Skip to main content

Hallo

 

Jullie hebben het alleen maar over resetten. 

Ik heb samen met de telefoniste een harde reset gegeven. Maar deze probleem blijft terug keren, als je dan uit de opname gaat naar gewoon tv zender en je gaat weer terug naar opname dan is het pas verwijderd. Zo ook dat de audio niet altijd samen loopt met de lippen en tijdens tv kijken komt hèèèl snel onder in beeld een rode balk met een lange tekst oa foutmelding. Het gaat zo snel dat ik het niet eens compleet kan lezen. 

Wat is hieraan te doen? Ik blijf het niet resetten

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

“jullie”??

Op een forum helpen klanten en de moderator (KPN medewerker).

Ik en de meeste op het forum werken niet bij KPN.

 

  1. Welke KPN tv decoder heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12
  3. Zet hem 100% uit of op Stand-by? 

Ten eerste mijn excuses.  Ik dacht dat de reactie van kpn zelf was.

1: waar kan ik zien welke decoder ik heb? Is er een code die ik moet zoeken? Tis een klein zwart boxje.

Vraag op je volgende punten ga ik dat zodra ik even tijd heb kijken. Ik kom hierop terug


  1. Onderop de KPN tv decoder staat welke je hebt. (zwart en klein zijn ze allemaal). 
  2. Vooral de vraag bij punt 2 is heel erg belangrijk. 
  3. Resetten is waar wij (klanten) ook als eerste aan denken, helpt dat niet, dan kunnen we verder kijken. Maar informatie is heel erg belangrijk. Want wij kunnen niet zien wat je hebt en hoe het is aangesloten. etc. 

Ik ben een leek, dus zoveel mogelijk opgeschreven. 

1)DIW7022  253953573-F01

    Serial nr: 722483003988

2)geel ether 1 naar kpn box

    Rood WAN naar kpn box

    HDMI van kpn naar tv 

    Hij had volgens mij het geluid zo gekoppeld dat je radio via je box naar surround kunt luisteren en je tv uit kan zetten. Veel hebben het verkeerd gekoppeld. Maar ik heb dat weer veranderd omdat zodra ik mijn switch speel geen geluid heb. Best ingewikkeld voor mij .

Alle stroom zit aan de verlenging stroom( hoe heet dat?)

3)standby. Ik druk via de afstandbediening de kpn box uit

 

Ik hoop een beetje dat je eruit komt


@LokiLogan

Je hebt de nieuwste KPN tv decoder, de Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd).

Kleur UTP kabel maakt niets uit, omdat ze bij mij langer zijn, heb ik de meeste UTP kabels zwart.

De HDMI kabel naar de tv moet wel een goede zijn, minimaal HDMI 2.1 (als je een 4K tv hebt).

 

De spanning (volksmond stroom) gaat via een verdeelblok, dat is geen probleem. 

 

Via de ab de box uitzetten, dan gaat hij in Stand-by (perfect, zo doe ik het ook).

 

Geluid gaat dus vis de toslink begrijp ik (fiber audio kabel)

Ik ga ervan uit dat de tosllink aan staat in de DIW7022

Zet hem dan wel op PCM

  Zelf heb ik het geluid via de HDMI kabel via de tv naar de Soundbar en geluid op automatisch in de DIW7022. 

 

Wat bedoel je met: “Maar ik heb dat weer veranderd omdat zodra ik mijn switch speel geen geluid heb”

Geen idee wat je hier mee bedoelt. 

 

En dit snap ik niet:

geel ether 1 naar kpn box

    Rood WAN naar kpn box

Beide KPN box, maar welke KPN box bedoel je dan?

 

En nog een vraagje:

  1. Heb je koper of glasvezel?
  2. Welke KPN router / modem heb je?  Experiabox V10 of Box12 of? 

Foutmelding: KBX-APK-3029

Ik kan niet op de KPN site vinden van deze foutmelding.

Wel een andere topic, zie ook hier.

Misschien kan je daar iets vinden.


De toslink is gekoppeld aan de surround naar tv. De monteur had dat van de kpn decoder naar de tv. Dat heb ik dus weer terug gezet van surround naar tv. Waarom? Ik speel de switch en wil dan graag geluid uit de surround krijgen.Hij zei: de toslink kan je beter koppelen aan je kpn decoder naar tv. Ik weet het niet meer precies. Hij zei iets van; als je radio wilt luisteren, dat je geluid blijft horen als je je tv uit doet. 

