Skip to main content

Goedenavond,

 

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik kan mijn nieuwe KPN kastje niet installeren. Er wordt gevraagd om een abonnement en pincode nummer. Zodra ik dit invul krijg ik een foutcode met dat dit onjuist is. Wat bijzonder is want de app doet het wel met deze nummers.

 

Heb geprobeerd via Wifi en kabel te instellen maar niets lukt. Ook pincode wijzigen had geen effect.

 

De foutcode is: kbx-apk-4035/409-EXT_202

Hallo @nickgebruiker1996 

 

Die foutcode betekent dat je al het maximum aan TV ontvangers zit, er zal er door KPN eerst 1 afgemeld moeten worden.

Zie dit topic waar dat genoemd wordt:

 

Je kan hiervoor de klantenservice bellen op 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00).
Vandaag zal het niet meer gaan lukken denk ik, de klantenservice is wel 24/7 bereikbaar voor storingen maar daar zal dit niet onder vallen lijkt mij.


Hoi GeSp,

 

Bedankt voor je hulp. Dat topic had ik inderdaad ook gezien alleen het aparte is ik heb maar 1 TV ontvanger. Dus ik begrijp niet waar het maximum aan zit. 
 

Ik zal morgen het telefoonnummer bellen. 


Dat was in dat topic ook maar dan maximaal 2 (bij glasvezel is het maximum 6 dacht ik), heb je misschien een trage DSL internet verbinding, dan is 1 al gauw het maximum.

Succes morgen met bellen.


Momenteel zit er ook een foutje in onze backend waarbij je deze error code ook kunt krijgen als de TV ontvanger die je probeert aan te sluiten geblokkeert is. Dit kan gebeuren als je een TV onvanger op een andere manier hebt verkregen dan via KPN. Zeg niet dat dit het geval is hier, maar de error code wordt dus momenteel voor twee verschillende situaties gebruikt, en dat ga ik fixen na de Olympische Spelen.


@Jeroen-bart Engelen  Heel goed dat die illegale TV ontvangers nu geblokkeerd worden.

 

@nickgebruiker1996 Nog gelukt?


Ik ben ook benieuwd of alles nog in orde is gekomen @nickgebruiker1996 ?


Het is vandaag gelukt. De TV box die ik van KPN had ontvangen was defect maar nu met een nieuwe is alles gelukt. 


@nickgebruiker1996 Dat is goed om te horen! Iedereen bedankt voor de assistentie en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen! 


Reageer