helemaal niet in mijn lijst te staan. Hoe kan dit???? 

Gebruik je een eigen zenderlijst of heb je die zender wellicht op "verborgen" staan?


Zojuist mijn instellingen nagekeken, ik heb geen zenders geblokkeerd en gebruik ookgeen eigen zenderlijst 


Klopt, dat zal het volgend jaar worden als ze nog mogen uitzenden.:wink:

Sluit dan nog dit jaar een F1 TV Pro abonnement af want dat zal vast niet meer lukken zodra de overeenkomst met NENT in werking treedt. In Duitsland hebben we hetzelfde gezien toen Sky Sports de uitzendrechten verkreeg. Je kan sindsdien geen nieuw F1 TV Pro abonnement meer afsluiten zonder ook een abonnement op Sky Sports te hebben maar lopende F1 TV Pro abonnementen zijn gewoon actief gebleven.

Dat is de gok. Je weet namelijk niet wat ViaPlay gaat kosten en wat die te beiden hebben.


Bij mij zitten de sportzenders niet op 233. Wel op 279 maar daar gebeurt vooralsnog niets


Bij mij zitten de sportzenders niet op 233. Wel op 279 maar daar gebeurt vooralsnog niets

De Ziggo Sport zenders zitten ook op kanaal 233 t/m 238. Als je die niet ziet, controleer dan of je die zenders verborgen hebt. Als dat ook niet het geval is, geef dan jouw TV ontvanger eens een factory reset (via menu - instellingen).


Ik heb een digitaal kpn abonnement,  mijn vraag is . Kan ik ook gratis de formula 1 van Zandvoort kijken????

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Als je Interactieve tv van kpn hebt zou je dat op kanaal 233 moeten kunnen zien.

Straks om 14:35 is er weer F1 uitzending met de 2de Vrije Training.

@Darin


Kreeg een tip dat ik vandaag op kanaal 233/239 vrije training op Zandvoort zou kunnen zien (aardigheidje van KPN)… nou vergeet het maar. Het enige wat ik zie is ‘Fierljeppen van omrop Fryslan’ .


Eindelijk, ik zie nu alle sportkanalen van Ziggo op 233, 234, etc.


Kreeg een tip dat ik vandaag op kanaal 233/239 vrije training op Zandvoort zou kunnen zien (aardigheidje van KPN)… nou vergeet het maar. Het enige wat ik zie is ‘Fierljeppen van omrop Fryslan’ .

Welkom, @MaryT! In dat geval staat de zender waarschijnlijk verborgen. Volg de stappen hieronder om dat te controleren.

 

Kun je kanaal 233 en de overige Ziggo Sport kanalen niet zien?

  • Controleer of je deze zenders verborgen hebt staan.
    • Dit doe je via Menu > Instellingen > Zenders verbergen
  • Heb je ze niet verborgen staan? Herstart dan eens je tv ontvanger
  • Helpt dat niet? Geef je tv ontvanger een frisse start
    • Dit doe je via Menu > Instellingen > Systeem > Frisse start

Kun je ook op Digitenne de formule 1 

Bekijken ??

admin: vraag naar centrale topic verplaatst


Hallo @Wouter Borst , nee,dat kan helaas niet.

 


Kun je ook op Digitenne de formule 1 

Bekijken ??

Welkom op het forum @Wouter Borst, zoals Jan al zegt kan dat inderdaad niet met Digitenne. De Formule 1 wordt exclusief uitgezonden door Ziggo Sport en die zenders zijn niet beschikbaar bij Digitenne. Als je ook interactieve TV hebt kan je dit weekend alle Ziggo Sport zenders gratis kijken. We hebben je bericht naar het centrale topic daarover verplaatst, in het eerste bericht leggen we daar alles over uit :slight_smile:


Ja dat begrijp ik maar sta op een camping met k wifi en k 4g dus had gehoopt op Digitenne


Ja dat begrijp ik maar sta op een camping met k wifi en k 4g dus had gehoopt op Digitenne

Beste @Wouter Borst

Want is de bandbreedte van de WiFi verbinding? En je kunt gebruikmaken van de ITV app van KPN als je interactieve tv van KPN thuis hebt staan. 


Dat is niet veel denk ik @Dennis Schreve , gezien de opmerking “k wifi en k 4g”

Ik denk dat daar staat k**  oftewel  “kwalitatief uitermate teleurstellend”  :blush:


Dat is niet veel denk ik @Dennis Schreve , gezien de opmerking “k wifi en k 4g”

Ik denk dat daar staat k**  oftewel  “kwalitatief uitermate teleurstellend”  :blush:

😂🤣