Skip to main content

   Update 19-08-2024: Ook in 2024 is de Grand Prix van Zandvoort gratis te kijken bij KPN: 

 

 

Zondag, 5 september 2021. Rond 3 uur 's middags staan de F1 wagens op de startopstelling in Zandvoort, de motoren zijn gestart, de toeren lopen op en als de 5 startlampen uitgaan gaan ze onderweg. De eerste Nederlandse Grand Prix sinds 1985 komt eraan. Heb je tv van KPN? Dan kan je gratis kijken!

De prestaties van Max Verstappen, Lewis Hamilton en de andere 18 coureurs zijn van 2 september t/m 6 september gratis te bekijken. Alle Ziggo Sport zenders (233 t/m 238) zijn die dagen beschikbaar. Naast de race kan je ook de kwalificatie, de vrije trainingen en de ondersteunde klasses kijken. Je hoeft dus niets van de actie op het circuit te missen.
 

F1 op Zandvoort, historische locatie

Dit is niet de eerste keer dat Zandvoort op de Formule 1-kalender staat; tot en met 1985 werd de race al 34 keer eerder gereden. De laatste editie was in 1985, waar Niki Lauda zijn McLaren als eerste over de streep bracht voor zijn 25e (en laatste) overwinning. In die tijd was de lay-out van het circuit nog anders, met meer lange en snelle stukken. Nu neemt het circuit minder ruimte in en staat er een vakantiepark op delen van het oude circuit. De nieuwe lay-out heeft meer krappe bochten en sinds de terugkeer van de F1 is aangekondigd zijn er nog een aantal verbouwingen gedaan, zoals de laatste bocht die nu een kombocht is. Vroeger was het circuit een echte rijdersfavoriet, wordt de nieuwe lay-out dat weer? 
Zandvoort is er klaar voor, de 30 km/h zones in het dorp zijn al aangepast naar 33 km/h. Het circuit heeft een overeenkomst voor 3 races, dus in 2022 en 2023 zal het F1-circus ook neerstrijken in de duinen.
 

Hoe kan ik de F1-race kijken?

De vrije trainingen, kwalificatie en race worden live uitgezonden, met extra Formule 1 Café uitzendingen op kanaal 233

De uitzendingen zijn naast op de tv-ontvanger ook te kijken via iTV Online en de app op mobiel en tablet

 

Dit is het volledige schema:
Donderdag 2 september
Extra Formule 1 Café (op locatie) 22.30 – 00.00 

Vrijdag 3 september
Eerste vrije training (op locatie): 11:00 - 12:30 uur
Tweede vrije training (op locatie): 15:00 - 16:30 uur (de uitzending start om 14:30 uur)
Formule 1 Café (op locatie): 22:30 uur

Zaterdag 4 september
Derde vrije training (op locatie): 12:00 - 13:00 uur (de uitzending start om 11:30 uur)
Kwalificatie (op locatie): 15:00 - 16:00 uur (de uitzending start om 14:00 uur)

Zondag 5 september
Race (op locatie): 15:10 - 17:00 uur (de uitzending start om 13:00 uur)

Maandag 6 september
Extra Formule 1 Café (in Hilversum) 22.30 – 23.30


Wil je ook alle andere Grand Prix' kijken? Zet dan het Ziggo Sport Totaal pakket aan in MijnKPN, daarmee kan je alle sessies in de rest van het seizoen kijken. Of je kunt natuurlijk de races los bestellen

 

Kun je kanaal 233 en de overige Ziggo Sport kanalen niet zien?

  • Controleer of je deze zenders verborgen hebt staan.
    • Dit doe je via Menu > Instellingen > Zenders verbergen
  • Heb je ze niet verborgen staan? Herstart dan eens je tv ontvanger
  • Helpt dat niet? Geef je tv ontvanger een frisse start
    • Dit doe je via Menu > Instellingen > Systeem > Frisse start

 

 

Laatst bijgewerkt: 03-10-2021

Gelukt! Dank je wel


Ok. Maar ik krijgt alleen 3 van dit ??? Vraag teken.  Ik ga morgen nog een keer proberen.  Toch bedankt Peter


Plaats eens een foto van die drie vraagtekens.


@Darin ik heb jouw vraag even naar het lopende topic over de F1 verplaatst. Ik ben ook benieuwd naar een foto! Je zou de zender gewoon moeten kunnen zien dit weekend namelijk. 


Zie in de gids van KPN geen zendnummer 233-239 maar wil wel de GP kijken als KPN abonnee. Wanneer is de zender zichtbaar in de gods?

Had hier ook last van. Bij mij zaten de zenders op 272 en verder, maar die waren niet te bekijken. Via instellingen>systeem> herstart gedaan en daarna werkte kanaal 233 wel. :D


Ook op mijn tablet in splitscreen mode via https://tv.kpn.com werkt het prima.

