Skip to main content

Tijdens het terugkijken van opnames of via de gids krijg ik steeds foutmelding 3016: aan bepaalde restricties wordt niet voldaan. Ik kijk op een pc met netwerkkabel. Sinds ruim een maand hebben we ons abonnement aangepast, dit probleem speelt nu ongeveer twee weken. Heb al contact gehad met klantenservice, zij gaf als enige tip om via een andere browser te kijken, leek toen even goed, maar krijg nu foutmelding weer. Als je een programma terugkijkt is dat erg vervelend, want reclames doorspoelen kan dan niet en dan moet je weer helemaal vanaf het begin kijken, en wie weet hoe lang het duurt voordat ‘ie me er weer uitgooit… Veel problemen met KPN de laatste tijd! 

Goedemiddag @Inge501, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op ons forum :)

Dat is natuurlijk lastig kijken wanneer deze foutmelding zich de hele tijd voordoet dus goed dat je aan de bel trekt. Heb je ook de cookies al eens uit je browser(s) verwijderd? En heb je ook nog andere apparaten in huis waarmee je online tv kunt kijken? Ben benieuwd of je daaarmee dan dezelfde foutmelding ontvangt!


Cookies verwijderd (lastig, overal opnieuw inloggen), maar geen resultaat, dezelfde melding komt nog regelmatig in beeld. Word net weer uit een programma gegooid dat ik terugkijk, en kan nu niet meer verderkijken (vooruitspoelen is niet toegestaan). Ben er zó klaar mee. Geen andere apparaten waar we mee kijken momenteel. 

Ook kijken via de gewone tv wilde vanavond niet. TV ontvanger moest opnieuw worden opgestart. 


Balen dat dit niet heeft gewerkt @Inge501! Verder geef je aan dat er momenteel geen andere apparaten zijn waar je momenteel mee kijkt; heb je die eventueel wel in huis? Puur om eens te testen zodat we wellicht wat zaken uit kunnen sluiten. 

@TV Apps Team , heb jij hier misschien nog een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Ik kwam dit topic van 2 maanden geleden tegen met dezelfde foutcode 3016. Hopelijk kun je hier ook wat zinnigs over zeggen :) 


3016 is lastig, niet duidelijker dan ‘een video error’. Dat kan aan veel dingen liggen. Beetje achtergrond hier.

Het lijkt hier te gebeuren bij enkele items van terugkijken? Mogelijk dat er op datzelfde punt in die video opname een issue zit, dat zou betekenen dat anderen met dezelfde browser en hetzelfde terugkijken, op hetzelfde punt in de video ook een (waarschijnlijke 3016) error zullen krijgen.
Maar dat is inderdaad lastig te checken bij een terugkijkitem op een commercieel kanaal waar we niet mogen laten doorspoelen. 
Verder lees ik hier dat het soms is, dus ook best vaak wel goed gaat. Elke keer is teveel, maar toch is het belangrijk om te weten dat het dus ook regelmatig goed gaat, dus goed dat je dat meldt.
Noem vooral een voorbeeld als het weer gebeurt, liefst de titel echt weer opzoeken en de URL plaatsen; voorbeeld: https://tv.kpn.com/details/918880593.1/oppassen. Het gaat ons om dat nummertje namelijk, dan weten we 100% zeker welk programma je gekeken hebt en kunnen we het mogelijk reproduceren en bevestigen of ontkrachten dat het een opneem-issue was (en er iets aan doen, als het dus structureler is bij opnames van dat kanaal).
Technische gezien zijn terugkijken en opnemen hetzelfde voor ons, dus overal waar in dit stukje over opname wordt gepraat, kan ook terugkijken worden bedoeld.


Het gebeurt niet soms, het gebeurt vaak. Meerdere keren op een avond. Bij terugkijken vanuit de gids en bij terugkijken van opgenomen programma’s (dat is minder vervelend, omdat je dan kunt opzoeken waar je was gebleven). 

Exacte melding: Aan bepaalde restricties wordt niet voldaan. Dit kan komen door het gebruik van een extra beeldscherm. Verlaag de resolutie in de player opties of ontkoppel het externe beeldscherm en probeer opnieuw. (3016)

 

 


Zit nu vier minuutjes tv te kijken en ben er al vier keer uitgegooid. https://tv.kpn.com/details/918927873.1/married-at-first-sight 


@Inge501 
Dit probleem speelt al jaren en kpn krijgt het niet opgelost. 
Ik zou overstappen op canaal digitaal. Als je op deze community zoekt naar 3016 zie je hoeveel mensen er al jarenlang last van hebben. Zelfs als je maandenlang iedere dag met dit probleem te maken hebt krijg je geen compensatie. 


Zit nu vier minuutjes tv te kijken en ben er al vier keer uitgegooid. https://tv.kpn.com/details/918927873.1/married-at-first-sight 

Heel vervelend voor je.

Dit programma was nog live toen je het postte; keek je live, of keek je dit vanaf het begin (STartover / Begin Gemist)?
Dus naast Terugkijken/Opnames heb je de melding ook bij live of live-buffer dus. Was het de idem melding “3016 .. aan bepaalde restricties kan niet worden voldaan” ?

En het blijft altijd interessant te weten wat er in de console staat tijdens zo'n error. Die info geeft het meeste prijs waar het te zoeken.

Heb je het programma later, na 16 januari ~22:30, nog écht teruggekeken toevallig of als opname gekeken? Ging het tijdens het terugkijken van dát specifieke programma goed of ook fout? 

En hoe vervelend ook, had je al eens op een ander apparaat geprobeerd? b.v. je telefoon of tablet, naast de app werkt daar tv.kpn.com ook op… kan soms toch ook net uitsluitsel geven waar de bron van de storing gevonden moet worden namelijk.