Skip to main content
Beantwoord

Foutcode 843 bij opstarten op TV ontvanger

• January 30, 2025
  • 7 reacties
  • 185 keer bekeken

Elke keer bij het opstarten van de onvanger moet volgens code 843 het de ontvanger/nodem herstart worden.

Dit komt elke keer opnieuw terug. Ondanks alle stappen met herstart (loskoppelen e.d.) blijft dit probleem zich voordoen. Na lang herstarten lukt het eindelijk om verbinding te krijgen.

Ik heb sinds vorig jaar een nieuw experia box en sedert enkele maanden ook twee nieuw ontvangers   (Arris vip5202).

Volgens mij werkt deze verbinding niet altijd correct. De ethernetkabel zit er goed in en is overigens niet stuk.

Beste antwoord door joop2011

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.

Via de KPN site vind ik dit:

Foutcode 843 KPN TV oplossen

Je tv-ontvanger heeft geen verbinding met je modem. Dit gaan we oplossen. Wil je foutcode 843 oplossen zonder dat je zelf iets hoeft te doen? Log dan hieronder in met je KPN ID.

Log in

Of maak makkelijk en snel een account aan

Ga verder

Liever foutcode 843 zelf oplossen? Volg deze stappen.

1. Start het modem opnieuw op door 10 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Doe de stekker daarna terug. Het opstarten van het modem duurt ongeveer 5 minuten.

2. Start de tv-ontvanger opnieuw op door 10 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Doe de stekker daarna terug. Het opstarten van de tv-ontvanger duurt ongeveer 5 minuten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 30, 2025

Beste ​@busjeki zie onderstaande link voor aanvullende info en oplossing van fout 843:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-843

Hoe zijn de tv-decoders op de modem aangesloten, rechtstreeks met een kabel of anderszins?

Met anderszins bedoel ik dan bijvoorbeeld bepaalde versterkers, powerlines die het netwerk via de stroomleidingen in huis laten lopen, switches etc. etc.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 30, 2025

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.

Via de KPN site vind ik dit:

Foutcode 843 KPN TV oplossen

Je tv-ontvanger heeft geen verbinding met je modem. Dit gaan we oplossen. Wil je foutcode 843 oplossen zonder dat je zelf iets hoeft te doen? Log dan hieronder in met je KPN ID.

Log in

Of maak makkelijk en snel een account aan

Ga verder

Liever foutcode 843 zelf oplossen? Volg deze stappen.

1. Start het modem opnieuw op door 10 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Doe de stekker daarna terug. Het opstarten van het modem duurt ongeveer 5 minuten.

2. Start de tv-ontvanger opnieuw op door 10 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Doe de stekker daarna terug. Het opstarten van de tv-ontvanger duurt ongeveer 5 minuten.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@busjeki. Welkom op de community! Ik zie dat er inmiddels al twee reacties zijn geweest met daarin mogelijke oplossingen, waarvoor dank! Is het probleem inmiddels verholpen? Laat het ons weten of je nog steeds problemen hebt en geef je ook gelijk antwoord op de vragen van ​@JanD hierboven, dan denken we graag verder met je mee!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 31, 2025

Heb je er soms een DVS tussen zitten? En ECO stand-by in gebruik?

Ik heb hier een Arris VIP2952 met DVS. Vanuit ECO stand-by heb ik bij aanzetten na 10 % eerst ca. tot 1 minuut diezelfde 'fout’ melding voordat ie verder gaat met 70% en verder.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 31, 2025

Probleem helaas niet opgelost. Soms wel in een keer opstarten, soms 5x.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 31, 2025

Maar…

Zit er een DVS tussen? Of een switch?

Gebruik je eco stand-by?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Kun je de vragen van ​@joop2011  en ​@PeterG  beantwoorden? Zo kunnen we met je meedenken en samen zoeken naar een oplossing.