ethernet via kabel van router naar wandcontactdoos en daar via kabel naar kpn tv+
Deze recent ontvangen, oude vervangen, tot op heden alleen maar ellende. Knalt er telkens uit
Hoe op te lossen?
Heb alle stappen gevolgd via kpn
De hulp van de website gevolgd.
Herstart gedaan.
Stekker er uit en 30sec later er weer in
Geprobeerd via de WiFi ipv bekabeld
Beste antwoord door Sanne van KPN
Update #2 De issues in combinatie met de Experia Box V10 zouden inmiddels al opgelost moeten zijn, daar is een aanpassing op doorgevoerd. Mocht dat bij jou nog de foutmelding geven, herstart dan je Experia Box.
Verder krijgen zij met TV+ softwareversie 0.16.4 nu versie 0.17.8 aangeboden waarmee dit opgelost moet zijn. Zij met TV+ softwareversie 0.17.4 blijven op dezelfde versie gezien dit probleem daar niet speelt.
ondertiteling en spraak bepaalde zenders nog niet synchroon, vooral SBS6 en RTL4 wijken af. Opnames afspelen lijkt nu beter met de oude UTP Kabel. (Zwart vervangen voor Wit)
Bart_Z. Nee geen reset nodig. Na verloop van tijd verdween stilstaand beeld.
Heb nu een switch, zie eerder, tussen TV+ box en ethernet kabel. Dat is de kabel waarmee de TV+ box eerst was aangesloten..
gister hele avond TV kunnen kijken, hoe het nu gaat is nog onbekend, maar zal wel goed gaan. Dank voor je inspanning en hoop dat die update van KPN snel komt.
Ik heb nu wel automatisch beste kwaliteit uitgezet. Eens proberen of dat invloed heeft de komende dagen. Indien wel kan dat weer een hint zijn voor het team.
Ik heb twee nieuwe gekregen afgelopen vrijdag. Een boxje aangesloten op een oude niet interactieve TV.
Binnen 10 minuten alles geregeld en werkt prima. Zaterdag ander boxje aangesloten op een interactieve TV en ik krijg dezelfde meldingen als hierboven al enkele personen hebben laten zien. Ook mijn TV sloeg op hol want in een keer was mijn wifi van de TV verdwenen.
Ik heb de twee boxjes verwisseld zonder resultaat, het lijkt erop dat het boxje niet overweg kan met een interactieve TV? Het is slechts een suggestie. Ook ik heb kabels verwisseld en poorten gewisseld en dan denk je het is opgelost maar dan valt het boxje weer in een storing.
Het vervelende is dat je een melding krijgt van KPN maar als je via internet contact legt met KPN er niets aan de hand is!!!!
Ik heb twee nieuwe gekregen afgelopen vrijdag. Een boxje aangesloten op een oude niet interactieve TV.
Binnen 10 minuten alles geregeld en werkt prima. Zaterdag ander boxje aangesloten op een interactieve TV en ik krijg dezelfde meldingen als hierboven al enkele personen hebben laten zien. Ook mijn TV sloeg op hol want in een keer was mijn wifi van de TV verdwenen.
Ik heb de twee boxjes verwisseld zonder resultaat, het lijkt erop dat het boxje niet overweg kan met een interactieve TV? Het is slechts een suggestie. Ook ik heb kabels verwisseld en poorten gewisseld en dan denk je het is opgelost maar dan valt het boxje weer in een storing.
Het vervelende is dat je een melding krijgt van KPN maar als je via internet contact legt met KPN er niets aan de hand is!!!!
Precies dat is het bij mij ook. Ook het idee dat het met een smart tv niet werkt.
@Vikash kennelijk werkt een switch toch niet zo goed als gedacht/veronderstelt,
Stem ik op een zender af dan gaat alles prima zonder storingsmelding op het scherm.
Wil ik na verloop van tijd naar een andere zender dan krijg ik een stilstaand beeld. Alle knopen op de AB werken, maar ik moet de boel wel resetten voordat ik verder kan.
Overigens soms gaat alles een hele avond goed.
De herziene software voor het kastje/box zou zeer welkom zijn. Dit duurt nu al bijna een maand!!!!!
