Skip to main content

Goedendag,

Na de vakantie geven de TV ontvangers foutcode 143 weer na het opnieuw opstarten. Ze hebben allebei in de vakantie volledig uitgestaan. In de vakantie heb ik een sms gekregen dat er een update plaats zou vinden. Die hebben de tv ontvangers dan dus niet gehad lijkt me, maar het modem wel.

Ik heb alle standaard procedures voor foutcode 143 doorlopen, maar dat lost niets op. Ik heb het vermoeden dat het zit in het missen van de update van de tv ontvangers. 

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? 

We hebben een modem KPN Box 12, en draadloze verbindingsset voor TV type 650.

Sluit de tv decoder eens bekabeld aan i.p.v. de sterk verouderde DVS650 @Mmoerman 

Dat is volgens mij de oorzaak van de foutcode.

Welk merk en type tv decoder heb je van KPN in bruikleen?

 


De Tv decoder is de HMB2260. Bekabeld lukt niet zo makkelijk, dus dat heb ik nog niet geprobeerd.

Tot 2 weken geleden werkte alles prima. 

De draadloze ontvangers zijn verouderd volgens u, maar zouden wij hier dan nieuwe van moeten kopen? Dat kan toch niet de oorzaak zijn aangezien alles werkte tot we op vakantie gingen. 

 

In elk geval bedankt voor het meedenken. 


Probeer het eerst eens met een kabel. Anders kan ook niet gezegd worden of die draadloze verbindingset niet meer werkt.


Met de kabel krijg ik wel TV, dus probleem lijkt inderdaad in de draadloze verbindingset te zitten. Hoe nu verder?


Met de kabel krijg ik wel TV, dus probleem lijkt inderdaad in de draadloze verbindingset te zitten. Hoe nu verder?

Bekabeld aangesloten laten @Mmoerman 


De kabel laten zitten is geen optie, die loopt dan dwars door het huis. Het werkte altijd draadloos, ook voor de tv boven. 

Zou het helpen als we de nieuwe DVS 1200 kopen? Of levert dat onvoldoende op? 

 

Er moet toch iets van een oplossing zijn, zeker omdat het jaren gewoon heeft gewerkt.  


Het stroomnet is dusdanig veranderd dat het lokaal geen betrouwbare doorvoer bron meer is voor internet signalen, dus ik ben bang dat een dvs 1200 daar geen verbetering in gaat brengen, denk aan verstoring door zonnepanelen, led verlichting enz.

Je zou een dvs1200 kunnen proberen, geeft het geen verbetering dan kun je ze binnen 14 dagen weer terugbrengen @Mmoerman 


Maar voor de vakantie was er geen enkel probleem, dus zonnepanelen en verlichting erbij halen lijkt mij niet de oorzaak.

Jarenlang werkt dit al.

Het probleem zit in de update die in de vakantie is geweest terwijl de tv kastjes uitstonden.


Het probleem zit in de update die in de vakantie is geweest terwijl de tv kastjes uitstonden.

Dan had iedereen problemen gehad. En dat is niet zo.


Dat is denk ik niet zo.

We hebben in de vakantie de tv ontvangers uitgezet(aan achterkant knopje omgezet), en daarom zijn die niet meegegaan in de update. Daar zit het probleem aangezien er in de vakantie door KPN een update is geweest. Dus dat is in mijn ogen het probleem.


Die update heeft hier helemaal niets mee te maken. Dat kan ik u garanderen.


Blijft dan toch raar dat na de update het niet meer werkt. Hiervoor heeft het probleemloos jarenlang gewerkt. Denk dat ik de DVS 1200 eens ga proberen, zo kom ik ook niet verder en bekabeld is al helemaal geen optie.


Blijft dan toch raar dat na de update het niet meer werkt. Hiervoor heeft het probleemloos jarenlang gewerkt. Denk dat ik de DVS 1200 eens ga proberen, zo kom ik ook niet verder en bekabeld is al helemaal geen optie.

Laat de (goede) afloop s.v.p. even weten @Mmoerman .

Succes.


Het probleem is opgelost, met de huidige DVS 650 set.

Op advies van de KPN winkel de DVS modulus gereset door knopje aan de zijkant. Vervolgens per stuk in stopcontact en opnieuw verbinding maken. Nu hebben ze “elkaar weer gevonden”. De koppeling tussen de modulus onderling was weg door de update die in de vakantie was uitgevoerd.


Bedankt voor de update @Mmoerman , goed om te lezen dat alles weer werkt.

 


Hi @Mmoerman, welkom hier. 

Het probleem is opgelost, met de huidige DVS 650 set.

Op advies van de KPN winkel de DVS modulus gereset door knopje aan de zijkant. Vervolgens per stuk in stopcontact en opnieuw verbinding maken. Nu hebben ze “elkaar weer gevonden”. De koppeling tussen de modulus onderling was weg door de update die in de vakantie was uitgevoerd.

Fijn om te lezen dat alles weer goed werkt. Andere meelezers kunnen op onze Kennisbank alles lezen over hoe een storing op te lossen met de draadloze adapters


Reageer