Skip to main content
Vraag

Foutcode STB-zap-03 / 3 - HAL layer bij terugkijken

Ik heb de code STB-zap-03 / 3 - HAL layer. Kan geen programma’s meer terug kijken. Is er inmiddels al een makkelijk fix?

12 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12957 reacties
  • 3 maart 2025

De titel en de vraag is mij niet 100% duidelijk.

Alleen dat je een foutcode krijgt, die meestal wordt veroorzaakt door gebruik van een DVS.

1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 maart 2025

Ik heb een Cisco switch tussen de modem en de tv ontvanger. Heeft altijd perfect gewerkt tot nu. 

Hopelijk is er een makkelijke oplossing. Ik heb al de tv ontvanger terug gezet naar fabrieks instellingen maar dat werkt niet.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12957 reacties
  • 5 maart 2025

Ondersteund die Cisco switch IGMP Snooping?

En als je de switch ertussen uit haalt, dus met 1 lange UTP kabel vanaf de Experiabox of Box12 naar de KPN tv ontvanger.

De switch kan ook defect zijn.

Overigens, welke KPN tv ontvanger heb je?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 5 maart 2025

Ik zou inderdaad eens de switch buitenspel zetten, puur om te testen of het dan wel werkt. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 6 maart 2025

Dit probleem hebben wij ook ineens. Heb jij de oplossing al gevonden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 9 maart 2025

Oke, bij mij is alle kabel spaghetti en toebehoren weggewerkt dus het heeft wat voeten in de aarde om alles bloot te leggen. Inmiddels heb ik dat gedaan en bij een rechtstreekse verbinding werkt alles zoals het hoort. Alleen heb ik het idee dat de Cisco switch ook werkt want ik heb gewoon internet via de Nintendo switch of PlayStation. 

ik vind dit wel vreemd

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 9 maart 2025

Hey allemaal,

Inmiddels heb ik de modem gereset. Eigenlijk heb ik alles gereset en de aanwijzigingen gevolgd die hier werden aangegeven onder “ het beste antwoord” voor dit probleem. Bij mij werkt het helaas na dit alles nog steeds niet.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 10 maart 2025

Ondersteunt die switch wel IMGP snooping dan Joost? Als het rechtstreeks wel werkt dan gaat er toch iets mis in het samenspel tussen switch en modem.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 10 maart 2025

Het heeft altijd goed gewerkt tot een update vanuit KPN. Maar ik vraag me af of ik nu een andere switch moet halen of dat er een andere oplossing is?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12957 reacties
  • 10 maart 2025
Joost-040 schreef:

Oke, bij mij is alle kabel spaghetti en toebehoren weggewerkt dus het heeft wat voeten in de aarde om alles bloot te leggen. Inmiddels heb ik dat gedaan en bij een rechtstreekse verbinding werkt alles zoals het hoort. Alleen heb ik het idee dat de Cisco switch ook werkt want ik heb gewoon internet via de Nintendo switch of PlayStation. 

ik vind dit wel vreemd

TV werkt op een andere manier dan internet.

Voor tv (via de KPN tv ontvanger) moet de Switch IGMP Snooping hebben, dat is voor internet niet nodig.

Rechtstreeks met een UTP kabel van de KPN tv ontvanger naar de Experiabox of Box12 is altijd het beste.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 maart 2025

Ik heb het inmiddels opgelost. Ik heb een andere switch gekocht. Nu werkt alles weer. Blijf het wel raar vinden dat alles perfect werkte tot een update vanuit KPN

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 24 maart 2025

Dat is inderdaad raar Joost maar fijn dat het dan wel weer werkt! Als ik nog iets kan doen laat het dan weten

Reageer