Skip to main content
Beantwoord

Foutcode STB-zap-03 / -40462 tijdens het terugkijken van programma's met glasvezel

• October 8, 2025
  • 8 reacties
  • 92 keer bekeken

Hier hetzelfde probleem, ook sinds ik glasvezel heb. Ik word vanmiddag teruggebeld. Alles qua resetten, meerdere minuten kastje en modem uitzetten geprobeerd. Lastige is dat hij hete ene keer doet en dan weer niet. Hier zit echt iets structureels fout, lijkt mij..  Kastjes: tv: HMB2260v2;  modem: experia box v10. 

!--startfragment>

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

!--endfragment>

Beste antwoord door Vikash van KPN

Wat vervelend dat je na het krijgen van het nieuwe kastje nog steeds hetzelfde probleem hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. 

We zien dit probleem (foutcode STB-ZAP-03 / 40462) vaker bij klanten die een oudere tv-ontvanger gebruiken (dus geen TV+ of Soundbox) met een V10 of V10a modem. In die gevallen helpt het om het modem te vervangen door een KPN Box 12. Ik raad je aan om hiervoor even opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen meteen een verzoek doen om jouw modem om te ruilen. Zo kunnen we dit probleem echt oplossen, en hoef jij niet steeds te wisselen van zender.

Laat je ons weten hoe het daarna gaat?

8 reacties

• Auteur
  • October 8, 2025

Netjes teruggebeld door KPN. Men zei dat het wrs aan het tv-kastje ligt: HMB2260v2. Die zou verouderd zijn. Ik moet hem nu bij een Primera-punt inleveren in ruil voor nieuw kastje dat inmiddels door KPN is opgestuurd.  Toch wel veel moeite voor een glasvezel omschakeling die weinig moeite zou kosten..

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Vvlc. Welkom op de community! Ik kan mij voorstellen dat dit frustrerend is. Je stapt over op glasvezel om juist stabieler verbinding te krijgen, vervelend dat het juist niet goed werkt. 

Goed om te horen dat je netjes bent teruggebeld door een collega en dat er al actie is ondernomen met het vervangen van het tv-kastje. Hopelijk werkt het nieuwe kastje straks zoals het hoort en kun je weer zonder storingen tv-kijken. Laat gerust weten hoe het gaat zodra je het nieuwe kastje hebt aangesloten. We lezen het graag terug.

• Auteur
  • October 13, 2025

Nieuw kastje maar probleem toch niet verholpen blijkt nu. Voorlopig ga ik dan bij elke storing van net wisselen en weer terug. Erg teleurstellend.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 13, 2025

Wat vervelend dat je na het krijgen van het nieuwe kastje nog steeds hetzelfde probleem hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. 

We zien dit probleem (foutcode STB-ZAP-03 / 40462) vaker bij klanten die een oudere tv-ontvanger gebruiken (dus geen TV+ of Soundbox) met een V10 of V10a modem. In die gevallen helpt het om het modem te vervangen door een KPN Box 12. Ik raad je aan om hiervoor even opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen meteen een verzoek doen om jouw modem om te ruilen. Zo kunnen we dit probleem echt oplossen, en hoef jij niet steeds te wisselen van zender.

Laat je ons weten hoe het daarna gaat?

• Auteur
  • October 15, 2025

Ik vind het onbestaanbaar dat me eerst wordt verteld dat het tv-kastje vervangen moet (dus heen en weer naar primera en oud kastje inlveren) en nu zou het modem te oud zijn? Ik ben al 30 jaar trouwe klant en KPN weet precies wat ik in huis heb (namelijk KPN producten) dus noem dit dan bij overschakelen naar glasvezel. Geef DAN aan dat er problemen kunnen zijn bij product x en y. Mijn modem (Experia box)  is overigens van 2019 dus zo oud is hij niet. Het liefste zou ik naar andere firma gaan. Hebben jullie advies: ziggo of odido? 

• Auteur
  • October 15, 2025

Net met de helpdesk van KPN gebeld - eerst via chatbot maar gelukkig kon ik die "overreden” om terug te bellen. Blijkt dat men bij de helpdesk niet bij deze community kan. Zelfs als ik via de chatbot de url deel: 

Dus gaat alles weer opnieuw: welk kastje, wanneer welke storing etc etc. Hoe kan dit KPN??

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik snap heel goed dat het vervelend is dat er niet in één keer een juiste oplossing is geboden. Dat gevoel van “hoe kan dit nou?” is helemaal begrijpelijk. Daarom wil ik in dit geval graag zelf voor je uitzoeken of het mogelijk is om jouw modem om te ruilen voor een KPN Box 12.

Zou je je gegevens (postcode, huisnummer en klantnummer) willen toevoegen aan je profiel? Zodra je dat hebt gedaan, laat het dan even weten in dit topic.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb nog niets van je gehoord sinds mijn laatste bericht. Is het gelukt om het modem om te ruilen voor een KPN Box 12?