Skip to main content
Vraag

Foutmelding STB-ZAP-03 bij opnames terugkijken

• June 29, 2025
  • 30 reacties
  • 249 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 27, 2025

Hi Frank, ik ben benieuwd hoe de stand van zaken nu is. We zijn hier toch samen aan begonnen. :) 

Niets is onmogelijk, maar het zou mij verbazen als dit door de overstap naar glasvezel komt. Dat is juist stabieler en vooral sneller. 

• Auteur
  • Topper
  • August 27, 2025

Hoi Alex, ik zou het ook niet begrijpen. Opvallend is het echter wel dat sinds de aansluiting van glasvezel de problemen zijn ontstaan…

Anyway, vandaag heb ik nieuw modem ontvangen. Gelijk geïnstalleerd en een aantal opnames en programma's teruggekeken  en warempel... tot nu toe werkt alles.

Ik schrijf dit wel met enig ingehouden enthousiasme, want je weet inmiddels wat ik eraan heb moeten doen.

Ik kijk het even een paar dagen aan en kom dan in de lucht bij je met een resultaat

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 28, 2025

Dat is in ieder geval goed om te horen, tot nu toe dan! Ik ben hierna wel 1 week op vakantie, maar een collega houdt dit in de gaten en helpt verder indien nodig. 

• Nieuwkomer
  • September 9, 2025

Goedenavond, ik heb precies ditzelfde probleem sinds de glasvezel is aangesloten. Zonet een nieuw tv ontvanger kastje ontvangen, weer dezelfde melding. Gebeld met klantenservice, samen een harde reset van de modem uitgevoerd. Kon een minuut terugkijken toen het weer vast liep met telkens dezelfde melding:  STB-zap-03 / -40462. Kan ik ook geholpen worden? 

p.s. heb alle stappen die Frank heeft ondernomen al uitgevoerd, daarnaast zit alles rechtstreeks aangesloten op modem. 

Roosje1909
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Deelnemer
  • January 4, 2026

Hier hetzelfde probleem sinds we glasvezel hebben. Telefonisch contact gehad met KPN, we werden teruggebeld met de melding dat er meer dan 10.000 mensen last van hadden en dat ze ermee bezig zijn op het op te lossen. Dit was op 29 november 2025. Helaas kampen we nog steeds met hetzelfde probleem. Als we iets willen terugkijken moeten we soms 3x het kastje opnieuw opstarten. Nog even en we gaan overstappen. Ben er wel klaar mee