Skip to main content
Beantwoord

Foutcode 143 ondanks opnieuw opstarten modem en tv-ontvanger, rood lampje op DVS 1200

• March 23, 2026
  • 10 reacties
  • 93 keer bekeken

Fout code 143

Admin: Alle dubbele topics samengevoegd

Beste antwoord door RBxx

Foutcode 143 KPN TV oplossen

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-143

Kijk hier voor hulp bij de problemen met de DVS1200 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen

10 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 23, 2026

Dubbel. 3 keer dezelfde vraag ......

Foutcode 143 KPN TV oplossen

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-143

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 23, 2026

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 23, 2026

Tja. Alles herstarten terwijl overduidelijk de DVS set niet werkt is een 'béétje' onnodig.

Zie dus de laatste link van ​@RBxx hierboven! Hopelijk los je het met dat stappenplan op, ​@Hans Snelders .

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 25, 2026

Hi ​@Hans Snelders, welkom hier en fijn om te zien dat de community goed met je meedenkt. 

Het resetten van de ontvanger of modem zal vermoedelijk niet de oplossing zijn, ik verwacht dat de draadloze adapters de boosdoeners zijn gezien de rode lamp. Ik stel daarom voor om deze eerst te resetten in de hoop dat dat helpt. Ook goed om te weten: plaats adapters altijd rechtstreeks in een stopcontact en niet in een verlengsnoer. 

Draadloze Verbindingsset koppelen

1. Haal bij beide DVS adapters de ethernetkabel er voorzichtig uit.
  2. Haal beide DVS adapters uit het stopcontact.
  3. Druk de DVS adapters op elkaar zoals hiernaast afgebeeld. Het maakt niet uit welke boven of onder zit.
  4. Plaats de gecombineerde DVS adapters in een stopcontact.
  5. Druk bij één van de DVS adapters het reset knopje in. Doe dit 3 tot 5 seconden en laat dan weer los. Het ‘power’ lampje gaat nu knipperen.
  6. Druk nu ook de resetknop van de andere DVS adapter in voor 3 tot 5 seconden. Ook bij deze adapter gaat het ‘power’ lampje knipperen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 25, 2026

Een DVS is op zich vragen om problemen.

Soms werken ze goed en vaak werken ze niet goed.

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

Alternatief:

1. Het beste is natuurlijk een UTP kabel.
  2. Anders via WIFI met de KPN super WIFI 2 repeaters. Als je niet de DIW7022 hebt, kan je die met een korte UTP kabel op de Arris aansluiten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 25, 2026

Wordt wel flauw steeds die negatieve berichten over de powerlines, vandaar dat Devolo, TP-Link en andere bekende merken ze zo goed verkopen o.dat ze zo slecht werken.

Ik wil en kan niet zonder die dingen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 25, 2026

Wordt wel flauw steeds die negatieve berichten over de powerlines, vandaar dat Devolo, TP-Link en andere bekende merken ze zo goed verkopen o.dat ze zo slecht werken.

Ik wil en kan niet zonder die dingen.

Helaas klopt het wat ik schrijf.

En of dat wel of niet flouw is, ik vind van niet.

Ik geef ook een perfect en veel beter alternatief.

En het 230 volt netwerk wordt er echt niet beter op.

Op een schoon 230 volt netwerk werken die dingen inderdaad.

Maar wees eerlijk, het 230 volt netwerk is hier helemaal niet voor gemaakt.

Zelf heb ik destijds alles van UTP kabel voorzien.

Alles is heel netjes weggewerkt.

Dagje mee zoet geweest.

Maar sindsdien 0 problemen.😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 25, 2026

Helaas klopt het wat ik schrijf.

Niet echt, ​@joop2011 . Misschien je eigen ervaring, schrijf dat er dan bij. Hier en bij anderen die ik ken werken ze prima.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 25, 2026

Als het bij de ene perfect werkt, wil dat niet zeggen dat het bij de ander ook goed werkt.

(of andersom😉)

Ik vermeld het alleen informatief, want meestal is het iemand anders die deze vraag hierover steld.

Ja en oudgedienden zoals wij, komen daardoor heel vaak dezelfde opmerkingen tegen.

Mijn advies is:

1. Een UTP kabel is altijd de beste oplossing.
  2. WIFI, eventueel met behulp van de KPN Super WIFI 2 repeater. *
  • Bok de (oudere ontvangers (Arris en Arcadian) kan je met een UTP kabel op de KPN Super Wifi 2 repeater met een korte UTP kabel verbinden.

Een DVS is een goedkope oplossing, meer voordelen zie ik niet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 25, 2026

Vooropgesteld, met een kabel aansluiten is altijd de beste manier. Deze discussie loopt bijna in elk topic over de draadloze adapters. 

Het klopt dat het niet overal goed werkt, en dit komt doordat het signaal over het elektriciteitsnetwerk gaat wat weer in elk huis anders is. Voorbeeld uit eigen ervaring: in mijn vorige woning gebruikte ik een DVS 200, de allereerste bij KPN, probleemloos met een Arris ontvanger.

In mijn nieuwe woning kreeg ik gelijk een rood lampje. Voor internet werkt het prima, maar bij beeld streamen zie je wel de verstoringen.

Nu heb ik inmiddels de TV+ box via wifi, maar het geeft weer aan dat het per huis verschillend is.