Skip to main content

Hoe kan ik beveiliging omzeilen, camping wifi is prima, maar app wordt geblokt.   -Foutcode 13016 , video wordt niet gestart. -

via ander ip adres buiten camping werkt app wel. Tom

Het kan prima zijn dat de camping zelf de video blokkeert om zo te voorkomen dat hun Internet dichtslibt waardoor niemand meer "normaal" van Internet gebruik kan maken.


dank voor de reactie. Dat lijkt me niet omdat alle andere zenders normaal doorgegeven worden. B.v canaldigital  is prima te ontvangen. Alleen de kpntv+ wordt geblokkeerd 


En daar heb je je antwoord. Alleen KPN TV+ wordt geblokkeerd! Hoe zou dat nou toch komen? 


Gebruikt u de app op de smartfoon? Of op de smarttv?


Op de smartphone en IPad beide IOS


Op de smartphone en IPad beide IOS

Dat zou moeten werken.


Op de smartphone en IPad beide IOS

 

Kijk je dan op de Smartphone / Ipad of kijk je via een Chromecast?

 

Werkt het op de mobiel / Ipad wel zonder WIFI? 

 

P.S.

Ik kan foutcode 13016 niet vinden via KPN of Google.


Op de smartphone en IPad beide IOS

Dat zou moeten werken.

Niet als het netwerk van de camping dat blokkeert.

Het is eigenlijk volstrekt normaal dat vakantieparken, campings, hotels en (semi-)publieke netwerken streamingdiensten blokkeren. De aansluiting van die partijen op het Internet heeft veelal niet de benodigde bandbreedte om veel gasten tegelijkertijd naar een film of uitzending te laten kijken.


Voor zover mij bekend is er geen blokkade en voldoende bandbreedte. Er is alleen een blokkade op kpntv+


Voor zover mij bekend is er geen blokkade en voldoende bandbreedte. Er is alleen een blokkade op kpntv+

En wie blokkeert dat dan immers KPN zal dat niet blokkeren.

Je moet je ook echt afvragen of er wel voldoende bandbreedte is immers wat nu als 50 gasten op hun tablet naar voetbal gaan kijken. Dat is dan toch al ruim 300Mbps wat daar verspijkerd wordt.

Het feit dat TV+ prima werkt via een ander IP adres buiten de camping en niet vanaf de camping zelf is voor mij een duidelijke indicatie dat de camping hier een actieve rol in speelt.

Als jij via de wifi van de camping naar https://whatsmyip.org gaat, wat is dan het IP adres dat je te zien krijgt?


Voor zover mij bekend is er geen blokkade en voldoende bandbreedte. Er is alleen een blokkade op kpntv+

De vraag betreffende het ip adres zal inzicht bieden, de kans is aanwezig dat het internet wordt geleverd door een provider met een ip bereik wat buiten de EU is geregistreerd.

Echter zou de  Canal Digital app dan ook niet werken.

 


Voor zover mij bekend is er geen blokkade en voldoende bandbreedte. Er is alleen een blokkade op kpntv+

De vraag betreffende het ip adres zal inzicht bieden, de kans is aanwezig dat het internet wordt geleverd door een provider met een ip bereik wat buiten de EU is geregistreerd.

Echter zou de  Canal Digital app dan ook niet werken.

KPN zou dan kunnen kijken of dat IP adres ten onrechte opgenomen is in de lijst van VPN providers die actief door KPN geblokkeerd worden.


IP adres is : 185 238 219 72 hotsplots , gebruikersagent Mozilla


Ik hoop dat een moderator van KPN voor dit IP adres wil laten controleren of deze wellicht geblokkeerd wordt door het TV platform.

Het kan ook zijn dat het juist hotsplots is die de TV streams van TV+ blokkeert.

Kan je de TV app wel openen en kan je ook bijvoorbeeld de gids benaderen maar lukt het alleen niet om een uitzending te kijken?


Hi @antonio44,

Zou je mij nog kunnen vertellen waar je je nu precies bevindt? Volgens mij is Hotsplots puur Duits, maar ik kan me daarin vergissen en vraag het daarom nog even na voor de zekerheid. Ik leg jouw probleem namelijk graag even voor aan het team dat de app ontwikkeld en beheert!


Het klopt zit op een camping in Duitsland. Het menu kan in openen, maar daarna gaat het beeld op zwart , Wifi verbinding is uitstekend!

 


Ok duidelijk, dan ga ik er nu even achteraan @antonio44! Je hoort van me zodra ik meer weet.


Ok duidelijk, dan ga ik er nu even achteraan @antonio44! Je hoort van me zodra ik meer weet.

 


Ik zie hier nog geen terugkoppeling op, @antonio44, ik ga er opnieuw achteraan! 


Heeft eventjes geduurd, maar ik heb een terugkoppeling voor je, @antonio44.

 

Het probleem is dat jouw Duitse provider gebruikt maakt van dynamische IP adressen, die door alle gebruikers van Hotsplots worden gedeeld, en dat deze heel snel wisselen. Dat wil zeggen dat jij, binnen dezelfde internetsessie, vaak van IP-adres wisselt. En dat de IP-adressen die jij krijgt dan ook kort daarvoor door iemand anders gebruikt zijn. Dit is iets dat door onze, geautomatiseerde, beveiliging, als verdacht wordt gezien. Waardoor die kan ingrijpen en de video blokkeren.

Dit is, helaas, ook niet iets dat we kunnen veranderen. In jouw geval is er geen sprake van daadwerkelijk verdacht gedrag, maar het is nauwelijks te onderscheiden van iemand die wel snode plannen heeft. 

 

Het advies in jouw geval is dan ook om zoveel gebruik te maken van je eigen mobiele verbinding. Of een andere, lokale, provider gebruiken die niet of minder dynamische IP-adressen gebruikt.


Reageer