Skip to main content
Vraag

Foutmelding 403-10146_64 error bij afspelen opname van een zender die niet in mijn pakket zit

• May 4, 2025
  • 37 reacties
  • 231 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

De titel is niet geheel voor niets gekozen. Ik heb het Forum doorgeworsteld en zie al ruim 5 jaar vragen m.b.t. deze foutcode en eigenlijk 0 concrete oplossingen. Het lijkt dé foutmelding waar de ontwikkelaars van KPN niets mee kunnen.
Gisteren kwam ik hier weer achter doordat we een programma konden opnemen waar we niet op geabonneerd zijn/waren.
1) Hoe die dan wél beschikbaar is om ineens op te nemen, geen idee? Tijdens het opnemen kregen we daar iig géén melding van.
2) Als de opname is gelukt en we willen terugkijken, krijgen we error 403-10146_64. Dan kun je dus als KPN kiezen om; Deze vergaarbak foutcode te geven, óf je geeft aan dat dit een zender is waar je geen recht (meer) op hebt. Dat laatste heb ik al is aangegeven maar blijkbaar is het budget op om deze zéér irritante foutcode verder op te pakken en meer service te verlenen naar hun gebruikers/klanten.

Frustratie? Ja.
De laksheid om deze foutcode (en andere foutcode's) goed aan te pakken / op te lossen na al die jaren is werkelijk abominabel.

37 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 4, 2025

In dit geval dus:

- Een opname afspelen die (blijkbaar, ineens) niet meer in je pakket zit
- Deze laat best wel lang een 'wacht rondje' zien
- Dan de foutmelding
- Dan het beginscherm, waar ze als 'service' je maar even hebben uitgelogd 😤
- Zie bijlages

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 4, 2025

@Martin-66 Dus waarschijnlijk interpreteer KPN platvorm een (ongeoorloofde) opname als foute pincode.

Foutcode 403-10146 KPN TV oplossen

Je hebt 5 keer de verkeerde pincode ingevoerd. Dit gaan we oplossen. Wil je foutcode 403-10146 oplossen zonder dat je zelf iets hoeft te doen? Log dan hieronder in met je KPN ID.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 5, 2025

Blijkbaar heeft iemand de moeite genomen om mijn uiting van ongenoegen in de titel aan te passen. Maar is er nog niet inhoudelijk gereageerd. Jammer.

Org; Is de 403-10146_64 error dé foutmelding waar de ontwikkelaars van KPN geen zak mee kunnen?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 5, 2025

Begrijp ik goed dat je een zender wilt opnemen van een pakket waar je niet voor betaald?

Dan is het toch logisch dat de kans groot is dat je die niet kunt zien.

Maar de foutcode Foutcode 403-10146 | KPN TV | KPN betekend dat je 5 keer een verkeerde pincode hebt ingevuld.

Die code is in dit geval niet juist.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 5, 2025

Het is niet logisch dat je zenders ziet waar je niets mee kunt.
En ook niet logisch dat je die zenders dan wél gewoon kunt opnemen zonder bericht.

Maar, als dat is waar de code voor staat dan is dat idd niet juist. Want ik ben (en was) ingelogd.

Vraag me af wanneer dat is wordt opgelost. Loopt pas 3 jaar…

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Martin-66, welkom op onze community! Een duidelijk issue, ik neem deze feedback mee!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 9, 2025

Is mij inmiddels duidelijk (aanname 😏 ) waarom wij zender zien die niet geschikt zijn om op te nemen.
Wij hebben de browser dag/nacht aan. En blijkbaar verliest deze de focus (zie ook andere issue: Melding KPN TV Online: Helaas kunnen we de pagina die je zoekt niet vinden) waardoor de app niet meer precies weet wat er verwacht wordt.
Deze laat dan alle zenders zien maar zonder de referentie. Alle zender zijn dan ook alle zenders. De functies onthoud ie wel (zoals het opnemen-pakket) en dus kan ik dit opnemen.

Hoor (erg) graag of ik (qua aanname) in de buurt zit of dat er iets héél anders gaande is.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik kan me voorstellen dat zoeits gebeurt als je een venster lang genoeg open laat staan. Wat voor browser gebruik je precies en hoelang duurt het voordat je dit krijgt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 12, 2025

Hi Thomas,

Wellicht dat  ​@TV Apps Team hierin kan meekijken omdat zij alle data al hebben qua wat en hoe ik e.e.a. gebruik. 😉

Grtzzz, M.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • May 14, 2025

Goed gevonden weer ​@Martin-66. En wat een pech.