Ik heb ondertussen de oude TV ontvanger er tussen gezet. De nieuwe DIW 7022 doet het nog steeds niet met de Experia V10. Ik wordt er wel een beetje gallisch van dat ik die automatische dreigmails blijf ontvangen dat ik mijn oude TV ontvanger nog niet terug heb verzonden.
@vc252 probeer dan een betere switch dan de HP switch (als je die nog gebruikt) of één van de andere eerder genoemde manieren * (+ bevestiging dat punt 7 werkt) om het probleem te voorkomen.
Het is nog niet bekend wanneer een update word uitgebracht*.
Al.lange.tijd gebruik ik de tv box, in testfase en nu dan tot september. In de laatste.update is bij mij dat de box telkens zegt de verbinding te hebben verloren met internet. De tv app start weer op ( dus niet de hele box) Dit kan zich meerdere.maal herhalen dan ook plot de.foutmelding.
Gisteren met de.voetbal wedstrijd nam het extreme mate aan. De 2952 gebruikt want er was niet te kijken. Alles rechtstreeks op de experia aangesloten. Nu vanavond in de herhaling sbs idem dito. Daarna ook in het.live scherm. Herstarten lijkt het dan lange.tijd weer op te lossen maar.kan ook toch plots weer daar zijn.
@VwDt nu een TP Link TL SG105 E aangeschaft. Resultaat tot nu toe prima, scherper en helderder beeld en geen storing meer met van zender veranderen. aanmerkelijk beter dan de HP. Maar ja die was dan ook ouder.
Ik heb de melding '’geen internet'’ tijdens live kijken nog niet gehad. Tijdens opnames kijken elke dag wel 1 x of vaker. ( @Crunch ). Meestal gevolgd door kbx-apk-1007 404 code. Na een half (?) minuutje werkt ie weer. Maar ben je wel je positie in de opname kwijt.
Als jij de 2 onderstaande de laatste tijd ook krijgt hoort het mijns inziens wel degelijk thuis in dit topic.
Ik heb de melding '’geen internet'’ tijdens live kijken nog niet gehad. Tijdens opnames kijken elke dag wel 1 x of vaker. ( @Crunch ). Meestal gevolgd door kbx-apk-1007 404 code. Na een half (?) minuutje werkt ie weer. Maar ben je wel je positie in de opname kwijt.
Als jij de 2 onderstaande de laatste tijd ook krijgt hoort het mijns inziens wel degelijk thuis in dit topic.
Dit komt ook:
Dit is hem helemaal. Bij mij echt herhaaldelijk, kijken is bij momenten echt onmogelijk gezien het zich herhaald. Onderste veld is de verwijzing naar 1002, en soms dan plots het blok met de foutmelding met 1007. Dank je @PeterG . Pas met de laatste update ontstaan
Ik heb de melding '’geen internet'’ tijdens live kijken nog niet gehad. Tijdens opnames kijken elke dag wel 1 x of vaker. ( @Crunch ). Meestal gevolgd door kbx-apk-1007 404 code. Na een half (?) minuutje werkt ie weer.
Het grote verschil tussen live en uitgesteld (of unicast) televisie kijken is de transportwijze van de data.
Bij live televisie kijken gebeurt dat o.b.v. IGMP multicasts en bij uitgesteld kijken op basis van gegevensuitwisseling via een TCP verbinding. Nu is een IGMP multicast “stateless” wat inhoudt dat het geen probleem is als de verbinding heel even weggevallen is, dat resulteert dan hooguit in een hapering.
Dat ligt bij een “stateful” TCP verbinding anders immers daarbij moet een volledig nieuwe verbinding opgezet worden zodra er een korte onderbreking is geweest.
Nu is mijn vermoeden dat door een laag uitgangssignaal van de netwerkadapter van de TV+ Box er regelmatig een korte verbreking/verstoring van de communicatie plaatsvindt omdat het signaal aan de andere kant van de lijn soms niet meer herkend kan worden. Dat er meerdere mensen zijn die aangegeven hebben dat na het plaatsen van een switch of Experia WiFi tussen de V10 en de TV+ Box het probleem verholpen is of veel minder frequent optreedt sterkt mijn in dat vermoeden.
Waarom het fenomeen dan vooral met firmware 0.17.4 optreedt is mij een raadsel maar het zou maar zo kunnen dat daar iets veranderd is in de wijze waarop de communicatie hersteld wordt na een korte onderbreking.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.