 

Wat ik met rood en geel bedoel, dat zijn gewoon aansluiting aan de kpn box 12 b router naar de kpn tv decoder. Ik heb glasvezel. 

 

Wat bedoel jij met: 

Ik ga ervan uit dat de tosllink aan staat in de DIW7022

Zet hem dan wel op PCM

 

Waar  vind ik de PCM?

 

 


@LokiLogan 

Ik ging ervan uit dat je de Tosling (audio fiber) via de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) deed.

 

Als er een HDMI op de soundbar zit, dan adviseer ik om de toslink kabel door een HDMI kabel te vervangen.

En aan te sluiten op HDMI 2 van de tv (dat is bijna altijd de HDMI ARC of eARC)

Dan is zowel je surround als je geluid beter. 

 

PCM is stereo.

Zie ook hier. 

-------------------------  

Pulse Code Modulation (PCM) is een methode om analoog geluid digitaal te beschrijven door vele malen per seconde een 'sample' (monster) te nemen van het geluid en deze waarde op te slaan als een digitaal getal

-----------------------  


Ik gebruik ze beide maar dan hoeft dat natuurlijk niet? Ik heb de HDMI op HDMI 3. 

De toslink gaat van surround naar tv. En HDMI van tv naar kpn Sagemcom. 

Maar is het probleem nog niet opgelost. 

Zodra ik tijd heb bekijk ik de andere topic die jij aan mij gaf. Anders weer de monteur bellen.

 


Is het niet zo dat als ik de HDMI koppel van sagemcon naar de tv dat ik geen geluid krijg van de switch op de soundbar? 

 

Ik heb de andere topic gekeken maar staat niet iets nuttigs.

Ik ga proberen de monteur terug te krijgen die ik thuis had. Dat was ook een hele fijne persoon 


Hoi @LokiLogan 
Ik heb mijn TV via de toslink aangesloten op de toslink van de Soundbar.
De DIW7022 gewoon via de HDMI-kabel op HDMI1
Je kunt HDMI3 blijven gebruiken, maar bij sommige merken zijn alleen HDMI1 en 2 geschikt voor 4K
Zet het geluid van je TV afstandsbediening op 0 anders heb je  een vervelende echo.

En zoek de code van het geluid van jouw soundbar op en voer die in op je afstandsbediening.
Geen probleem met lipsynchronisatie-fout en zelfs (Als je TV het ondersteund en je soundbar ook) dan werkt ook de Dolby Atmos.
En je kunt de bluetooth van je soundbar voor ander geluid gebruiken.


Ik heb een oude surround set. Zit geen bleutooth. In het begin vermelde ik al dat ik een surround set heb. Maar joop begon over soundbar


Ha @LokiLogan, een heel verhaal! Maar het is me nog niet helemaal duidelijk, sorry. Je geeft in je startbericht aan dat de foutmelding terug blijft keren. Dat heeft verder niets met geluidsapparatuur te maken. Dit klinkt als een niet ideale connectie met het tv platform. Waardoor het even duurt voor de verwijdering erdoor is. Ik ben dus vooral benieuwd hoe de TV+ Box op het modem zit. Je zegt, met een kabel. Maar is dat rechtstreeks? Zit er nog een switch, homeplug o.i.d. tussen? Zo ja, zou je die er eens uit kunnen halen?


Ik ga kijken of ik het goed kan uitleggen. 

Ik heb een hele oude dolby surroundset.

Daar kan maar 1 HDMI in. Ik heb besloten dat ik een monteur laat komen. 

In de modem gaan een rode kabel  en gele kabel naar de tv+box. ( heeft iedereen op deze manier)De rest is stroom. In de tv+box gaat de geluidskabel naar de surround. 

Mijn switch HDMI gaat naar de tv. Eigenlijk het beste is om alle HDMI's  naar de surround gaan maar ik heb een hele oude systeem. 

Wat ik al zei zodra het lukt laat ik iemand komen. Die leg ik dan precies uit wat er aan de hand is.


Op deze manieren zijn de kabels geplaatst.

In de tv+box zie je hdmi die gaat naar de surround en het geluid ook


Laat je hier dan nog even weten wat de monteur zei? Ik ben heel benieuwd én je helpt er misschien iemand anders met hetzelfde probleem ook mee!