Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding 3016 en 6006 bij terugkijken via computer

• June 1, 2025
  • 6 reacties
  • 199 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vaak wil ik programma's terugkijken op mijn laptop en krijg daarbij steeds vaker twee soorten foutmelding:

“Aan bepaalde restricties wordt niet voldaan. Dit kan komen door het gebruik van een extra beeldscherm. Verlaag de resolutie in de player opties of ontkoppel het externe beeldscherm en probeer opnieuw. (3016)”

en

“Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens. (6006)”

is hier een oplossing voor? 

Beste antwoord door TV Apps Team

...

Ik probeer wel eens andere browsers dan werkt het programma wat ik wil kijken soms wel. Maar dat gebeurt het bij een ander programma. 

...

Soms wel… Oftewel: dezelfde foutmelding krijg je óók in Edge of Chrome wel eens? Of echt alléén in Safari?

En soms werkt Terugkijken in Safari ook wél goed dus?

Treedt het probleem nooit op tijdens live kijken? Of ook wel eens?

Als het issue er weer is in Safari, zou je dan als test eens een paar programma's van NPO1 van de vorige dag willen terugkijken… als de video 2 seconden loopt, is de test goed en mag je een volgende proberen terug te kijken. ALs dan de fout helemaal niet geeburt bij meerdere programma;s van NPO1 (of NPO2) en dan weer het programma wil proberen wat je eerst wilde proberen, gaat die dan wederom fout in Safari?

Deze fouten zijn een behoorlijk grote vangbak helaas. Daar is geen eenduidig antwoord op te geven helaas. Dus vandaar de vele vragen. Het is vooralsnog gissen waarom dit op jou Mac niet vlot wil lopen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

Zie hier, misschien kan je iets met deze topic.  Foutcode 3026

6006 kan ik nergens vinden.  (met KPN)

Wel algemeen, zie hier.

Forum|alt.badge.img

Ik ga dit proberen, dank voor het delen!

Forum|alt.badge.img

Probleem is niet opgelost ​@joop2011 en anderen. Voor de duidelijkheid: het gaat om teruglijken op mijn laptop dus niet op mijn tv en het gaat om programma's via de tv gids en dus niet over opgenomen programma's. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Jelle de Jong, jammer dat de foutmeldingen nog niet opgelost zijn. We denken graag met je mee hier in de community. Om dat goed te kunnen doen ben ik naar een paar dingen benieuwd:

• Welke internetbrowser gebruik je nu? 
  • Het speelt puur bij terugkijken begrijp ik: Bij welke programma's krijg je deze foutmelding te zien? En gebeurt het ook als je andere zenders en programma's probeert?
  • En voor de zekerheid: werken andere functies goed, zoals live tv kijken en eventueel opnames bekijken?
  • Maakt het verschil als je een andere browser test? (denk aan bijvoorbeeld Google Chrome of Firefox)
  • Heb je terugkijken ook al eens getest op een ander apparaat? Indien mogelijk, test dat eens: krijg je dan ook een foutmelding te zien?

Alle details zijn welkom, alleen op die manier kunnen we uitzoeken waar dit van komt en hoe het kan worden opgelost.

Forum|alt.badge.img

Beste ​@Alexandra van KPN dank voor het bericht

• Welke internetbrowser gebruik je nu? 

Standaard Safari maar heb ook Edge en Chrome 

• Het speelt puur bij terugkijken begrijp ik: Bij welke programma's krijg je deze foutmelding te zien? En gebeurt het ook als je andere zenders en programma's probeert?

Het treedt op bij terugkijken uit de TV gids maar ook bij het terugkijken van opgenomen materiaal

• En voor de zekerheid: werken andere functies goed, zoals live tv kijken en eventueel opnames bekijken?

Zie antwoord hierboven

• Maakt het verschil als je een andere browser test? (denk aan bijvoorbeeld Google Chrome of Firefox)

Ik probeer wel eens andere browsers dan werkt het programma wat ik wil kijken soms wel. Maar dat gebeurt het bij een ander programma. 

• Heb je terugkijken ook al eens getest op een ander apparaat? Indien mogelijk, test dat eens: krijg je dan ook een foutmelding te zien?

Nee ik kijk of op mijn tv of op mijn laptop wat een splinternieuw Mac air is. 

Hoor graag of dit valt op te lossen

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • Antwoord
  • June 11, 2025

...

...

Soms wel… Oftewel: dezelfde foutmelding krijg je óók in Edge of Chrome wel eens? Of echt alléén in Safari?

En soms werkt Terugkijken in Safari ook wél goed dus?

Treedt het probleem nooit op tijdens live kijken? Of ook wel eens?

Als het issue er weer is in Safari, zou je dan als test eens een paar programma's van NPO1 van de vorige dag willen terugkijken… als de video 2 seconden loopt, is de test goed en mag je een volgende proberen terug te kijken. ALs dan de fout helemaal niet geeburt bij meerdere programma;s van NPO1 (of NPO2) en dan weer het programma wil proberen wat je eerst wilde proberen, gaat die dan wederom fout in Safari?

Deze fouten zijn een behoorlijk grote vangbak helaas. Daar is geen eenduidig antwoord op te geven helaas. Dus vandaar de vele vragen. Het is vooralsnog gissen waarom dit op jou Mac niet vlot wil lopen.