Skip to main content
Beantwoord

Foutcode 3016 wanneer ik in mijn auto met Vivaldi browser kijk

• December 1, 2024
  • 6 reacties
  • 85 keer bekeken

In mijn auto heb ik de browser van vivaldi geïnstalleerd en wil graag tv kijken. KPN.tv opent wel maar ik krijg foutcode 3016 en dat dit komt vanwege een extra beeldscherm.  Hoe kan die foutcode worden verholpen ?

Beste antwoord door Arjan van B

ik krijg foutcode 3016 en dat dit komt vanwege een extra beeldscherm

Hoe weet je dat het door een extra beeldscherm komt? Bijvoorbeeld de probleemoplosser Oplossen foutcode KPN TV herkent die foutcode 3016 niet, maar misschien staat er nog wat meer informatie in beeld?

Ik weet niet of KPN met Widevine werkt, maar zo ja: Vivaldi heeft uitleg over die DRM-beveiliging met een link naar een testpagina. (Helaas leidt de Nederlandse versie van die uitleg naar een Linux-specifieke uitleg.)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• December 1, 2024

Dat word niet verholpen denk ik. KPN heeft allerlei beveiligingsmaatregelen tegen kopiëren en andere vormen van misbruik op hun tv systeem gebouwd. Daar gaan ze denk ik geen aanpassingen in doen om tv voor jouw bijzondere situatie mogelijk te maken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 1, 2024

KPN ondersteunt de browsers Safari, Firefox, Google Chrome en Microsoft Edge.

NB via m'n Nokia streamingbox 8000 werkt het ook in de browser TV BRO.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 2, 2024

ik krijg foutcode 3016 en dat dit komt vanwege een extra beeldscherm

Hoe weet je dat het door een extra beeldscherm komt? Bijvoorbeeld de probleemoplosser Oplossen foutcode KPN TV herkent die foutcode 3016 niet, maar misschien staat er nog wat meer informatie in beeld?

Ik weet niet of KPN met Widevine werkt, maar zo ja: Vivaldi heeft uitleg over die DRM-beveiliging met een link naar een testpagina. (Helaas leidt de Nederlandse versie van die uitleg naar een Linux-specifieke uitleg.)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2025

In mijn auto ( Macan EV ) heb ik een scherm voor de passagier. Via de Appstore is alleen browser vivaldi te installeren . Vervolgens open ik de KPN mobiel tv kijken app met inlogcode en wachtwoord en kies ik het programma. So far so good. Zodra ik kies voor het afspelen van het programma krijg de de foutcode 3016. Is er wellicht inmiddels meer duidelijkheid hierover ? Ik ben niet de enige dus veel klanten van kon zullen met deze onterechte blokkade te maken krijgen . Ik zou dus graag zien dat deze wordt opgeheven . Ben benieuwd naar de reacties . 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 9, 2025

Mijn reactie had je al. 🤓

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 10, 2025

Hoi ​@Sammie1 .  Volgens mij maak jij gebruik van een browser die wij niet ondersteunen.  Ik vrees dat het dan aan jezelf is om een oplossing te vinden.  Als ik hier een melding van maak zal men als eerste vragen of je een browser gebruikt waar wij specifiek onze software voor optimaliseren met als gevolg dat  het ticket zal worden afgewezen. Ik kan het helaas niet anders maken.