De foutcode is bekend hoor. Heeft niets met PIN te maken. Het geeft een rechten issue aan. En dat is correct, want je hebt geen recht om die opname te kijken volgens je abonnement. De fout zit hem inderdaad, hoe krijg je het voor elkaar de opname in te boeken, dát is het euvel dat hieraan ten grondslag ligt, zoals je zelf ook al terecht opmerkte.

De foutcode tonen is nog altijd beter (vinden wij) dan een generieke melding ‘Er ging iets fout’ te tonen. Want als onbekend is wat er mis ging, maakt die getoonde foutcode de berg waarin gezocht moet worden in één klap véél kleiner. 

We zoeken naar de methode hoe je dat inplannen precies voor elkaar hebt gekregen. Hopelijk wil je helpen? Uiteraard hebben we direct gekeken over de hele base hoe vaak dit voorkomt en dan hebben we, refererend aan dat andere topic, wederom (gelukkig voor ons) over een echt klein aantal. Dus van andere forumgebruikers denk ik dat we geen hulp kunnen verwachten (omdat ze het simpelweg niet kunnen ervaren al zouden ze het willen). Wat ons lichtjes doet vermoeden dat het, mogelijk toch weer een Fedora/Firefox ding is. Een simpele reproductie hebben we nochtans ook niet gevonden. Nog de logica hoe je dit voor elkaar krijgt, noch een reproductie op (een duplicaat) van jouw account.

Toch heb je het voor elkaar gekregen. 👌

Situatie is eigenlijk simpel: uitgelogd mag je inderdaad alle zenders ‘zien’. Behalve de functies die onder abonnement valt: daadwerkelijk de video afspelen, huren of.. opname inplannen.

Zodra je inlogt, refresht de app en wordt toegepast waar je recht op hebt. Álle tabbladen van tv.kpn.com binnen dezelfde browser krijgen een update/refresh zodra je inlogt, daarmee verdwijnt overal de ‘Opnemen’ button en die wordt vervangen door een ‘Zet aan in MijnKPN’ button in het geval je geen recht hebt op dat kanaal/programma. Zo werkt het ook in reproductie. Maar bij jou niet..?

Je laatste screenshot is écht apart, je bent ingelogd (rechtsboven te zien aan het profiel icoon) en ziet allemaal kanalen waar je géén recht op hebt. En vanaf deze pagina kun je nog niet direct opnemen, je moet eerst nog langs een detailpagina, die kent weer zijn eigen checks en refresh.. Alsof je browser in offline-cache blijft hangen (en die weergeeft), maar wel online de calls uitvoert met de sessie van een ander tabblad…. (brainstorming)

We hebben wellicht een vermoeden, vandaar de volgende vragen waar we graag antwoord op krijgen:

1-Gebruik je onze web-app toevallig ook als PWA op je Fedora pc? (als ware het een applicatie)
2-We zien dat je bij het inplannen van een opname begin mei van een Film1 programma Firefox 136 gebruikte, maar welke exacte subversie van Firefox is het nu én krijg je het nu ook nog steeds voor elkaar? En ook als je update naar een meer recentere versie?
3-Normaliter kan een adblock zich niet mengen in dit soort zaken, maar als je het nog steeds kan reproduceren (het inplannen van een opname), zou je het het toch ook eens zonder ad-block willen proberen?
4-Weet je zo of je tabbladen sleeping zijn? Heb je er bijvoorbeeld héél veel open staan? Zo ja, hoeveel tabs met tv.kpn.com?
5-Heb je nog andere bijzonderheden met de browser wellicht? Kun je dit inplannen op een chromium based browser of Windows reprouceren?

Te veel vragen of werk? Begin dan met Firefox te updaten en check of het inplannen op programma's waar je geen recht op hebt nog steeds kan. In de eerste Firefox 136 release zat een bug, die hier wellicht verband mee hield. Dan is het ook zo opgelost, voor zowel jou als ons. 🤞

NB: de opnames die je in hebt gepland van zenders waar je nu geen abonnement op hebt, die verwijderen wij niet voor je. Maar je blijft de foutcode houden als je ze probeert af te spelen. Op élk device/app. Ben je niet van plan dat pakket te nemen in nabije toekomst, is het advies: verwijder ze. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 14, 2025

