Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding 563: opstarten niet mogelijk bij Arris VIP5202

• January 28, 2025
  • 9 reacties
  • 279 keer bekeken

Gaat om tv ontvanger Arris VIP5202. Alle stappen doorlopen op de foutcode site van kpn. Ook handmatig, stekker eruit,30 sec wachten, aansluiten en door. Komt steeds tot 85% en uiteindelijk op scherm met “fout 563: opstarten niet mogelijk”. Daarna steeds in dezelfde loop qua oplossing probleem. Ik denk dat ik een nieuwe nodig hebben.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Will54-26, als een ander exemplaar het wél doet op precies dezelfde locatie met dezelfde bekabeling, snap ik wel dat je de conclusie trekt dat het 'm in deze specifieke Arris zit! Zou je deze ontvanger nog een volledige reset willen geven? Ik hoop dat dit nog een verschil maakt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 28, 2025

Hangt ie direct aan het modem met ethernet kabel? Of zit er nog apparatuur tussen modem en tv ontvanger?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2025

Zit direct op wall outlet. Deze situatie bestaat al jaren. Storing van ene op andere dag.

• January 28, 2025

Kun je tijdelijk een kabel los over de vloer uitleggen rechtstreeks naar het modem? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2025

Ik heb een andere tv ontvanger aangesloten en die werkt gewoon. Het zit em in die Arris vip 5202

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 28, 2025

Modem herstart al geprobeerd?

Dus verbonden via stroomnet begrijp ik, niet rechtstreeks met ethernet kabel?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 29, 2025

Hi ​@Will54-26, als een ander exemplaar het wél doet op precies dezelfde locatie met dezelfde bekabeling, snap ik wel dat je de conclusie trekt dat het 'm in deze specifieke Arris zit! Zou je deze ontvanger nog een volledige reset willen geven? Ik hoop dat dit nog een verschil maakt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 30, 2025

Maja bedankt. De volledige reset m.b.v. de beschrijving voor de 5202 leidde tot gewenst resultaat. Via fabrieksinstellingen en volledig nieuwe download van de software werkt het weer. Top 🤙

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 30, 2025

Heel fijn dat dit trucje geholpen heeft ​@Will54-26, bedankt dat je het nog even hebt laten weten!

• Nieuwkomer
  • February 8, 2025

Is op te lossen  door de ontvanger  terug  naar fabrieks instellingen  te doen.

Vraag wat moete,  jammer dat ze dit niet bij call center weten.

Kpn knop op afstand bediening vasthouden  dan kom je in de tv modem. 

Terug naar fabrieks instellingen  en dan alles  opnieuw updaten.

Waarschijnlijk van te voren  heb ik gedaan  stekker uit ontvanger daarna knop daarop vasthouden stekker erin en wachten tot je de knop loslaat tot de lampje rood blijf knipperen. 

Veel succes