Skip to main content
Vraag

Foutmelding 403-10146_64 error bij afspelen opname van een zender die niet in mijn pakket zit

• May 4, 2025
  • 37 reacties
  • 231 keer bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 14, 2025

Haperingen, daar zijn idd een hoop voorbeelden van. 
Ben vrij kritisch (had als een v/d 1e al 100 Hz. tv) en zie elke minieme  hapering. We hebben het over: Niet vloeiend, als in, het lijkt op 1024 dat je 1-4x met je ogen knippert. Je mist eigenlijk niets maar ziet wel dat het beeld verspringt. Bij 720 is dat 1-1½x per seconde. Een soort strobo-effect.

Zal is de C+GPU checken bij 720 en 1024. Goeie tip.
Geluid loopt altijd goed door.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 16, 2025

Gister gelijk even naar gekeken.
We hebben het hier over een CPU die in dezelfde processor ook dienst doet als GPU. Een krachtige, dat wel.
Tijdje gekeken gisteravond, Totale CPU kwam niet hoger dan 14% om TV (terug) te kijken op 1024...

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • July 16, 2025

GPU wordt apart weergegeven in taakbeheer, ook al zit het ‘ingebakken’ in de CPU, voor het besturingssysteem blijft het een apart device (als ware het een losse videokaart). Ik zat meer te denken, als de ververssnelheid op hoog wordt gezet, of er een spike zichtbaar is bij elke verspringing in die GPU grafiek. Dat zou kunnen duiden op een driver issue.

Want anders dan een driver dingetje i.c.m. de player software die wij gebruiken (Shaka), zat ik nog te denken aan eventuele a sync in frequentie. Scherm op 120Hz, terwijl bron dan 25 of 50 Hz is. Zoiets. Goede ogen kunnen dat ook zien. Het is maar een suggestie…

Met de ogen knipperen, strobo… dan dus hele korte (<100ms) pauzes en weer doorgaan en weer pauze en weer doorgaan en weer pauze?? En dat alles binnen 1 sec? Begrijp ik dat goed? Dat herkennen we helemáál niet… 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 9, 2025

Hallo,

Ik heb uitgebreid gemeten, gekeken. De glitch is puur hapering in beeld, niet in geluid. Beeld blijft dus zéér kort stilstaan. Geen spinner(s). Die zie je alleen (nog maar) als er een hele oude opname teruggekeken moet worden. Logisch. Zal op de LTM staan, gok ik.
Als ik kijk komt ie ELKE 10,5 seconden voorbij. Knap irritant dus.
Over de duur kan ik alleen een inschatting maken. Gok is 0,2 à 0,3 sec. Vooral in bewegingen is dit heel goed te zien. Alle ad-blocks staan uit voor de hele KPN pagina. Hebben inmiddels 1Gb (was 200Mb maar dat kan/kon het ook niet echt zijn).
CPU/GPU is 3-7 % en dus feitelijk doet de PC helemaal nix. Bij 4k opnames neemt het verbruik op GPU wel toe (zoals je mag verwachten).

Iemand nog tips, adviezen?

Grtzzz, Martin

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 10, 2025

Hi ​@TV Apps Team 

Bedacht me dat andere tabs in de browser er voor zouden kunnen zorgen dat deze de performance kunnen beinvloedden.
Dus net FF met alléén KPN-tv erop. Dat werkt!

Topic mag dicht 😎

Dank voor het verhelpen van alle gemelde issues.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 9, 2025

Voor dat laatste issue zoeken we nog wel een oplossing overigens.

Hoe lang duurt (over het algemeen) het zoeken naar deze oplossing?

(Toevallig had ik niet helemaal opgelet bij het opnemen en heb nu een zender opgenomen die niet mijn pakket zit, en dus de foutcode weer triggert)

Groet, Martin

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 17, 2025

Hi all,

Wat mij opvalt is, dat: Als ik nieuw inlog de zenderindeling 'standaard' op 'Alle zenders' staat.
Kan daar niet standaard (by default) de keuze op 'Beschikbare zenders' gezet worden?

Hoor het graag.

Lijkt me ingreep van 1 minuut voor een beetje Developer 😁

Groet, Martin

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • October 17, 2025

Hi all,

Wat mij opvalt is, dat: Als ik nieuw inlog de zenderindeling 'standaard' op 'Alle zenders' staat.
Kan daar niet standaard (by default) de keuze op 'Beschikbare zenders' gezet worden?

Hoor het graag.

Lijkt me ingreep van 1 minuut voor een beetje Developer 😁

Groet, Martin

Hi Martin, dat lost niets op ten aanzien van jouw gids/opname probleem. Het enige verschil tussen het ‘Alle zenders’ en ‘Beschikbare zenders’ filter is dat als je ingelogd bent het tonen van buitenshuis vs binnenshuis kanalen. (b.v. de britse, duitse en belgische publieke kanalen, die werken alleen als je thuis bent). Uitgelogd maakt het geen verschil en precies dáár gaat het mis.

De library voor de gids gaat na 24 uur runnen waarschijnlijk op zijn gat, waardoor deze niet meer getriggered wordt te doen wat ie normaal doet. Voor 99,9% nooit een probleem, want de meeste browsers krijgen wel een state change binnen 24 uur. Maar in jouw geval van 24/7 x zoveel dagen onafgebroken de browser open laten, geeft wel issues. Nog even opnieuw gechecht, het zijn nog steeds een handvol gebruikers die dit raakt. Effectieve workaround blijft: herlaad even de pagina (of je browser herstarten) elke dag of voor je gebruik. 

We pakken dit in komende weken waarschijnlijk wel op, er komt een ‘fix-ronde’ namelijk voor onderhoud etc op deze applicatie, dan kan dit ook meegenomen worden (mits het niet iets anders flink stuk maakt). Een snelle veilige fix hadden we maanden geleden al naar gekeken, die was er niet. Beter kunnen we het even niet maken nog.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 18, 2025

Hi

Dit was een nieuwe inlog op een andere PC. 

‘Alle zenders’ en ‘Beschikbare zenders’ filter; "het tonen van buitenshuis vs binnenshuis kanalen"
Als je via een PC inlogt ben je voor KPN toch altijd buitenshuis? Met een TV ontvanger heb ik niets mee.

Of begrijp ik het verkeerd?

Verdere verklaring is helder hoor ;) vanaf ¨De library voor...¨

Leen59
Wijsgeer
  • October 18, 2025

Als je via je thuisnetwerk inlogt ben je voor KPN gewoon thuis.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 18, 2025

Ah, helder Leen.

De getoonde zenders hebben dan dus niets te maken met het pakket wat je afneemt?

Leen59
Wijsgeer
  • October 18, 2025

Volgens mij zie je alleen de zenders van je pakket. Je logt immers in met je KPN gegevens.