Ik help jullie wel weer . . . 
Zucht  😂

1) Geen idee. We hebben FF als standaard browser, zoals je weet. Update altijd automatisch.
2) Zie 1) zal weer is proberen het voor elkaar te krijgen.
3) Ad-Block staat uit voor deze site sedert het onderzoek van andere ticket.
4) Netfilx, KPN en soms Telegram-web. That's it.
5) Neen, echt niet. KPN is de enige.
Zou het vie VIEB kunnen proberen, dat is een Chromium-based browser. Vrees alleen dat die niet performt omdat deze browser geheel vrij is van welke tracking en welke info deling dan ook. Kan KPN dat aan? Spotify en Netflix gaan helemaal naar de tief omdat ze 0 data kunnen grabben...

Voor het geval er twijfels zijn m.b.t. PC: AMD Ryzen 5 5600G Boxed / ASRock DeskMini X300 / Noctua NH-L9a-AM4 / Crucial CT16G4SFRA32A / WD Blue SN580 2TB

Lijkt mij voor simpel beeld (1k) afspelen snel genoeg 😎
En toch hapert/glitch-t het beeld soms bij 1k, bij 720, altijd vloeiend.

Je laatste screenshot is écht apart, je bent ingelogd (rechtsboven te zien aan het profiel icoon) en ziet allemaal kanalen waar je géén recht op hebt. En vanaf deze pagina kun je nog niet direct opnemen, je moet eerst nog langs een detailpagina, die kent weer zijn eigen checks en refresh.. Alsof je browser in offline-cache blijft hangen (en die weergeeft), maar wel online de calls uitvoert met de sessie van een ander tabblad…. (brainstorming)

Precies dat is waar ik op doelde, rechten kwestie is helder. Das het issue niet.
Wat 100% van belang is, en jullie niet testen (vrees ik) is; De PC staat 24*7 aan, incl. de browser en de (meestal) beide (Netfilx, KPN) geopende tabbladen.
Bij het andere ticket zie je na een lange opname afspelen dat je nog een foutcode krijgt. Het lang vasthouden van de (ingelogde) sessie is wellicht gerelateerd hieraan?

Grtzzz, M.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 15, 2025

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 15, 2025

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 15, 2025

Versie 138 van FF, Fedora laatste versie, beide gisteren geïnstalleerd. En 20 uur later, zelfde resultaat, wat iig mijn vermoedde bevestigd dat het geen versie issue is maar (ergens) een verbinding die op een zeker level niet meer actief is.
En vermoedden is dus dat het dezelfde trigger is als de lange opnames afspelen die dan nog foutlopen.
Wellicht even alle logs sedert gisteren 22:30 t/m 17:36 checken of daar iets in te vinden is.

Ik hoort het wel weer 😇

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • May 21, 2025

We kijken of we het kunnen reproduceren. We testen inderdaad niet in een browser die 24/7 en dagen achter elkaar aan staat en die wellicht alleen bij updates (eens per zoveel weken) wordt herstart. Normaliter geen usecase, maar daar kan dit issue wel vandaan komen.
De logs zijn juist zo ‘schoon’ bij je, want de browser draait kennelijk 24/7. 😉 Oftewel, er gaat eigenlijk minder fout bij je dan je zou verwachten… 
Heb je enig idee na hoeveel dagen/uren non-stop draaien de gids zenders toont waar je geen recht op hebt, als je bent ingelogd?
En we nemen aan, dat dat issue (-ingelogd zijn en zenders in de gids tonen die buiten je pakket vallen-) ook meteen opgelost is zodra je een reload doet van die gids pagina? Correct?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 21, 2025

reproduceren’ = 👍
testen inderdaad niet in een browser die 24/7 aan staat’ Waarom niet eigenlijk? Gaat er niet vanuit dat iemand zo tv kijkt?
Heb je enig idee na hoeveel dagen/uren non-stop draaien de gids zenders toont waar je geen recht op hebt, als je bent ingelogd?’ Ik vermoed uur/uren en dat die periode gelijk staat aan de uitval/melding na een lange opname (be)kijken. Al is genoemd dat daar nog een puntje zit. Was men daar al mee bezig en/of verder mee in onderzoeken?
'opgelost is zodra je een reload van die pagina? Correct?’ Yup. Zenders verdwijnen als ❄❄ voor de 🌞

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 4, 2025

In 14 dagen nog niet kunnen reproduceren??? ​@TV Apps Team 😮

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • June 5, 2025

Jawel! Gelukt. We kijken naar de oorzaak (en een oplossing).

