Skip to main content

Hallo, ik ben momenteel op vakantie in Duitsland. Ik wil Nederlandse TV kijken via tv.kpn.com via mijn laptop. Ik krijg steeds de melding dat ik buiten de EU ben met 500-REF-401. Wat kan ik hier aan doen?

Ik heb eerder al gelezen dat het met locatie te maken heeft maar ik kom er niet uit..

 

Kan iemand me helpen?

Hi @VeraT en welkom op het forum! Lekker dat je op vakantie bent. 😄 Hopelijk heb je het naar je zin! 

Staat er niet toevallig een VPN verbinding aan op je laptop? Die kan er namelijk ook voor zorgen dat deze melding in beeld komt. 
Mocht je geen VPN gebruiken, test dan eens of het wel goed gaat via een ander wifi netwerk of als je een hotspot aanmaakt op je mobiel en de laptop daar tijdelijk mee verbindt. 
Krijg je de foutmelding dan ook?


Gebruik je wifi van een hotel/camping ?

Mogelijk dat daar iets mee is.

Welke info krijg je wanneer je gaat naar de website https://www.watismijnipadres.nl/

Hier kun je op de kaart zien waar het door jouw gebruikte ip-adres zich bevindt. Mogelijk is dat buiten de EU.

 

 

 


Ik ben in Zwitserland en krijg de foutmelding dat ik buiten Europa ben:

foutcode-500-ref-401-

Hoe krijg ik dit opgelost?

 


@Hanzzs Niet, Zwitserland behoort niet tot EU.

In welke landen kan ik de app gebruiken?

Je kan de app overal openen en de gids bekijken, maar tv-kijken en video’s afspelen kan alleen in landen die behoren tot de EU. In deze landen kan je geen tv-kijken of video's afspelen: Verenigd Koninkrijk (sinds 1 januari 2021), Noorwegen of Zwitserland.