Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem.

wifi opnieuw ingesteld maar helaas

 

Admin afgesplitst

 

 

Hoe kijk je?

Via KPN tv decoder, via een app, etc.?

En als via KPN tv decoder, welke heb je en hoe is deze verbonden met de KPN Experiabox of Box12? 

 

Zie ook hier, misschien staan hier nog wat oplossingen en / of tips in.


ik kijk via de laptop itv

kpn tv + box

experiabox V12


Kijk je via deze link:  KPN TV: Start  


Dat doe ik altijd maar juist daar komt de foutcode 3016


Hi @Koffiepot

Mocht de foutmelding er nog steeds zijn, wil je dan het volgende proberen? 

  1. Verwijder de cookies uit jouw browser.
  2. Probeer eens een andere browser. Chrome werkt het beste.
  3. Controleer jouw internetverbinding.
  4. Maak gebruik van de Wifi Manager.
  5. Verlaag de beeldkwaliteit:
    1. Ga in de app naar je profiel.
    2. Klik op ‘Instellingen’.
    3. Kies ‘Beeldkwaliteit’.
    4. Verlaag hier je beeldkwaliteit voor wifi of 3G/4G.

Ik ben benieuwd of het dan wel goed gaat. 

Zo niet, kun je mij dan laten weten of dit op alle zenders speelt of op één bepaald zender? Of alleen als je opnames kijkt bijvoorbeeld? 
Ik hoor het graag!


beeldkwaliteit staat niet bij instellingen van de itv app

 


Heb sinds een week hetzelfde probleem. Als ik via de app kijk werkt alles naar behoren, maar kijk ik via tv.kpn.com dan krijg ik foutcode 3016 bij alle zenders!

 


Sinds wij een nieuwe tv-ontvanger hebben (maand of 3), krijg ik ook steeds de foutcode 3016. Het is niet bij alle programma's zo. 

Ik kijk live-tv op mijn laptop via https://tv.kpn.com/.
De melding die er bij staat is de volgende: “Aan bepaalde restricties wordt niet voldaan. Dit kan komen door het gebruik van een extra beeldscherm. Verlaag de resolutie in de player opties of ontkoppel het externe beeldscherm en probeer opnieuw. (3016)”
Ik gebruik geen tweede beeldscherm. Mijn vraag: hoe dit op te lossen, want het is erg irritant.

Wij hebben tv via glasvezel.


@MaryS Het is niet op te lossen. Dit speelt al jaren. Ik zou je adviseren om het niet proberen op te lossen maar om over te stappen op canaal digitaal. Als je 3016 zoekt op deze site zie je dat het een heel groot probleem is. Soms werkt het weer een paar weekjes en dan weer niet. 
 


Rick_85  Dank voor je reactie. Ik heb hier nooit problemen mee gehad. Sinds wij die nieuwe tv-ontvanger van KPN moesten hebben dus wel. Ook sinds die tijd op de tv een kleine irritatie: beeld en geluid lopen niet altijd tegelijk op. Is gelukkig wel simpel te verhelpen.


@MaryS . 
Zoek maar op deze community naar 3016; het is absoluut niet te verhelpen. 
 

Hier zie je dat kpn toe geeft dat het niet te verhelpen is. Succes, ik hoop dat je mijn ongelijk aan toont!


Rick_85   Ik heb helemaal niet gezegd dat jij ongelijk hebt. Ik vind het alleen vreemd dat ik er nog nooit last van heb gehad en sinds die nieuwe tv-ontvanger wel. Dat zelfde geldt voor beeld/geluid van de tv. Wij hebben geen nieuwe apparatuur alleen die tv-ontvanger die wij “moesten” nemen bij het omzetten van ons abonnement. Wij leren er wel mee leven, maar als het ons te veel gaat irriteren gaan we na 50 jaar wel weg bij KPN. 


@MaryS 
Nee dat heb jij niet gezegd inderdaad. Ik hoop gewoon dat ik ongelijk heb. Dat zeg ik dus over mezelf. Ik bedoelde het zelfs positief en probeerde op geen enkele manier te insinueren dat ik dacht dat jij zegt dat ik ongelijk heb. 
Helaas zie ik al jarenlang dat mensen met exact hetzelfde probleem aan het lijntje worden gehouden, en dat de hoeveelheid klachten over 3016 op deze community laat zien dat ze geen oplossing hebben. Ze bieden ook geen compensatie en het is een tijdje voor gekomen dat ze deden dat het aan de klanten zelf lag. 
Maar goed, succes met dit probleem. Als je 3016 zoekt op deze community zie je hoe veel mensen in het begin ook dachten dat het makkelijk op te lossen was, en na maanden vol frustratie over stappen op een bedrijf waar je wel stabiel tv kan kijken. Ik wil je die ellende besparen dus daarom adviseer ik je om naar canaal digitaal te gaan, maar ik hoop nog meer dat kpn jouw probleem op lost. 


Reageer