Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding: kbx-apk-3042, hoe los ik dit op?

• February 26, 2025
  • 6 reacties
  • 432 keer bekeken

hoi! Ik heb deze fout sinds gisteren. We hebben geprobeerd de tv-box te resetten naar fabrieksinstellingen, we hebben het geprobeerd met de hotspot van mijn telefoon (om te kijken of het onze wifi was), maar de fout blijft. We hebben natuurlijk geprobeerd de elektriciteit uit/aan te sluiten. Geen enkel tv-kanaal werkt, en op de KPN selfservice bestaat deze foutcode niet... Iemand een idee?

Beste antwoord door joop2011

1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de Box12/14 of Experiabox? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.

Zie eventueel ook hier.

In deze topic vind je meer informatie over deze storing.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 26, 2025
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de Box12/14 of Experiabox? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.

Zie eventueel ook hier.

In deze topic vind je meer informatie over deze storing.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 26, 2025

Hi Joop,

Bedankt voor je antwoord! Wij hebben een KPN DIW7022. Het is via wifi met een Exeria Box v12 verbonden. 

In de topic staat dat het om een ​​tijdelijke storing bij KPN gaat (een paar maanden geleden), maar ik controleer de status en er staat op dit moment “Er zijn geen storingen of werkzaamheden in jouw buurt”.

Ik heb the Selfservice geprobeerd hier, maar de foutcode bestaat niet: 

Ik heb ook geprobeerd de TV box (de DIW7022) met mijn iPhone als hotspot te verbinden, and dezelfde foutcode verschijnt, dus het lijkt niet aan mijn wifi te liggen… :/ ?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 27, 2025

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt wel via WIFI, maar alleen het originele WIFI van je eigen KPN. Dus via de Experiabox (met behulp van Super WIFI 2) of via de Box12 of Bo14.

Via een ander WIFI netwerk of Hotspot werkt hij niet.

Beste is altijd via een UTP kabel, maar ook dan alleen via je eigen KPN netwerk. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 28, 2025

Dank je Joop voor de uitleg! Vandaag komt een KPN monteur om te kijken.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@henriDS en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al wat hulp van Joop hebt gehad en dat er een monteur langs is geweest. Heeft die het op kunnen lossen?
Ik ben erg benieuwd wat de oplossing hiervoor geweest is!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 7, 2025

Hi! A new DIW7022 to box solved the issue !