Skip to main content


Beste KPN,

ik heb hetzelfde probleem en een soortgelijke situatie. Na de update van de Modem van KPN vorige week kan ik niet meer terugkijken.

Ik krijg de foutmelding STB-zap-03 / 3 - HAL layer.

Aan mijn zijde van het netwerk is er niets verandert. Maar het advies van nieuwe apparatuur kopen vind ik een beetje kort door de bocht. Ik heb 9 Deco M9 plus wifi zenders en twee   Netgear Prosafe GS105E switches om alles in mijn huis goed werkend te krijgen. 


Graag hoor ik Van KPN een beter advies c.q oplossing.

NB. Tussen het modem en de tv ontvanger zit alleen de Netgear switch en dat werkte prima. De Deco’s M9 van TP-link zitten er niet tussen.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Bij mij werkt het ook niet meer sinds donderdag(?). Iets wat afgelopen 5 jaar met 3 verschillende modem versies heeft het gewerkt wat nu niet meer werkt. Opname en terugkijken geeft de -3 hal foutmelding. Alles opnieuw ingesteld maar tevergeefs. wist niet dat KPN iets nieuws had doorgevoerd aan de modem… dus kpn terugdraaien die hap want het werkt niet. 


@FKi wil je ook je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dit gedaan hebt? Dan kijk ik voor je na of dit om precies hetzelfde probleem gaat of dat we je reactie een eigen topic moeten geven en een apart ticket voor je aan moeten maken. In ieder geval excuses voor de overlast. 


@FKi wil je ook je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dit gedaan hebt? Dan kijk ik voor je na of dit om precies hetzelfde probleem gaat of dat we je reactie een eigen topic moeten geven en een apart ticket voor je aan moeten maken. In ieder geval excuses voor de overlast. 

Gedaan


Heb de gemakkelijke route genomen.
Ik heb mn deco x60 teruggezet naar Acces-Point (AP) modus. Nu werkt alles zoals het deed ten koste van mn eigen netwerk (router modus). Router modus heeft het sinds begin gewerkt bij mn nieuw aangesloten glasvezel verbinding (bijna 12 maanden nu), Jammer … was blij dat router modus werkte zonder bridge (geen idee hoe), maar iptv was er blij ermee waarbij alles gewoon deed tot 2 weken terug. 


@Bram van KPN  Helaas hoor ik (na maanden) niets meer van de KPN, maar het probleem na de V12 update is nog steeds niet oplost.. Ik heb ook een GS108Ev3 en GS105Ev2 achter de Experia Box hangen ..  maar terugkijken, opname bekijken werkt niet meer.. (foutcode zoals beschreven) Ook hapert de TV. Ik neem aan dat jullie deze switches verkopen omdat ze gewoon standaard werken?  (zie screenshot)  Wordt er al gewerkt aan een nieuwe update? Krijg ik geld terug op mijn abonnement omdat ik voor een pakket betaal wat momenteel niet goed werkt??  Ik hoor het graag.Â