Skip to main content

Foutcode STB-zap-03 / -40462 bij starten opnames

• June 14, 2026
  • 3 reacties
  • 60 keer bekeken

Ik krijg foutcode STB-zap-03 / -40462 te zien op mijn tv, als ik wat wil afspelen. Het herstarten door de kpn op afstand gaat WEL, maar volgens de Kpn lukt het herstarten iedere keer niet. De modem herstart gewoon. Ik heb de modem, waar alle aansluitingen op samenkomen ook al herstart, en ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

Zou een andere aanbieder misschien een betere oplossing zijn, het gebeurt steeds vaker dat we dit soort storingen krijgen sinds we glasvezel hebben.... 

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 14, 2026

Op 1 mei was er opname storing op npo 1.

Er is ook een storing geweest met SBS 6 HD GLAS. Begin juni. 

En deze ook nog.…

Voor alle storingen geldt: dit was alleen op het platform voor de Arris en Arcadyan ontvangers. En de opnames zijn niet te herstellen. 

Tenzij je ze gemaakt hebt op HD GLAS kun je ze nog wel kijken via het online platform. 

Via smart-tv app, mobiele app en tv.kpn.com.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 14, 2026

Hallo ​@Paul Posthuma, welkom bij de community.

Heb je een klassieke iTV ontvanger? (Arris of HMB)

Er is een storing met oudere opnames voor deze ontvangers, en het lijkt er niet op dat dit opgelost kan worden. Deze opnames zijn nog wel te bekijken op tv.kpn.com en in de TV+ app, en van daaruit via Chromecast of Airplay te casten op je tv als je daarvoor de apparatuur hebt.

Zie ook:

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Paul Posthuma, welkom bij de community! Wat vervelend om te horen dat je hier steeds vaker tegenaan loopt.

Ik kan mij aansluiten bij de antwoorden van ​@PeterG en ​@Wartywolfs . De foutcode die je noemt is de afgelopen periode inderdaad vaker voorbijgekomen bij oudere opnames op bepaalde ontvangers.

Ik ben daarom ook benieuwd welke tv-ontvanger je precies hebt. Dan kunnen we wat gerichter met je meedenken.