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Hebben jullie een nieuwe bug geïntroduceerd???
Sedert 1¾ week, als we een uitzending terug kijken, en we zijn klaar.
We willen het volgende programma bekijken, krijgen we deze meldingen…

Zoek op 202506162100 ergens in die richting en je zult vast deze fout(en) terug vinden…

Hoor graag wat dit nu weer is ​@TV Apps Team 

Suc6

Grtzzz, Martin

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Volgens mij had ik dezelfde fout ook op 202506151348

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • June 23, 2025

Dit is regulier. Op inderdaad die 15e en 16e juni probeerde je app een pagina op te vragen terwijl je sessie verlopen was. De app reageert daarop door je opnieuw in te loggen. Dat lukt, echter alleen in het geval van een opname pagina wordt je dan helaas naar de homepage verwezen daarna. En dan kun je ingelogd met een paar klikken weer doen wat je wilt.

Door strictere policies is dit scenario wat vaker van toepassing geworden in het afgelopen jaar dan intiëel jaren geleden de situatie was (we bouwden de app toen zo, zodat dit natuurlijk zo min mogelijk optrad), maar daar ook deze app vervangen wordt door een TV+ app op den duur, passen we geen ingrijpende dingen meer aan, tenzij het broodnodig is (écht error-scenario's).

Alleen opname pagina's reageren overigens zo, deze error komt nog véél meer voor, maar op alle andere pagina's van hetzelfde type (gids, VOD), dan merk je er niets van. Direct linking naar user-specifieke pagina's werkt nu éénmaal helaas niet. Was ooit wel een wens (dat zou dit oplossen). Maar dat gaat in deze app niet meer komen.  

Ten aanzien van het initiële probleem: zenders tonen terwijl ingelogd, waar je geen recht op hebt. Dát vinden we wel echt kwalijk, ook al kun je dat kanaal dan niet bekijken. Blijkt toch wel iets te maken te hebben met verandering van browsers in de loop der jaren, hoe zij focus afhandelen en doorgeven. Tot niet zo lang geleden was alleen al het wisselen van tabblad een triggerpoint voor onze applicatie om te checken of de gids info nog courant was; maar ergens in afgelopen jaar vermoedelijk, is dat verandert door de browsers kennelijk; we zien dat zelfs dat niet meer het mechanisme triggert om te checken, met als gevolg je terecht aangegeven issue: de gids vernieuwt niet meer na x tijd en toont derhalve zenders die je uitgelogd ziet.  

Voor dat laatste issue zoeken we nog wel een oplossing overigens.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 23, 2025

Door strictere policies is dit scenario wat vaker van toepassing geworden in het afgelopen jaar

Zijn specifiek deze policies de laatste tijd pas aangepast?

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • June 24, 2025

Nee, vooral vorig jaar voor grootste deel. Vermoedelijk was het meer toeval dat je dat twee dagen op rij tegenkwam. Sindsdien ook niet meer geconstateerd. 

Maar alert blijven is goed. 👌

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 13, 2025

Heb nog geen antwoord op volgende vraag:

Voor het geval er twijfels zijn m.b.t. PC: AMD Ryzen 5 5600G Boxed / ASRock DeskMini X300 / Noctua NH-L9a-AM4 / Crucial CT16G4SFRA32A / WD Blue SN580 2TB

En toch hapert/glitch-t het beeld soms. Bij 720 minder dan 1024 maar ja, je blijft haperingen zien.

De geïnstalleerde apparatuur lijkt mij voor simpel beeld (1k) afspelen snel genoeg, toch?
Volgens specs meer dan voldoende. Sterker nog 4k op youtube werken wel. 8k is wel een ding hoor...

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • July 14, 2025

Aan die specs ligt het sowieso niet lijkt me idd. Video zou ook op hoog vloeiend moeten lopen. Je merkt écht significant minder haperingen als je naar 720p terug gaat?? 
Je zou eens in Taakbeheer kunnen kijken of er ten tijde van de haperingen/glitches wellicht een gpu of cpu spike te zien is?
Maar over die hapering/glitch, wat zie je exact en hoe lang duurt het? Zie je b.v. even kort een groene spinner? Of staat het beeld even vast en loopt geluid wél door, zónder spinner?
En wat is kort, zover dat te meten of in te schatten is…. maar ~200ms of ~800ms of ~3000ms, maakt nogal een verschil (hoewel geen van die drie wenselijk).