 


Goedmiddag.

Wij willen graag de race kijken op de tv maar hebben geen sport abonnement van KPN

Nu zag ik dat als je het aanzet inklik, je 14:95 moet betalen.

Maar overal zie je dat je bij kpn gratis kan kijken. Hoe dan.

Alvast bedankt

MarV


@Mar1960 : ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Hier kun je ongetwijfeld het antwoord vinden dat je zoek.


Goedmiddag.

Wij willen graag de race kijken op de tv maar hebben geen sport abonnement van KPN

Nu zag ik dat als je het aanzet inklik, je 14:95 moet betalen.

Maar overal zie je dat je bij kpn gratis kan kijken. Hoe dan.

Alvast bedankt

MarV

Beste @Mar1960, je hoeft het pakket niet te bestellen. Kijk maar op kanaal 233, mocht het niet werken doen dan het volgende:

Kun je kanaal 233 en de overige Ziggo Sport kanalen niet zien?

  • Controleer of je deze zenders verborgen hebt staan.
    • Dit doe je via Menu > Instellingen > Zenders verbergen
  • Heb je ze niet verborgen staan? Herstart dan eens je tv ontvanger
  • Helpt dat niet? Geef je tv ontvanger een frisse start
    • Dit doe je via Menu > Instellingen > Systeem > Frisse start

Marcia waar kan ik vinden het lopende topic over de F1 verplaatst????  En wat voor foto bedoel je???,


Marcia waar kan ik vinden het lopende topic over de F1 verplaatst????  En wat voor foto bedoel je???,

@Darin jou vraag is in deze topic verplaatst, en jij zag drie vraagtekens. Daarom vroeg @Marcia_ en @wjb of je een foto hier wilt plaatsen wat je ziet op jou tv. 


Goedemiddag 

Dank u wel. Het is gelukt.

Nogmaals bedankt

Gr Marv


Heb ik gedaan Dennis 

En Nu???


Zo te zien heb jij geen iTV van KPN maar Digitenne en daar is Formule 1 inderdaad niet op te bekijken.


@Darin ik zie dat je Digitenne hebt:

Helaas kun je hier geen Ziggo Sport op kijken, dit kan alleen met interactieve tv van KPN. 


Ok jongens bedankt 


Gratis?

Als je een abonnement hebt, krijg je echt niet het geld terug hoor.

Dus voor abonnees helaas niet gratis.

 

Maar wel erg mooi dat Max morgen van Pole start.


Hartstikke bedankt !!  Ik denk dat het heel leuk is geweest voor wie het wisten…


Ik heb het alleen NU pas gezien dat het gratis is / was al die dagen...
Dus ja waarom is dit in hemelsnaam niet op de website van MijnKPN gezet? Of een email voor vaste klanten?
Want ik krijg van alles een email van jullie (tot vervelends toe en ik lees het allemaal ook nog is dom als ik ben) en dit nu precies niet, vind dit wel schandalig.

Want bij MIJN KPN kom ik wel dagelijks en niet op dit forum...


Hoi @Chris en Fem, dit is inderdaad alleen hier op het forum en op het blog van Beleef KPN aangekondigd. Sommige dingen kondigen we zo aan. Mogelijk kan het volgend jaar in een nieuwsbrief meegenomen worden, ik geef je suggestie daarvoor door.


Dat soort zaken vermeld ik ook altijd op mijn site Breedbeeldweetjes.

En TotaalTV.nl en Mediamagazine.nl hadden het ook al weken van te voren.


Dat soort zaken vermeld ik ook altijd op mijn site Breedbeeldweetjes.

En TotaalTV.nl en Mediamagazine.nl hadden het ook al weken van te voren.

Maar daarmee wordt natuurlijk nog niet het grote publiek bereikt.


@Jasper dank je dat wordt gewaardeerd, ik heb simpelweg geen tijd om alles af te struinen elke dag om te weten hoe wie wat waar. Er zijn mensen zo als ik druk met van alles dag in dag uit en dan de momenten die je kan ontspannen heb je geen zin om alles af te moeten zoeken om zulke dingen te vinden/te horen/te weten.
Want zelfs via google heb ik dit niet gevonden / kreeg ik dit niet gevonden voor de duidelijkheid, google is en blijft google.


wjb schreef: Maar daarmee wordt natuurlijk nog niet het grote publiek bereikt.

In de Telegraaf heeft het ook gestaan. I.i.g. via de site, maar ik vermoed zo maar ook de papieren versie. Andere kranten wsl ook.

Maar ja, de Spotify en sociale media generatie mist een hoop idd.

Volgende keer ook mededeling in de decoder, @Jasper ? (“mijn berichten”)