Skip to main content

Bij alle (in elk geval veel) zenders de melding: ”Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens. (4032)” wanneer op Nu Kijken of Vanaf begin kijken ge klikt wordt. Geprobeerd met de browsers: Firefox, Falkon, Opera (unsupported-browser), Chromium (dan komt foutcode 3016), Brave (wil Google Widevine installeren, met veiligheidsrisico volgens Wikipedia). Met Android gaat de weeergave wel correct.

Graag een oplossing.

@A3aan29 Welkom op het forum. 

Zou het kunnen dat je een VPN gebruikt op het apparaat waarop je deze foutmelding krijgt? 

Lukt het op een ander apparaat wel om iTV online te kijken? 

 


@Rutger_ , dank voor de reactie.

Zoals ik al schreef, met Android (op mijn mobiel dus), gaat het naar behoren.

Op mijn laptop (multiboot) onder Minjaro Linux, of Windows 10 met Firefox werkt het ook correct.

Maar niet onder Tumbleweed (OpenSuse) en de hiervoor genoemde browsers (die ik meestal gebruik. De andere OS zijn uitwijkmogelijkheden). Overigens de foutcode 4032 komt bij pogingen Ned. 1, 2, 3 of regio te bekijken. Voor andere kanalen komt dan foutcode 6001.

Opgenomen materiaal afspelen gaat ook niet (foutcode 6001).

Van een in gebruik zijnde VPN heb ik geen weet. De systeem monitor toont geen netwerkactiviteit op de laptop.


Ik krijg dezelfde foutmelding op FedoraLinux 39 met Firefox (Mozilla) en Vivaldi (Chrome) (tv.kpn.com NPO1). Op ChromeOS werkt NPO1, 2 en 3 prima, maar de commerciëlen geven zwart beeld op een tweede monitor, ik vermoed gerelateerd aan de melding van @A3aan29 , waar die zenders een andere foutmelding tonen.
OpenSuSE en Fedora zijn allebei rpm distro's, mogelijk zit daar een aanwijzing voor de foutmelding. Draaien de commerciële zenders met een andere codec misschien? Dit is geen netwerk/VPN-issue

Graag een oplossing


Hi @Maestraccio, je hebt het over een tweede monitor, gaat het wél goed als je tv wil kijken via je eerste monitor?


Hallo @Maja van KPN ,

Ja, dat was even een zijspoor en niet per sé van toepassing op dit ticket. Ik tikte dat aan, omdat daar ook een verschil in gedrag is te zien tussen NPO en de Commerciëlen.

Op ChromeOS (Chromebook) is de (Android) App geïnstalleerd. Ik koppel die Chromebook via HDMI-kabel aan de televisie. NPO1, 2 en 3 kan ik op het grote scherm prima zien, maar alle andere zenders (die ik heb geprobeerd) geven daar wel geluid maar geen beeld. Zodra ik de app weer naar de interne monitor op de Chromebook sleep is daar wel beeld.
 


Update: In Vivaldi (Chrome) werkt het nu wel (cache geleegd, opnieuw opgestart), in Firefox (Mozilla) nog niet (op FedoraLinux39). Foutmelding 4032 alleen bij NPO, ALLE andere zenders - ook internationale - foutmelding 6001.


Opgelost voor Tumbleweed  en Leap (OpenSuse).
Suse leverde (wegens auteursrecht / licenties) geen codecs, o.a. H264 mee. Die codecs zijn overigens gratis binnen te halen. Zie voor OpenSuse: openSUSE Simplifies Codec Installation (engels)

Na installatie nu keurig werkend bij mij.


@A3aan29 Fijn om te lezen dat het voor u is opgelost - en ook voor anderen. Die H264-codec (openh264) was bij mij wel geïnstalleerd, maar blijkbaar is er voor Firefox (Mozilla) een specifieke codec gebouwd:

mozilla-openh264

Na installatie daarvan werkt het ook bij mij; beide foutmeldingen zijn verdwenen en de zenders spelen braaf af, ook de commerciële en intenationale.

Bedankt @A3aan29 !


Mijn excuus @Maestraccio, jouw berichten van de 19e zijn op de 1 of andere manier ergens tussen wal en schip geraakt waardoor ik ze nu pas zie 😬

Heel fijn dat @A3aan29 hiervoor de oplossing aan heeft gedragen! 


Reageer