Skip to main content

Probeer tweede tv aan te sluiten, krijg op hmb2260 arcadyan kastje telkens foutmelding f36. Heb werkende experiabox v8 en andere tv met zelfde type hmb kastje die wel werkt. Wat is oplossing?omruilen?

Welkom op ons forum @harrywesterdok en goed dat je even aan de bel trekt.

De foutmelding die je hebt, F36, geeft eigenlijk aan dat de tv-ontvanger niet goed is aangesloten op de experiabox. Hoe heb je deze aangesloten hierop? Is dat rechtstreeks met een kabel, door middel van draadloze kastjes in het stopcontact of wellicht nog via een switch of wifi versterker?


beste Nico,

ik heb voor de zekerheid mijn tv ontvanger van mijn werkende tv afgekoppeld en de ontvanger met de F36 melding met behoud van alle al bestaande aansluitingen aangekoppeld. Dat blijft de F36 melding geven. Ik heb ook nog een aantal malen de aan en uitknop omgezet met wat tijdpauzes. Geen effect, behalve terugkomst van de F36 melding.

Conclusie: aan de aansluitingen op de experiabox (via draadloze kastjes) kan het niet liggen. Blijft over de software van de Arcadyan 2260 tv ontvanger?

groet Harry


Ik denk dat het daar mis gaat, je geeft aan dat je de ontvanger met bestaande aansluitingen hebt overgezet. Je kunt het beste de ontvanger die niet wil opstarten zonder die aansluitingen proberen op de plaats waar de andere ontvanger het wel doet. Dus dat je zowel de HDMI kabel als de internetkabel uit de werkende ontvanger haalt, de niet opstartende ontvanger op die plek zet en dan in die ontvanger de HDMI en de internetkabel steken die het bij de werkende ontvanger wel deden.
Ik heb in de tussentijd je lijn uitgemeten en kom daar onder andere een draadloze adapter tegen die niet goed verbonden is namelijk.


zo te lezen heb je me niet begrepen. Ik heb het aansluitkastje van mijn werkende tv losgemaakt van de werkende aansluitkabels. en toen het niet werkende kastje aan die kabels vastgemaakt. Dus het ene, wel werkende kastje  vervangen door het kastje dat telkens f36 melding gaf  vervanging. Dus ik heb al eerder gedaan dat je in je commentaar opdraagt om te doen.

Ook nog eens opnieuw gedaan en nog eens opnieuw na een paar dagen. Het tweede kastje blijft F36 melding geven. Dus ik ben geen klap opgeschoten. Wat is wel een goed advies?


Of zou het feit dat het weigerende tv-ontvangkastje jarenlang in de la heeft gelegen zonder te gebruiken een rol spelen? in een eerder bericht werd me duidelijk dat een niet gebruikt kastje door de KPN uit de administratie wordt gehaald en daardoor gedeactiveerd raakt.


Of zou het feit dat het weigerende tv-ontvangkastje jarenlang in de la heeft gelegen zonder te gebruiken een rol spelen? in een eerder bericht werd me duidelijk dat een niet gebruikt kastje door de KPN uit de administratie wordt gehaald en daardoor gedeactiveerd raakt.

Dat zou op zich niets hoeven uit te maken, dan zou je een scherm moeten zien dat je het abonnementsnummer en pincode moet invoeren. Maar zover komt de ontvanger niet eens.

Ik zit een beetje met het feit dat ik een draadloze adapter in het netwerk zie die niet goed verbonden is met het modem. Herken je dit?


Ik heb mijn versterkers (zie voor type bijgevoegde foto) nu bedraad aangesloten op het modem ( v8). Ook met de wpsknoppen op versterker en modem de instellingen op de versterker aangepast. Dus daaraan zou het niet moeten  liggen. Of zie ik iets het hoofd?

Blijft dat het reservekastje alleen F 36 meldt en soms f12. 
hoe verder?


Ik wil je eigenlijk sowieso als advies geven om de tv-ontvanger even rechtstreeks met een kabel op het modem aan te sluiten. Ik zelf ben er niet echt een fan van om een tv-ontvanger via een wifi versterker op het modem aan te sluiten. Dat kan prima werken hoor, maar de storingsgevoeligheid is hiermee veels te groot. Als je de tv-ontvanger rechtstreeks bekabeld aansluit op het modem is ook gelijk uit of in te sluiten of het de ontvanger is of toch wat anders.


Ik heb op je advies het tv ontvangstkastje bedraad aangesloten op het modem en de tv werkt. Daarna het werkende tv ontvangstkastje afgekoppelden het reservekastje aangesloten.

resultaat een melding van fout 36. Het lijkt dus niet te liggen aan de een verkeerde aansluiting, maar aan het kastje zelf. Wat is de oplossing die mijn tweede ontvangstkastje laat werken

 


 Vervolgens heb ik het werkende kastje van mijn werkende tv gehaald en aangesloten op het tweede aansluitpunt waarop het reserve aansluitkastje niet werkte en telkens f 36 als melding gaf. En het al in gebruik zijnde kastje liep netjes van p10 naar p100 en ik kon switchen van kanaal. Conclusie: die verbinding is goed, werkt en er zit geen ruis op de kabel.

andere conclusie is dat het reserve (en al jaren niet gebruikte) kastje niet goed werkt en zelf de foutmeldingen genereert. In dit forum is dat al eerder aan de orde geweest en de opmerking. An de kpn was toen: kastje na aantal jaren op afstand door Kpn buiten werking gezet, inwisselen voor een nieuw exemplaar.

dus omruilen bij een kpn punt of sturen jullie er een op?


Duidelijk. Ik heb ons logistiek centrum aangestuurd om de ontvanger om te laten ruilen. Zodra ik van hun terugkoppeling heb laat ik het je weten!


He hoi!

Had je het bericht ontvangen vanuit ons logistiek centrum? :grinning:


Dag Nico,

 

apparatuur ontvangen en oude teruggestuurd. Nieuwe kastje werkt naar behoren, dus probleem opgelost.

 


Ah super om te lezen!